دسته‌بندی نشده

فقط با این محصول موهایی بلند و پر پشت داشته باش!

شامپو گیاهی، محصولی کاملا طبیعی است که با عصاره های گیاهی خود می تواند به رشد کمک کرده و آن را سالم نگه دارد.

درمان خانگی شپش سر

شپش سر یک مشکل رایج به خصوص در بین کودکان است. این حشرات ریز روی پوست سر زندگی کرده و از خون تغذیه می کنند و باعث خارش و ناراحتی می شوند. در حالی که بسیاری از درمان ‌های بدون نسخه برای شپش سر وجود دارد، برخی افراد ترجیح می ‌دهند از درمان‌ های طبیعی استفاده کنند.

‏1. روغن درخت چای: روغن درخت چای یک حشره کش طبیعی است که می تواند به از بین بردن شپش سر کمک کند. چند قطره روغن درخت چای را با یک روغن حامل مانند روغن نارگیل یا روغن زیتون مخلوط کنید و آن را به پوست سر خود بمالید. اجازه دهید حداقل 30 دقیقه روی پوست بماند و سپس آن را با شامپو گیاهی بشویید. این عمل را هر چند روز یکبار تکرار کنید تا شپش از بین برود.

‏2. سرکه: سرکه می تواند به شل شدن چسبی که تخم شپش را روی ساقه مو نگه می دارد کمک کند و پاک کردن آن ها را آسان تر می کند. مقدار مساوی از سرکه و آب را با هم مخلوط کرده و به پوست سر خود بمالید. سر خود را با کلاه دوش بپوشانید و بگذارید حداقل یک ساعت بماند. سپس موهای خود را با یک شانه دندانه ریز شانه کنید تا شپش ها از بین بروند. این عمل را هر چند روز یکبار تکرار کنید.

‏3. روغن نارگیل: روغن نارگیل می تواند به خفگی و از بین بردن شپش سر کمک کند. روغن نارگیل را به پوست سر و موهای خود بمالید و بگذارید حداقل 30 دقیقه بماند و سپس آن را با شامپو بشویید.

‏4. سیر: سیر دارای خواص حشره کش طبیعی است؛ به این منظور چند حبه سیر را له کنید و با آبلیمو مخلوط کنید. مخلوط را روی پوست سر خود بمالید و بگذارید تا حدودا نیم ساعت باقی بماند و سپس آن را با شامپو بشویید.

‏5. سس مایونز: سس مایونز می تواند باعث خفگی و از بین بردن شپش سر کمک کندشود. سس مایونز را به پوست سر و موهای خود بمالید و سر خود را با کلاه دوش بپوشانید. قبل از شستشو با شامپو حداقل 2 ساعت آن را روی پوست بگذارید. این عمل را هر چند روز یکبار تکرار کنید تا شپش از بین برود.

‏علاوه بر این درمان های خانگی و استفاده از شامپو گیاهی، مهم است که اقداماتی برای جلوگیری از گسترش شپش سر انجام دهید. از به اشتراک گذاشتن شانه، برس، کلاه و سایر وسایل شخصی با دیگران خودداری کنید. ملافه ها، لباس ها و حوله های خود را با آب داغ بشویید و روی حرارت زیاد خشک کنید. خانه خود را به طور منظم جارو برقی بکشید تا هر گونه شپش که ممکن است از سر شما افتاده باشد، پاک شود.

با کمترین هزینه شامپو خانگی بساز

ساختن شامپوی گیاهی خود در خانه می تواند راهی عالی برای صرفه جویی در هزینه و اجتناب از مواد شیمیایی باشد که اغلب در شامپو های تجاری یافت می شوند. فقط با چند ماده ساده می توانید شامپویی طبیعی و موثر بسازید که به مو هایتان احساس تمیزی و سلامت می دهد.

  • 1 فنجان آب
  • 1/4 فنجان صابون مایع کاستیل
  • ‏ 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب
  • 1 قاشق غذاخوری سبزی خشک (مانند رزماری، اسطوخودوس یا بابونه)
  • 1 قاشق چایخوری روغن زیتون (اختیاری)

‏1. آب را در یک قابلمه کوچک روی اجاق بجوشانید. وقتی آب به جوش آمد، آن را از روی حرارت بردارید و سبزی های خشک را اضافه کنید. اجازه دهید گیاهان حداقل 30 دقیقه در آب خیس شوند.

‏2. گیاهان را با استفاده از یک صافی مشبک صاف کنید. اطمینان حاصل کنید که تا آنجا که ممکن است مایع را فشار دهید.

‏3. صابون مایع کاستیل و سرکه سیب را به آب دم کرده گیاه اضافه کنید. به آرامی هم بزنید تا ترکیب شوند.

‏4. در صورت تمایل یک قاشق چای خوری روغن زیتون به مخلوط اضافه کنید. روغن به مرطوب کردن مو و پوست سر شما کمک می کند.

‏5. مخلوط را به یک بطری یا شیشه تمیز با درب محکم منتقل کنید. قبل از هر بار استفاده به خوبی آنرا تکان دهید.

می توانید این دستور را با استفاده از گیاهان مختلف یا روغن های ضروری بسته به نوع مو و ترجیحات خود سفارشی کنید. به عنوان مثال، رزماری برای موهای چرب عالی است، در حالی که بابونه برای پوست های حساس ملایم و تسکین دهنده است.

‏ سرکه سیب به متعادل کردن PH پوست سر و مو کمک می کند، همچنین می تواند به جلوگیری از شوره سر و سایر مشکلات پوست سر هم کمک کند. اگر سرکه سیب ندارید، می توانید به جای آن از سرکه سفید استفاده کنید.

‏ این شامپو گیاهی به اندازه شامپو های تجاری کف نمی کند، اما همچنان به طور موثر مو های شما را تمیز می کند. اگر شامپوی کف‌ دار را ترجیح می‌ دهید، می‌توانید یک قاشق غذاخوری شیر نارگیل یا روغن نارگیل را به مخلوط اضافه کنید.

خواص رزماری و گل ختمی برای مو ها

رزماری و گل ختمی دو گیاهی هستند که به دلیل خواص مفیدی که دارند معمولا در محصولات مراقبت از مو استفاده می شوند. در این مقاله، خواص رزماری و گل ختمی را برای مو با جزئیات بیشتری بررسی خواهیم کرد.

‏رزماری:

‏1. رشد مو را تحریک می کند: تحقیقات نشان داده شده است که رزماری رشد مو را با بهبود گردش خون در پوست سر تحریک می کند. این افزایش جریان خون به رساندن مواد مغذی و اکسیژن بیشتر به فولیکول‌های مو کمک می‌کند که می‌تواند باعث رشد سالم مو شود.

‏2. تقویت مو: رزماری حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به محافظت از مو در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند. همچنین حاوی ویتامین ها و مواد معدنی است که به تقویت مو و جلوگیری از شکستگی کمک می کند.

‏3. شوره سر را کاهش می دهد: این گیاه دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی است که می تواند به کاهش شوره سر و سایر بیماری های پوست سر کمک کند. همچنین اثر تسکین دهنده ای روی پوست سر دارد که می تواند به کاهش خارش و التهاب کمک کند.

‏4. درخشندگی می بخشد: همچنین می تواند باعث درخشندگی موهای کدر و بی روح شود. این به صاف شدن کوتیکول مو کمک می کند، که نور را منعکس می کند و ظاهری درخشان به مو می بخشد.

‏گل ختمی:

‏1. مرطوب کننده مو: گل ختمی حاوی موسیلاژ است، ماده ای چسبنده که به مرطوب و نرم شدن مو کمک می کند. همچنین به باز شدن گره مو ها کمک کرده و شانه کردن آن ها را آسان تر می کند.

‏2. پوست سر را تسکین می دهد: گل ختمی دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به تسکین پوست سر تحریک شده کمک کند. همچنین می تواند به کاهش خارش و پوسته پوسته شدن مرتبط با بیماری های پوست سر مانند پسوریازیس و اگزما کمک کند.

‏3. تقویت کننده مو: این گیاه حاوی ویتامین ها و مواد معدنی است که به تقویت مو و جلوگیری از شکستگی کمک می کند. همچنین به بهبود خاصیت ارتجاعی مو کمک می کند و آن را کمتر در معرض آسیب قرار می دهد.

برای استفاده از این محصولات می توانید یک ماسک گیاهی بسازید، به این صورت یک مشت برگ رزماری و گل ختمی را به مدت 30 دقیقه در آب داغ قرار دهید. مخلوط را صاف کرده و بعد از زدن شامپو گیاهی که خود حاوی گیاهان مختلف است و حالت دادن به موهایتان به عنوان آبکشی نهایی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *