دسته‌بندی نشده

اگر در آشپرخانه دستانتان را خشک نمی کنید در معرض بیماری های خطرناک هستید!

دستمال حوله ای محصولی است که با قدرت جذب بسیار بالا و چند لایه بودن، برای استفاده در آشپزخانه بهترین گزینه است.

چرا استفاده از دستمال حوله ای بهتر از حوله است؟

حوله های کاغذی و حوله های پارچه ای هر دو معمولاً برای اهداف تمیز کردن و خشک کردن استفاده می شوند. با این حال، وقتی صحبت از بهداشت و راحتی به میان می‌ آید، حوله‌ های کاغذی مزایای متعددی نسبت به حوله‌ های پارچه‌ ای دارند؛ در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا دستمال کاغذی حوله ای بهتر از حوله پارچه ای است:

‏حوله های کاغذی به دلیل یکبار مصرف بودن، بهداشتی تر از دستمال های پارچه ای هستند؛ حوله های پارچه ای حتی پس از شستشو می توانند حاوی باکتری ها و میکروب ها باشند که می تواند منجر به آلودگی متقاطع و گسترش بیماری شود.

در مقابل، دستمال کاغذی یک بار استفاده می شود و سپس دور ریخته می شود و خطر عفونت را کاهش می دهد. دستمال‌ های کاغذی راحت‌ تر از حوله‌ های پارچه‌ ای هستند؛ زیرا به راحتی در دستشویی‌ های عمومی، آشپزخانه‌ ها و سایر مکان‌ هایی که نظافت ضروری است، در دسترس هستند.

استفاده و دفع آن ها نیز آسان است و آن ها را به انتخابی محبوب برای خانه های پرمشغله و محل کار تبدیل می کند. حوله های کاغذی نسبت به حوله های پارچه ای جذب بیشتری دارند، به این معنی که می توانند مایعات بیشتری را جذب کنند و نشت ها را به طور موثر تری تمیز کنند.

این باعث می شود آن ها برای تمیز کردن سریع و کار آمد آشفتگی ها ایده آل باشند در حالی که حوله های پارچه ای ممکن است در دراز مدت گزینه ای مقرون به صرفه به نظر برسند، اما نیاز به شستشو و نگهداری منظم دارند که می تواند به مرور زمان اضافه شود.

در مقابل، حوله های کاغذی نسبتاً ارزان هستند و می توان آن ها را به صورت عمده خریداری کرد و آن ها را به انتخابی مقرون به صرفه برای بسیاری از خانواده ها و مشاغل تبدیل می کند. در حالی که حوله های کاغذی به اندازه حوله های پارچه ای سازگار با محیط زیست نیستند، بسیاری از برند ها اکنون گزینه های سازگار با محیط زیست ساخته شده از مواد بازیافتی را ارائه می دهند.

علاوه بر این، حوله های کاغذی را می توان پس از استفاده کمپوست یا بازیافت کرد و تاثیر آن ها بر محیط زیست را کاهش داد. حوله های کاغذی به دلیل اینکه یکبار مصرف هستند و فقط یک بار استفاده می شوند، بهداشتی تر از دستمال های پارچه ای در نظر گرفته می شوند.

از سوی دیگر حوله های پارچه ای حتی پس از شستن می توانند حاوی باکتری ها و میکروب ها باشند که می تواند منجر به آلودگی متقاطع و گسترش بیماری شود. کاهش خطر آلودگی متقاطع: وقتی چند نفر از یک حوله پارچه ای استفاده می کنند، خطر آلودگی متقابل وجود دارد این بدان معناست که باکتری ها و میکروب های دست یک فرد را می توان به حوله و سپس به دست فرد دیگر منتقل کرد.

با دستمال کاغذی، هر فرد از یک حوله تازه استفاده می کند و خطر آلودگی متقاطع را کاهش می دهد؛ در محیط های پرخطر مانند: بیمارستان ها و کلینیک ها حوله های کاغذی بر حوله های پارچه ای ترجیح داده می شوند؛ زیرا خطر عفونت و آلودگی متقابل را کاهش می دهند. این امر به ویژه در مناطقی که بیماران سیستم ایمنی ضعیفی دارند یا در معرض خطر عفونت هستند، اهمیت دارد.

ترفند هایی که در خرید دستمال مرغوب به شما کمک خواهد کرد

وقتی نوبت به خرید دستمال کاغذی می رسد، چند ترفند وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا قدر ارزش پول خود را بدانید و از هدر رفت ان جلوگیری کنید؛ نکاتی که هنگام خرید دستمال کاغذی باید در نظر داشته باشید، از جمله موارد زیر است:

  • ‏مهم ترین عاملی که در خرید دستمال کاغذی باید در نظر بگیرید، جذب است؛ به دنبال حوله‌ های کاغذی ضخیم و جاذب باشید، زیرا در تمیز کردن لکه‌ ها و آلودگی‌ ها مؤثر تر خواهند بود.
  • حوله های کاغذی در اندازه های مختلف، از کوچک گرفته تا رول های جامبو وجود دارند؛ هنگام انتخاب اندازه رول دستمال کاغذی برای خرید نیاز ها و کاربرد خود را در نظر بگیرید.

اگر خانواده پرجمعیتی دارید یا اغلب از دستمال کاغذی استفاده می کنید رول های بزرگ تر ممکن است مقرون به صرفه تر باشد.

  • ‏لایه یک دستمال کاغذی به تعداد لایه های آن اشاره دارد؛ به طور کلی، هر چه دستمال کاغذی بیشتر باشد، جذب و دوام بیشتری خواهد داشت.

برای عملکرد بهینه به دنبال دستمال کاغذی با حداقل دو لایه باشید.

  • ‏ در مورد اثرات زیست محیطی حوله های کاغذی نگران هستید، به دنبال گزینه های سازگار با محیط زیست باشید که از مواد بازیافتی یا مواد زیست تخریب پذیر ساخته شده اند.
  • ‏ قیمت ها را بین برند ها و فروشگاه های مختلف مقایسه کنید تا بهترین ارزش را برای پول خود پیدا کنید؛ برای صرفه جویی بیشتر به دنبال فروش یا تخفیف باشید.

درست کردن ماسک صورت با دستمال

دستمال کاغذی فقط برای پاک کردن دست و صورت نیست و کاربرد های بسیار گسترده و فراتر از تصوری که ما داریم دارد؛ در واقع شما می‌ توانید با یک دستمال و چند تا از وسایل دیگر یک ماسک پاک کننده برای صورت خود بسازید.

اگر جوش سرسیاه دارید می‌ توانید سفیده تخم مرغ را به کمک یک براش روی پوست خود بزنید سپس یک لایه از دستمال کاغذی را روی تخم مرغ زده و اجازه دهید که دستمال کاملاً سفیده تخم مرغ را به خود جذب کند. مجدداً یک لایه دیگر هم روی آن بگذارید اجازه دهید که کاملاً خشک شود و سپس دستمال را به آرامی از روی بینی یا سایر نقاط پوست خود جدا کنید.

به این ترتیب متوجه از بین بردن جوش‌ های سرسیاه از روی پوست خود می‌ شوید؛ چون دستمال حوله‌ ای ضخامت بالاتری دارد. شما می‌ توانید ترکیباتی مانند: لیمو آب، لیمو ترش کمی زردچوبه و گلاب را با هم مخلوط کرده، دستمال را به این مواد آغشته کرده و آن را روی پوست خود بگذارید تا حدوداً 20 دقیقه الی نیم ساعت رو پوستتان باقی بماند. پس از آن دستمال که تبدیل به ماسک شده را از پوست خود بردارید و پوستتان را با یک شوینده مناسب بشورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *