دسته‌بندی نشده

6 روش فوق العاده برای تمیز کردن لوازم چوبی

اگر به دنبال راهکاری فوق العاده برای تمیز کردن تمامی وسایل چوبی هستید، چاره ی کار فقط استفاده از پاک کننده سطوح چوبی است.

با این روش پارکت ها را برق بنداز

کفپوش پارکت به دلیل دوام، زیبایی و تطبیق پذیری، انتخابی محبوب برای بسیاری از صاحبان خانه است. با این حال، تمیز نگه داشتن کف پارکت می تواند یک چالش باشد، به خصوص اگر محصولات تمیز کننده مناسبی نداشته باشید. یکی از بهترین راه ها برای تمیز کردن کف پارکت، استفاده از تمیز کننده سطوح چوبی است.

پاک کننده های سطوح چوبی به طور خاص برای استفاده بر روی سطوح چوبی طراحی شده اند که استفاده از آن ها به کف پارکت آسیب نمی رساند. آن ها برای تمیز کردن و محافظت از سطوح چوبی بدون آسیب رساندن به پوشش یا ایجاد هرگونه تغییر رنگ فرموله شده اند. همچنین در از بین بردن کثیفی، کثیفی و لکه های کف پارکت بسیار موثر هستند. آن ها حاوی مواد پاک کننده قوی هستند که به عمق دانه های چوب نفوذ می کنند تا حتی سخت ترین لکه ها را از بین ببرند.

استفاده از پاک کننده های سطوح چوبی آسان است و نیازی به تجهیزات یا ابزار خاصی ندارد. به سادگی پاک کننده را روی زمین بمالید، اجازه دهید چند دقیقه بماند و سپس آن را با یک پارچه یا دستمال مرطوب پاک کنید. پاک کننده سطوح چوبی نه تنها کف پارکت را تمیز می کنند بلکه از پوشش نیز محافظت می کنند. آن ها حاوی موادی هستند که به بازیابی درخشش طبیعی چوب و محافظت از آن در برابر آسیب های بعدی کمک می کنند.

قبل از اینکه کف پارکت خود را با یک پاک کننده سطوح چوبی تمیز کنید، مهم است که هرگونه کثیفی یا زباله ها را از روی زمین پاک کنید. می توانید این کار را با جارو کردن انجام دهید. اکثر پاک کننده های سطوح چوبی باید قبل از استفاده رقیق شوند. برچسب پاک کننده خود را برای دستورالعمل های مربوط به نحوه صحیح رقیق کردن آن بررسی کنید.

هنگامی که پاک کننده را رقیق کردید، آن را با استفاده از دستمال یا پارچه روی کف پارکت بمالید. مطمئن شوید که پاک کننده را به طور یکنواخت بمالید و از استفاده بیش از حد آب خودداری کنید. اجازه دهید تمیزکننده چند دقیقه روی سطح پارکت باقی بماند تا به عمق دانه های چوب نفوذ کند و هرگونه کثیفی یا لکه را از بین ببرد.

حال پس از چند دقیقه، با استفاده از یک پارچه مرطوب یا تمیز کننده، پاک کننده را پاک کنید. برای جلوگیری از پخش شدن کثیفی یا کثیفی در اطراف زمین، حتماً پارچ خود را مرتب بشویید. هنگامی که پاک کننده را پاک کردید، از یک پارچه یا دستمال خشک برای خشک کردن زمین استفاده کنید و برای مدت کوتاهی از راه رفتن روی زمین تا خشک شدن کامل خودداری کنید.

با استفاده از مواد طبیعی از وسایل چوبی محافظت کن!

وسایل چوبی از جمله مبلمان چوبی، میز یا سایر لوازم دکوراتیو افزودنی زیبایی برای هر خانه ای است، اما برای حفظ ظاهر آن به مراقبت و نگهداری مناسب نیاز دارد. یکی از راه های محافظت از لوازم چوبی استفاده از مواد طبیعی است.

استفاده از مواد طبیعی برای محافظت از وسایل چوبی یک گزینه سازگار با محیط زیست است. بسیاری از محافظ های وسایل چوبی تجاری حاوی مواد شیمیایی هستند که می توانند برای محیط زیست مضر باشند. با استفاده از مواد طبیعی می توانید از لوازم خود بدون آسیب رساندن به کره زمین محافظت کنید. مواد طبیعی اغلب ارزان تر از محافظ چوب تجاری هستند. با استفاده از مواد طبیعی برای محافظت از وسایل چوبی خود می توانید در هزینه خود صرفه جویی کنید.

‏1. موم زنبور عسل

‏موم زنبور عسل یک ماده طبیعی است که می توان از آن برای محافظت از وسایل چوبی استفاده کرد. یک مانع محافظ روی سطح چوب ایجاد می کند که به دفع آب و جلوگیری از خراش کمک می کند.  برای استفاده از موم زنبور عسل کافی است آن را در دیگ ذوب کرده و با پارچه ای روی سطح چوب بمالید. اجازه دهید موم زنبور عسل خشک شود و سپس سطح را با یک پارچه تمیز صاف کنید.

‏2. روغن زیتون

‏روغن زیتون یکی دیگر از مواد طبیعی است که می توان از آن برای محافظت استفاده کرد؛ زیرا به مرطوب شدن چوب و جلوگیری از خشک شدن آن و به بازیابی درخشش طبیعی چوب کمک می کند. برای استفاده از روغن زیتون کافی است مقدار کمی از آن را روی پارچه بمالید و آن را به سطح چوب بمالید. اجازه دهید روغن به مدت چند دقیقه روی سطح باقی بماند و سپس با یک پارچه تمیز هر گونه اضافی را پاک کنید.

‏3. سرکه

‏سرکه کمک می کند کثیفی و آلودگی از سطح چوب پاک شود و از خشک شدن آن جلوگیری کند.  برای استفاده از سرکه، مقدار مساوی سرکه و آب را در یک بطری اسپری مخلوط کنید. محلول را روی سطح چوب اسپری کنید و آن را با یک پارچه تمیز پاک کنید.

‏4. آب لیمو

‏آب لیمو به از بین بردن لکه ها و جلوگیری از خشک شدن چوب و به بازیابی درخشش طبیعی چوب کمک می کند. برای استفاده از آب لیمو، مقدار مساوی آب لیمو و روغن زیتون را در یک بطری اسپری مخلوط کنید. محلول را روی سطح چوب اسپری کنید و آن را با یک پارچه تمیز پاک کنید.

نکات مهم نگهداری از میز چوبی

میز و صندلی های چوبی از جمله لوازم زیبا و جاودانه برای هر خانه ای است، اما برای حفظ بهترین ظاهر آن نیاز به مراقبت و نگهداری مناسب دارد. در اینجا چند نکته مهم برای نگهداری مبلمان چوبی آورده شده است:

‏1. گرد و غبار را به طور منظم گردگیری کنید

‏گرد و غبار می تواند روی میز چوبی جمع شود و باعث زشتی و آسیب به آن شود. برای جلوگیری از این امر، مهم است که میز خود را مرتب گردگیری کنید. از یک پارچه نرم یا گردگیر پر استفاده کنید تا هرگونه گرد و غبار یا کثیفی را از سطح چوب پاک کنید.

‏2. از نور مستقیم خورشید اجتناب کنید

‏نور مستقیم خورشید می تواند باعث کم رنگ شدن و خشک شدن چوب شود. برای جلوگیری از این امر، از قرار دادن میز چوبی خود در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید. اگر نمی توانید از تابش مستقیم نور خورشید دوری کنید، از پرده برای جلوگیری از تابش اشعه خورشید استفاده کنید.

‏3. از زیر لیوانی استفاده کنید

‏آب و گرما می تواند به میز های چوبی آسیب برساند. برای جلوگیری از این امر، از زیر لیوانی یا زیر بشقابی استفاده کنید. این به محافظت از سطح چوب در برابر حلقه های آب و آسیب گرما کمک می کند.

‏4. فورا آب یا کثیفی ها را پاک کنید

‏اگر چیزی روی میز خود ریختید، مهم است که فوراً آن را تمیز کنید. از یک پارچه نرم یا حوله کاغذی برای پاک کردن مایعات استفاده کنید. از مالیدن محل مورد نظر خودداری کنید، زیرا باعث پخش شدن لکه می شود.

‏5. از پاک کننده سطوح چوبی استفاده کنید

‏پاک کننده های سطوح چوبی می تواند به محافظت و بازیابی درخشش طبیعی مبلمان چوبی کمک کند. این محصول به طور خاص برای استفاده در لوازم چوبی طراحی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *