دسته‌بندی نشده

شوینده ای که فقط مختص پوست حساس کودک است

فوم کودک، بهترین شوینده برای پوست حساس کودکان است زیرا ترکیبات آن ملایم و فاقد هر نوع مواد آلرژیک می باشد.

 خارش پوست پس از حمام یک مشکل شایع در کودکان است!

حمام کردن کودک بخش مهمی از برنامه روزانه اوست، اما گاهی اوقات ممکن است منجر به تحریک پوست و خارش شود. اگر بعد از حمام متوجه شدید پوست کودکتان خارش دارد، دلایل مختلفی می تواند داشته باشد. در این مقاله، علل شایع خارش بعد از حمام در نوزادان و اقداماتی که می توانید برای جلوگیری از آن انجام دهید را بررسی خواهیم کرد.

‏1. خشکی پوست: یکی از شایع ترین دلایل خارش پوست نوزاد بعد از حمام، خشکی پوست است. حمام کردن می تواند چربی طبیعی پوست را از بین ببرد و پوست را خشک و خارش دار کند. این امر به ویژه اگر از آب داغ یا صابون های قوی استفاده می کنید، صادق است. برای جلوگیری از خشکی پوست، از آب ولرم و صابون ملایم و بدون عطر که برای نوزادان طراحی شده است استفاده کنید. البته لازم است بدانید، شامپو فوم کودک، گزینه ای مناسب تر نسبت به صابون بوده چون ترکیبات آن ملایم تر است.

‏2. واکنش های آلرژیک: برخی از نوزادان ممکن است به مواد خاصی از صابون ها، شامپو ها یا لوسیون ها حساسیت داشته باشند. این می تواند باعث قرمزی، خارش و حتی کهیر شود. اگر شک دارید که کودک شما واکنش آلرژیک دارد، فوراً استفاده از محصول را قطع کرده و با پزشک اطفال خود مشورت کنید.

‏3. اگزما: اگزما یک بیماری شایع پوستی است که باعث خشکی، خارش و التهاب پوست می شود. این موضوع می تواند توسط غذا های خاص، عوامل محیطی یا حتی استرس ایجاد شود. اگر کودک شما اگزما دارد، مهم است که از شامپو های فومی کودک استفاده کنید و از هر چیزی که ممکن است باعث تشدید آن شود اجتناب کنید.

‏4. بثورات حرارتی: بثورات حرارتی یا عرق سوز شدن، یک بیماری شایع است و زمانی رخ می دهد که عرق زیر پوست گیر می کند. این مشکل باعث قرمزی، خارش و برجستگی های کوچک روی پوست می شود. برای جلوگیری از این مشکل، کودک خود را خنک و خشک نگه دارید، به خصوص در هوای گرم.

‏5. حمام کردن بیش از حد: بیش از حد حمام کردن نیز می تواند منجر به خارش پوست نوزادان شود. حمام کردن زیاد یا طولانی مدت می تواند چربی طبیعی پوست را از بین برده و منجر به خشکی و خارش می شود. برای جلوگیری از این مشکل، حمام کردن را به یک بار در روز محدود کنید و آن را کوتاه نگه دارید، حدودا 10 دقیقه تا 15 دقیقه، بهترین زمان است.

چگونه شامپو فوم کودک بسازیم؟

درست کردن شامپو فوم برای کودک شما یک راه عالی برای اطمینان از استفاده از یک محصول ملایم و طبیعی بر روی پوست ظریف او است. در اینجا یک راهنمای دقیق و کامل در مورد نحوه درست کردن شامپو فوم برای کودک شما آورده شده است تا به راحتی بتوانید پوست لطیف و حساس نوزاد یا کودک دلبندتان را از مواد شیمیایی در امان نگه دارید.

‏عناصر:

‏- 1/4 فنجان صابون مایع کاستیل

‏- 1/4 فنجان آب مقطر

‏- 1 قاشق غذاخوری گلیسیرین گیاهی

‏- 1 قاشق غذاخوری روغن جوجوبا

‏- 10-15 قطره اسانس (اختیاری)

‏1. در یک کاسه کوچک، صابون مایع کاستیل، آب مقطر و گلیسیرین گیاهی را با هم مخلوط کنید تا خوب ترکیب شوند.

‏2. روغن جوجوبا و اسانس را (در صورت استفاده) اضافه کنید و هم بزنید تا همه چیز خوب مخلوط شود.

‏3. مخلوط را در دستگاه پخش کننده صابون کف بریزید.

‏4. برای استفاده، به سادگی دستگاه را پمپ کنید و فشار دهید تا کفی غنی و کف آلود ایجاد کنید.

‏نکات:

‏- از صابون کاستیل ملایم و بدون عطر برای جلوگیری از هرگونه تحریک یا واکنش های آلرژیک استفاده کنید.

‏- گلیسیرین گیاهی به مرطوب کردن و تسکین پوست کمک می کند و آن را به یک مکمل عالی برای این دستور غذا تبدیل می کند.

‏-روغن جوجوبا ملایم و بدون چربی است و برای استفاده روی پوست لطیف کودک عالی است.

‏- اسانس ها را می توان برای بوی مطبوع یا خواص درمانی آن ها اضافه کرد. با این حال، مطمئن شوید روغن هایی را انتخاب کنید که برای استفاده در نوزادان بی خطر هستند و آن ها را به درستی رقیق کنید.

‏به طور خلاصه، تهیه شامپو فوم برای کودک شما آسان و مقرون به صرفه است. با استفاده از مواد طبیعی و ملایم، می توانید اطمینان حاصل کنید که بهترین روش مراقبت از پوست ظریف کودک خود را در پیش می گیرد و تمیزی زیادی را بدون ذره ای حساسیت، به وجود می آورید.

دلایل سوزش چشم کودک در حمام

سوزش چشم یکی از مشکلات شایع دیگر کودکان است که معمولا به همین دلیل بسیاری از بچه ها بدقلقی کرده و حمام رفتن می پرهیزند. استفاده از شامپو های حاوی مواد شیمیایی قوی، ترکیبات عطری یا رنگ ‌ها می تواند باعث سوزش و تحریک چشمان کودک شود. در صورتی که این مواد به چشم کودک برسند، ممکن است باعث سوزش و درد شدیدی شود.

همچنین استفاده از صابون‌ های قوی و حاوی مواد تحریک‌کننده نیز می تواند باعث سوزش چشمان کودک شود. صابون ‌هایی که PH نامتعادل دارند و برای پوست بدن مناسب نیستند، قطعا یکی از دلایل اصلی این مشکل هستند. برخی از شامپو های مخصوص کودکان، حاوی مواد شیمیایی قوی و تحریک ‌کننده می باشند. استفاده از این نوع شامپو ها قطعا می تواند باعث سوزش چشمان بچه شود، پس حتما ترکیبات شامپو را به دقت بخوانید و از شامپو هایی با بافت فومی استفاده نمایید؛ زیرا شامپو فومی کودک، حاوی ترکیبات سازگارتر با پوست و چشم است.

آبی که در حمام استفاده می شود ممکن است دارای املاح یا مواد تحریک‌کننده باشد. اگر این آب به چشم کودک برسد، می تواند باعث سوزش و التهاب چشم شود. همچنین ممکن است در حمام کودک با مواد شیمیایی دیگری مانند صابون، شوینده ها، چسب و غیره در تماس باشد، این مورد هم می تواند در سوزش چشم ها موثر باشد.

در هر صورت، اگر کودک شما سوزش چشم در حمام داشت، باید ابتدا چشمانش را با آب سرد شستشو دهید. اگر این مشکل رفع نشد حتما به پزشک مراجعه کنید تا محصولات مناسب تر را معرفی کند. ولی به طور کلی شما به عنوان والد کودک خود، حتما باید از شوینده های مناسبی که حاوی ترکیبات طبیعی و ملایم هستند استفاده کنید تا هر نوع حساسیت ها و خارش چشمان را از بین ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *