دسته‌بندی نشده

اگر حوله هایتان زبر شده این ترفند حوله ها را نرم و لطیف می کند

تنها محصولی که هم حوله و لباس را تمیز می کند و هم نرم و لطیف، مایع نرم کننده حوله و لباس است.

دلایل بو گرفتن حوله و راهکارهایی برای رفع بوی بد آن

حوله ها اغلب مرطوب و گرم هستند و همین موضوع محیط مناسبی را برای رشد باکتری ها و کپک ها ایجاد می کند، این می تواند باعث ایجاد بوی کپک زدگی شود که حذف آن دشوار است. با گذشت زمان، مواد شوینده لباسشویی می توانند روی حوله ها جمع شوند و بوی کپک زدگی ایجاد کنند. در صورت استفاده بیش از حد از مواد شوینده یا اگر حوله ها به درستی آبکشی نشوند، این اتفاق می افتد.

‏اگر خانه شما دارای آب سخت است، مواد معدنی موجود در آب می توانند روی حوله ها جمع شوند و بوی کپک زدگی بوجود می آوردند. همچنین اگر حوله ها به درستی خشک نشوند، ممکن است بوی کپک ایجاد کنند. اگر آن ها برای مدت طولانی در ماشین لباسشویی باقی بمانند یا کاملاً در خشک کن خشک نشده باشند، ممکن است این اتفاق بیفتد.

‏برای از بین بردن بوی حوله، چندین راه حل وجود دارد که می توانید امتحان کنید:

‏1. حوله ها را با آب داغ بشویید: آب داغ می تواند به از بین بردن باکتری ها و کپک هایی که ممکن است باعث ایجاد بو شوند کمک کند. حتما برچسب مراقبت روی حوله های خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که می توان آن ها را با آب گرم شست.

‏2. از سرکه استفاده کنید: افزودن سرکه سفید به چرخه شستشوی ماشین لباسشویی می تواند به حذف هرگونه تجمع مواد شوینده لباس و نرم شدن حوله ها کمک کند. همچنین می توانید حوله های خود را قبل از شستن 30 دقیقه در مخلوط آب و سرکه خیس کنید.

‏3. از جوش شیرین استفاده کنید: افزودن جوش شیرین به لباس های شسته شده می تواند به خنثی کردن بوها و حذف هرگونه تجمع مواد شوینده لباس کمک کند. می توانید 1/2 فنجان جوش شیرین را به چرخه شستشوی ماشین لباسشویی خود اضافه کنید.

‏4. حوله ها را به درستی خشک کنید: قبل از تا زدن و نگهداری حوله ها مطمئن شوید که کاملا خشک شده اند. از قرار دادن آن ها به مدت طولانی در ماشین لباسشویی خودداری کنید و برای جلوگیری از خشک شدن بیش از حد آن ها از دمای کم در خشک کن استفاده کنید.

‏5. از نرم کننده لباس استفاده کنید: استفاده از نرم کننده حوله و لباس می تواند به نرم شدن حوله ها کمک کند و بوی تازگی به آن ها بدهد. حتماً دستور العمل‌ های روی بطری نرم‌کننده را دنبال کنید، زیرا استفاده بیش از حد باعث می ‌شود که حوله‌ های شما جذب کمتری داشته باشند.

‏با پیروی از این راه حل ها می توانید بوی حوله خود را از بین ببرید و بوی تازگی و تمیزی آن را حفظ کنید. مهم است که حوله های خود را به طور منظم بشویید و آن ها را به درستی خشک کنید تا از تجمع باکتری ها و کپک هایی که می توانند باعث ایجاد بوی نامطبوع شوند جلوگیری کنید.

چگونه حوله و لباس های نرم و خوشبو داشته باشیم؟

داشتن حوله و لباس های نرم و معطر می تواند تغییرات زیادی در برنامه روزانه شما ایجاد کند. در اینجا چند نکته در مورد چگونگی دستیابی به این مزیت آورده شده است:

‏1. از نرم کننده پارچه استفاده کنید: افزودن نرم کننده حوله و لباس به لباس های شسته شده می تواند به نرم شدن حوله ها کمک کرده و به آن ها احساس لوکسی بدهد.

‏2. از استفاده بیش از حد مواد شوینده خودداری کنید: استفاده بیش از حد از مواد شوینده می تواند اثری روی حوله های شما باقی بگذارد که باعث سفت شدن بافت آن ها شود. از مقدار توصیه شده مواد شوینده برای اندازه بار خود استفاده کنید و از شوینده ای که به طور خاص برای حوله طراحی شده است استفاده نمایید.

‏3. حوله های خود را به درستی خشک کنید: خشک کردن مناسب حوله ها برای نرم و پف دار نگه داشتن آن ها کلیدی است. از خشک کردن بیش از حد حوله ها خودداری کنید، زیرا این کار می تواند به الیاف آسیب برساند و باعث زبری آن ها شود. در عوض، حوله های خود را با حرارت کم خشک کنید یا آن ها را بیرون آویزان کنید تا در هوا خشک شوند.

‏4. اضافه کردن عطر: افزودن یک تقویت کننده عطر به لباس های شسته شده می تواند به حوله های شما رایحه ای تازه و دلپذیر بدهد. می ‌توانید از یک عطر تجاری استفاده کنید یا خودتان با اضافه کردن چند قطره اسانس به مقدار کمی جوش شیرین و پاشیدن آن به لباس‌ های شسته شده، آن را خوشبو کنید.

اثر شگفت آور نرم کنندگی سرکه ی سفید برای حوله ها

سرکه سفید یک ماده پاک کننده همه کاره و طبیعی است که می تواند برای طیف وسیعی از کارهای خانگی از جمله تمیز کردن و نرم کردن حوله ها استفاده شود. در اینجا برخی از اثرات شگفت انگیز سرکه سفید برای حوله آورده شده است:

‏1. حوله ها را نرم می کند: سرکه سفید می تواند به نرم شدن حوله ها با از بین بردن مواد شوینده لباس ها کمک کند. این باقیمانده می تواند باعث سفت شدن و خراشیدگی حوله ها شود، اما سرکه سفید می تواند به شکستن آن کمک کند و به حوله ها احساس نرمی و کرکی بدهد.

‏2. بوها را از بین می برد: حوله ها می توانند با گذشت زمان بوی کپک زدگی پیدا کنند، به خصوص اگر به درستی خشک نشده باشند یا در محیط مرطوب نگهداری شوند. سرکه سفید می تواند با خنثی کردن باکتری های ایجاد کننده این بوها به از بین بردن آنها کمک کند.

‏3. رنگ ها را روشن می کند: با گذشت زمان، حوله ها به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید و مواد شویندهف رنگشان کدر و محو می شود. سرکه سفید می تواند با از بین بردن هر گونه تجمعی که ممکن است باعث کمرنگ دیده شدن رنگ ها شود، به روشن شدن آن کمک کند.

‏4. کاهش پرز: پرزهای حوله می توانند در حین شستن و خشک کردن بریزند که همین مورد باعث می شود آن ها را فرسوده و قدیمی نشان دهد. سرکه با نرم کردن الیاف و جلوگیری از شکستن آن ها به کاهش پرز کمک می نماید.

‏5. دوستدار محیط زیست: همچنین این ماده یک جایگزین طبیعی و دوستدار محیط زیست برای مواد شیمیایی و شوینده های خشن است. غیر سمی، زیست تخریب پذیر است و برای استفاده در اطراف کودکان و حیوانات خانگی بی خطر است.

‏برای استفاده از سرکه سفید برای حوله، کافی است 1/2 تا 1 فنجان سرکه سفید را به چرخه شستشوی ماشین لباسشویی خود اضافه کنید. همچنین می توانید حوله های خود را قبل از شستشو به مدت 30 دقیقه در مخلوط آب و سرکه سفید خیس کنید. حتما از مصرف زیاد سرکه خودداری کنید، زیرا این کار می تواند به الیاف حوله شما آسیب برساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *