دسته‌بندی نشده

خانم ها هیچوقت از دستمال معطر استفاده نکنید

استفاده از دستمال توالت معطر به دلیل ایجاد حساسیت به بانوان توصیه نمی شود؛ پس بهتر است از دستمال بدون رنگ و عطر استفاده شود.

آویزان کردن اشتباه دستمال توالت تهدیدی برای سلامتی است

در حالت کلی، جمعیت جهان را می توان بر اساس نوغ آویزان کردن دستمال توالت به دو گروه مجزا دسته بندی کرد: کسانی که وضعیت «آویزان از جلو» را انتخاب می کنند و آن هایی که وضعیت «آویزان از پشت» را ترجیح می دهند. جالب اینجاست که ثبت اختراع رسمی 1891 برای رول دستمال توالت مشخص می کند که انتهای رول کاغذ باید آویزان باشد.

این حق ثبت اختراع، زمینه تاریخی استفاده از دستمال توالت و موقعیت رول را روشن می کند. بدیهی است که این جنبه به ظاهر پیش پا افتاده در زندگی روزمره باعث ایجاد شکاف قابل توجهی در بین افراد شده که هر کدام دارای تفکرات قوی خود هستند. ‏به نظر می رسد که هر دو جناح در مورد روش “صحیح” قرار دادن دستمال توالت اعتقاد قوی دارند.

تحقیقات انجام شده در بریتانیا نشان می ‌دهد که تقریباً نیمی از افراد وقتی با دستمال توالتی که به‌عنوان شیوه «اشتباه» قرار می ‌گیرد، احساس آزار می ‌کنند. علاوه بر این، تخمین زده می شود که 9 میلیون نفر در بریتانیا تصورات غلطی در مورد نصب صحیح دستمال توالت دارند.

‏مطالعه انجام شده توسط شرکت طراحی حمام Bathroom Origins شامل بررسی 300 نفر برای سنجش نگرش آن ها نسبت به بحث قدیمی در مورد جهت گیری مناسب دستمال توالت بود. یافته ها نشان داد که قرار دادن نادرست دستمال توالت بیشترین ناراحتی و آزار را در بین پاسخ دهندگان به همراه داشت. جالب توجه است که افراد 25 تا 34 ساله کمترین میزان ناراحتی را هنگام مواجهه با این “اشتباه” نشان دادند.

‏روش “اشتباه” برای قرار دادن دستمال توالت، طبق موضع رسمی، روش “آویزاندن از پشت” است. کسانی که این روش را ترجیح می دهند ممکن است ناآگاهانه دستمال توالت خود را طبق دستورالعمل های رسمی به درستی قرار نداده باشند. ‏ثبت اختراع رسمی 1891 برای رول دستمال توالت که به ست ویلر اعتبار داده شده است، مشخص می کند که انتهای رول کاغذ باید از بیرون آویزان شود. این بدان معنی است که روش صحیح آویزان کردن دستمال توالت روی نگهدارنده، آویزان شدن انتهای کاغذ از بالا است، همانطور که اختراع ویلر نشان می دهد.

بحث بر سر دو مدل دستمال توالت آویزان موضوعی طولانی مدت بوده است. با این حال، دلیل مهم تری برای اطمینان از نصب صحیح رول دستمال توالت، به ویژه با استفاده از روش “آویز کردن از بالا” وجود دارد. فراتر از اختلافات ساده بین طرفداران این دو رویکرد، یک منطق اساسی برای پایبندی به روش ذکر شده در حق اختراع ویلر، به ویژه در دوران اخیر وجود دارد، موضوعی جز بهداشت نیست!

‏محتمل ترین لحظه تماس دست های یک فرد با باکتری ها در حین استفاده از توالت، زمانی است که دست با دستمال توالت تماس پیدا می کند که سپس دستان خود را خواهند شست. با این حال، اگر دستمال توالت در حالت زیر آویزان شود، این احتمال وجود دارد که انگشتان افراد به دیوار برخورد کرده و باکتری ‌ها را به دستمال انتقال دهند.

 در چنین سناریویی، نه تنها هر فرد بعدی که از دستمال توالت استفاده می کند، در معرض خطر قرار گرفتن در معرض باکتری های قبلی قرار می گیرد، بلکه به تجمع باکتری های بیشتر برای فرد بعدی نیز کمک می کند. این امر پتانسیل آلودگی متقاطع را برجسته می کند و بر اهمیت قرار دادن مناسب دستمال توالت در حفظ بهداشت و به حداقل رساندن انتقال باکتری تأکید می کند.

این نوع دستمال های توالت به کشتنتان می دهند!

توجه کنید 3 نوع دستمال کاغذی می تواند برای سلامت مصرف کنندگان بسیار مضر باشد و حتی احتمال مرگ هم به وجود آورد:

  1. دستمالی که از مواد بی کیفیت و بازیافتی تولید شده است.
  2. دستمالی که رنگی است.
  3. دستمالی که حاوی عطر های شیمیایی است.

دستمال توالت مضر معمولاً به دستمال توالتی اطلاق می شود که حاوی مواد شیمیایی خشن، عطر ها یا رنگ هایی است که می تواند باعث تحریک یا واکنش های آلرژیک در برخی افراد شود. این مواد شیمیایی می توانند برای پوست مضر باشند، به خصوص برای افرادی که پوست حساس یا بیماری هایی مانند اگزما دارند.

علاوه بر این، کاغذ توالت ساخته شده از مواد غیر پایدار، مانند خمیر چوب بکر از جنگل های قدیمی، می تواند به جنگل زدایی و آسیب رساندن به محیط زیست کمک کند. علاوه بر این، دستمال توالتی که زیست تخریب پذیر است، می تواند منجر به گرفتگی در سیستم های لوله کشی شود و اثرات منفی بر تاسیسات تصفیه فاضلاب داشته باشد.

‏از نظر سلامتی، مهم است که به مواد مورد استفاده در تولید دستمال توالت توجه داشته باشید. انتخاب دستمال توالتی که عاری از مواد شیمیایی خشن، عط رها و رنگ ها باشد و از مواد پایدار و زیست تخریب پذیر ساخته شده باشد، می تواند به حداقل رساندن آسیب احتمالی برای افراد و محیط زیست کمک کند.

معجزه ی شگفت انگیز ترکیب چسب و دستمال کاغذی

اگر شما هم به دنبال مواد کم هزینه تر در پروژه های ماکت سازی و غیره دارید، پیشنهاد می کنیم دستمال کاغذی و چسب را با هم ترکیب کنید تا از معجزه ی آن، شگفت زده شوید. دستمال کاغذی از هر نوعی می تواند باشد؛ به خصوص دستمال توالت. دستمال و چسب را می توان برای ایجاد انواع پروژه های صنایع دستی ترکیب کرد.

 یکی از کاربرد های رایج، ایجاد پاپیه ماشه، یک ماده صنایع دستی همه کاره است. با پاره کردن یا برش دادن دستمال به قطعات کوچک، خیساندن آن ها در مخلوطی از چسب و آب و سپس لایه بندی و شکل دادن به مخلوط، می توانید یک ماده مستحکم و قابل قالب گیری درست کنید. کاغذ پاپیه ماشه اغلب برای ساخت پینیاتا (جعبه تزئینی توخالی)، ماسک، مجسمه و سایر وسایل تزئینی استفاده می شود.

برای آشنایی بیشتر با پاپیه ماشه باید بگوییم که این هنر برخلاف نام فرانسوی که دارد، ریشه چینی دارد که کم کم این هنر به کشور هایی نظیر انگلستان، ایران، ژاپن و در نهایت کل جهان سرایت کرد. علاوه بر مورد ذکر شده، رول های دستمال توالت را می توان برای پروژه های مختلف DIY مانند ساخت سازمان دهنده، جا مداد یا حتی ایجاد آثار هنری استفاده کرد. ترکیب دستمال توالت و چسب راهی مقرون به صرفه و در دسترس برای مشارکت در تلاش‌ های خلاقانه و هنری است و حتی برای ساخت کاردستی های مدرسه هم مناسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *