دسته‌بندی نشده

با این روتین 3 مرحله ای پوستت را مانند آینه کن

شوینده صورت، تونر و آبرسان پوست، 3 تا از مهم ترین مراحل روتین پوستی است که اصلی ترین دلیل داشتن پوست خوب است.

10 عادتی که باعث پیری زودرس می شود

پیری زودرس پوست وضعیتی است که در آن پوست زودتر از حد انتظار علائم پیری را نشان می دهد. این می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد. پیری زودرس پوست می تواند منجر به چین و چروک، خطوط ریز، لکه های پیری و از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست شود. همچنین می تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهد. چندین عادت وجود دارد که می تواند به پیری زودرس پوست کمک کند.

‏1. قرار گرفتن در معرض نور خورشید: قرار گرفتن در معرض اشعه UV خورشید می تواند به پوست آسیب برساند و باعث پیری زودرس شود. این می تواند منجر به چین و چروک، لکه های ناشی از افزایش سن و از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست شود.

‏2. سیگار کشیدن: سیگار کشیدن با کاهش جریان خون در پوست و ایجاد چین و چروک و خطوط ریز باعث پیری زودرس پوست می شود.

‏3. رژیم غذایی نامناسب: رژیم غذایی سرشار از قند و غذا های فرآوری شده باعث التهاب در بدن شده و در نتیجه منجر به پیری پوست می گردد.

‏4. کم خوابی: کم خوابی هم سبب می شود تا پوست خسته و کدر به نظر برسد و به ایجاد خطوط ریز و چین و چروک کمک کند.

‏5. کم آبی: ننوشیدن آب کافی خشکی و کدر شدن پوست را تشدید می کند.

‏6. استرس: استرس مزمن باعث التهاب در بدن می شود، چیزی که امروزه همه ما با آن درگیر هستیم.

‏7. مصرف الکل: نوشیدن الکل می تواند پوست را کم آب کند و باعث کدر و خسته به نظر برسد که می تواند به پیری زودرس کمک کند.

‏8. عدم استفاده از ضد آفتاب: عدم استفاده از ضد آفتاب منجر به آسیب های ناشی از نور خورشید شده و درنیتجه باعث افت پوست می گردد

‏9. استفاده از محصولات مراقبت از پوست نامناسب: استفاده از محصولات حاوی مواد شیمیایی یا عطر های شیمیایی با تحریک پوست و عدم کلاژن سازی، یکی از علل اصلی پیری پوست است.

‏10. ورزش نکردن: ورزش نکردن کافی می تواند منجر به گردش خون ضعیف شود که می تواند به پیری زودرس پوست کمک کند.

‏با دوری از این عادات و اتخاذ عادات سبک زندگی سالم، می توانید از پیری زودرس پوست جلوگیری کرده و پوست خود را جوان و سالم نگه دارید.

مدت زمان تاثیرگذاری محصولات پوستی

مدت اثر هر محصول پوستی بسته به عوامل مختلفی از جمله نوع محصول، مواد تشکیل دهنده و نوع و وضعیت پوست فرد می تواند متفاوت باشد. در اینجا مدت زمان تأثیر برخی از محصولات رایج پوست را به تفکیک شرح می دهیم:

‏1. پاک کننده: اثر یک پاک کننده معمولا تا دفعه بعدی که صورت خود را می شویید باقی می ماند. شست و شوی صورت دو بار در روز صبح و شب برای حفظ پوست تمیز و سالم توصیه می شود.

‏2. تونر: اثر یک تونر بسته به مواد تشکیل دهنده و نوع پوست فرد می تواند تا چند ساعت باقی بماند. تونرها برای متعادل کردن سطح pH پوست و آماده کردن آن برای سایر محصولات مراقبت از پوست استفاده می شوند.

‏3. سرم: اثر یک سرم می تواند از چند ساعت تا یک روز باقی بماند. سرم ها برای هدف قرار دادن مشکلات خاص پوست مانند خطوط ریز، چین و چروک و لکه های تیره استفاده می شوند. از جمله سرم های پوستی می توان به سرم ویتامین سی، سرم هیالورونیک اسید، رتینول، نیاسینامید اشاره کرد که تاثیر هیالورونیک اسید آنی، ویتامین سی 2 تا 3 هفته، رتینول و نیاسینامید 1 تا 2 ماه.

‏4. مرطوب کننده: مرطوب کننده ها برای آبرسانی و محافظت از پوست در برابر عوامل استرس زای محیطی استفاده می شوند و تقریبا تاثیر آن تا زمان شستشو پوست است.

‏5. ضد آفتاب: اثر یک ضد آفتاب بسته به سطح SPF و نوع پوست فرد می تواند تا چند ساعت باقی بماند. توصیه می شود در صورت قرار گرفتن در معرض آفتاب، کرم ضد آفتاب را هر دو ساعت یکبار تجدید کنید.

‏6. لایه بردار: لایه‌بردار ها برای از بین بردن سلول ‌های مرده پوست و تقویت گردش سلولی استفاده می ‌شوند که تاثیر آنی از خود نشان می دهند ولی برای نتیجه دهی بهتر چندین هفته زمان نیاز دارند.

‏در نتیجه، مدت اثر هر محصول پوست بسته به عوامل مختلفی می تواند متفاوت باشد. مهم است که محصولاتی را انتخاب کنید که برای نوع و وضعیت پوست شما مناسب باشد و از یک روال مراقبت از پوست پیروی کنید تا پوستی سالم و جوان داشته باشید.

نوع پوستت را به راحتی تشخیص بده

شناسایی نوع پوست شما یک گام مهم در ایجاد یک روال مراقبت از پوست است که کمک می کند محصولات مراقبتی را بهتر انتخاب کنید.

‏1. پوست معمولی: پوست معمولی متعادل، با بافتی صاف و بدون منافذ قابل مشاهده است. خیلی خشک یا خیلی چرب نیست و درخشندگی سالمی دارد.

‏2. پوست خشک: پوست خشک احساس سفت و زبری می کند و ممکن است پوسته پوسته یا کدر به نظر برسد. همچنین ممکن است حساس و مستعد ایجاد خطوط و چین و چروک باشد.

‏3. پوست چرب: پوست چرب به خصوص در ناحیه T)پیشانی، بینی و چانه) براق و چرب به نظر می رسد و مستعد آکنه و جوش های سر سیاه است.

‏4. پوست مختلط: پوست مختلط ترکیبی از نواحی چرب و خشک است. ناحیه T معمولاً چرب است، در حالی که گونه ها ممکن است خشک یا طبیعی باشند.

‏5. پوست حساس: پوست حساس به راحتی توسط محصولات مراقبت از پوست، تغییرات آب و هوا و عوامل دیگر تحریک می شود. ممکن است قرمز، خارش دار یا خشک به نظر برسد.

‏برای تشخیص نوع پوست خود می توانید روش های زیر را امتحان کنید:

‏1. صورت خود را با یک پاک کننده ملایم بشویید و آن را خشک کنید. یک ساعت صبر کنید و ببینید که پوستتان چه احساسی دارد. اگر احساس سفت و خشکی می کنید، ممکن است پوست خشکی داشته باشید. اگر براق و چرب به نظر می رسد، ممکن است پوست چرب داشته باشید. اگر احساس تعادل می کنید، ممکن است پوست طبیعی داشته باشید. اگر متوجه مناطق چرب در ناحیه T و نواحی خشک روی گونه شدید، ممکن است پوست مختلط داشته باشید.

‏2. نگاه دقیق تری به منافذ پوست بیندازید. اگر کوچک هستند و به سختی قابل مشاهده هستند، ممکن است پوست نرمال یا خشک داشته باشید. اگر بزرگ و قابل مشاهده باشند، ممکن است پوست چرب یا مختلط داشته باشید.

‏3. به نحوه واکنش پوست خود به محصولات مراقبت از پوست توجه کنید. اگر به راحتی قرمز، خارش یا تحریک شود، ممکن است پوست حساسی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *