دسته‌بندی نشده

محصولی کاربردی برای در امان ماندن از بیماری ها

مایع ضد عفونی کننده، محصولی است که حذف باکتری و ویروس از روی سطوح و لباس کمک می کند و مانع از بیماری می گردد.

لباس زیر عامل اصلی عفونت

بله، عنوان بالا کاملا درست است ولی در صورتی که شما لباس زیر خود را به درستی نشویید! امروزه اکثر خانه ها آپارتمانی شده و اکثر لباس های ما حتی رنگ آفتاب را نمی بیند تا ویروس و باکتری های آن به طور طبیعی از بین برود. حال اگر لباس زیر را در لباسشویی هم بشویید، باکتری لباس های دیگر هم جذب لباس زیر می شود و زمانی که لباس زیر را می پوشید، این ویروس ها به بدن شما منتقل شده و عامل اصلی بیماری های عفونی خواهد شد.

ضدعفونی کردن لباس زیر گام مهمی در حفظ بهداشت و جلوگیری از گسترش عفونت است. لباس زیر مستقیماً با پوست ما تماس دارد و می تواند با عرق، باکتری ها و سایر میکروارگانیسم ها آلوده شود. در صورت عدم درمان، این میکروارگانیسم ها می توانند تکثیر شوند و باعث عفونت هایی مانند عفونت های قارچی، واژینوز باکتریایی و عفونت های دستگاه ادراری شوند.

بیماری عفونت در زنان شایع تر است؛ پس اهمیت شستشوی درست لباس زیر را نباید نادیده گرفت و حتما باید لباس را پس از شستن رد زیر نور آفتاب قرار دهید. اگر خانه شما نورگیر نیست، باید به دنبال یک راهکار دیگر باشید تا از بیماری های عفونی در امان بمانید.

همان طور که در بالا ذکر شد، لباس های زیر ممکن است با عرق، باکتری ها و سایر میکروارگانیسم ها آلوده شوند که در صورت عدم درمان می توانند باعث عفونت شوند. ضدعفونی کردن لباس های زیر می تواند به کشتن این میکروارگانیسم ها و جلوگیری از گسترش عفونت کمک کند. عرق و باکتری ها نیز می توانند باعث ایجاد بوی نامطبوع در لباس زیر شوند. بنابراین ضد عفونی کردن لباس ‌های زیر می ‌تواند به از بین بردن این بو ها کمک کند و بوی لباس زیر شما را تازه نگه دارد.

به منظور ضد عفونی لباس های زیر خود نیز می توانید از مایع ضد عفونی کننده استفاده کنید. چندین ضدعفونی کننده موجود است که در برابر باکتری ها و سایر میکروارگانیسم ها از جمله سفید کننده و پراکسید هیدروژن موثر هستند. دستورالعمل های روی ماده ضد عفونی کننده را به دقت دنبال کنید و از استفاده بیش از حد خودداری کنید، زیرا باعث آسیب به پارچه می شود.

با این روش سموم مواد غذایی را از بین ببر!

مواد غذایی مانند صیفی جات (خیار، گوجه، کدو، بادمجان، کلم، کاهو، بروکلی و غیره) سبزیجات و میوه ها معمولا پرورش داده می شوند و طی این فرآیند سموم زیادی از جمله نیترات برای رشد و میوه دهی مصرف می کنند که همین سموم اگر در حد زیاد وارد بدن شود، باعث بیماری های جبران ناپذیر می گردد ولی یک راهکار عالی برای حذف سموم وجود دارد، آن هم ضد عفونی کردن است.

اگر فکر می کنید الکل گزینه مناسبی است، باید بگوییم سخت در اشتباه هستید، اتانول موجود در الکل برای سلامت انسان مضر است پس باید از محصولات بی خطر تر همانند مایع ضد عفونی کننده میوه و سبزیجات استفاده نمود. مایع ضد عفونی کننده میوه و سبزیجات نوعی محلول پاک کننده است که برای حذف آلودگی، باکتری ها و سایر آلودگی ها از سطح میوه ها و سبزیجات طراحی شده است.

‏مایع ضد عفونی کننده میوه و سبزیجات با تجزیه و از بین بردن کثیفی، باکتری ها و سایر آلاینده ها از سطح میوه ها و سبزیجات عمل می کند. سورفکتانت‌ های موجود در محلول به شل شدن و برداشتن کثیفی‌ ها و زباله‌ها کمک می ‌کنند، در حالی که آنزیم ‌ها برای تجزیه هر ماده آلی موجود استفاده می شوند. عوامل ضد میکروبی موجود در محلول به از بین بردن باکتری ها یا سایر میکروارگانیسم هایی که ممکن است در سطح محصول وجود داشته باشد کمک می کند.

 با حذف باکتری ها و سایر آلاینده ها از سطح میوه ها و سبزیجات، مایع ضد عفونی کننده می تواند به کاهش خطر بیماری های ناشی از غذا کمک کند از طرفی باعث افزایش ماندگاری میوه ها و سبزیجات می شود. استفاده از مایع ضد عفونی کننده آسان است و می توان آن را مستقیماً روی میوه ها و سبزیجات بدون نیاز به آبکشی یا خیساندن استفاده کرد.

چگونه لباس فرد کرونایی را ضد عفونی کنیم؟

ضدعفونی کردن لباس ‌های بیمار کووید-۱۹ گام مهمی در پیشگیری از انتشار این ویروس است. COVID-19 یا کرونا عمدتاً از طریق قطرات تنفسی منتشر می شود که هنگام صحبت کردن، سرفه یا عطسه فرد آلوده منتشر می شود. این قطرات می توانند روی سطوح از جمله لباس فرود بیایند و می توانند چندین ساعت یا حتی چند روز عفونی باقی بمانند. اگر فردی با این سطوح آلوده تماس پیدا کند و سپس صورت خود را لمس کند، ممکن است به ویروس آلوده شود.

ضدعفونی کردن لباس‌ های بیمار کرونایی می‌تواند با از بین بردن ذرات ویروسی که ممکن است روی پارچه وجود داشته باشد، خطر انتقال را کاهش دهد. این امر به ویژه در صورتی که بیمار سرفه یا عطسه کرده باشد بسیار مهم است. ضدعفونی کردن لباس‌ها همچنین می‌ تواند به جلوگیری از سرایت ویروس به سایر اعضای خانواده یا کارکنان مراقبت ‌های بهداشتی که ممکن است در حین مراقبت با لباس ‌های بیمار تماس پیدا کنند، کمک کند.

 موثرترین راه برای ضدعفونی لباس شستن آن در آب داغ (حداقل 60 درجه سانتیگراد) با مواد شوینده است. این مورد به از بین بردن ذرات ویروسی که ممکن است روی پارچه وجود داشته باشد کمک می کند. مهم است که لباس را به دقت بمالید و از تکان دادن آن خودداری کنید، زیرا این کار می تواند ذرات ویروس را در هوا آزاد کند. پس از شستن، لباس ها باید در خشک کن کاملا خشک شوند یا در بیرون و زیر نور مستقیم آفتاب آویزان شوند.

‏گزینه دیگر استفاده از اسپری یا مایع ضد عفونی کننده روی لباس است. اسپری و مایع ضدعفونی‌ کننده متعددی در دسترس هستند که در برابر کووید-19 مؤثر هستند، از جمله آن ‌هایی که حاوی پراکسید هیدروژن یا الکل هستند. قبل از پوشیدن لباس باید کاملاً اسپری شود و اجازه دهید کاملاً خشک شود.

برای استفاده از مایع ضد عفونی کننده، باید لباس خود را با این مایع به صورت دستی یا ماشینی بشویید. این محصول جهت مصارف بیمارستانی بسیار کارآمد و مناسب است زیرا هم می تواند به ضد عفونی کردن لباس ها کمک کند هم ملحفه و رو بالشتی بیمار؛ در نتیجه باعث به وجود آوردن محیطی تمیز و بدون میکروب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *