دسته‌بندی نشده

چند راهکار مهم برای براق کردن وسایل استیل

براق کننده سطوح استیل و فلزی، بهترین محصولی است که بدون هیچ آسیبی سطوح مورد نظر را عاری از خش و لکه می کند.

 با این روش سینک ظرفشویی و شیرآلات را براق کن!

اثرات چربی غذاها، رنگ چایی و حتی رسوبات آب بر روی سینک آشپزخانه و شیرآلات، اگر به درستی یا به اندازه کافی تمیز نشوند، به مرور انباشته شده و موجب کثیفی و آلودگی در آشپزخانه می ‌شوند. این لکه ‌های ناخوشایند، سینک و شیرآلات را مستعد رشد میکروب ‌ها می ‌کنند. جالب است بدانید که نوع خاصی از میکروب ‌ها تأثیر مخرب بر شیرآلات و سینک می‌ گذارند و باعث خوردگی و بوی بد در آشپزخانه، سرویس بهداشتی یا حمام می ‌شوند. با استفاده از روش‌ های گفته‌ شده در این مطلب، تمیز کردن سینک و شیرآلات را به طور مرتب انجام دهید تا از زیبایی و تمیزی آن‌ ها لذت ببرید.

اگر ظاهر شیرآلات و سینک منزل شما کدر شده است، به احتمال زیاد به خاطر تجمع رسوبات آهکی بر روی آن ‌ها است. پس وقت آن رسیده که با استفاده از روش‌ های زیر برای تمیز کردن سینک و شیرآلات خود اقدام کنید.

1. تمیز کردن لکه‌ های آهکی سینک با مواد شیمیایی (بهترین روش): روی همه قسمت‌ های شیر آب و سینک مقداری پاک ‌کننده و براق کننده سطوح استیل و فلزی اسپری کنید. بعد از گذشت چند دقیقه با یک برس، سینک و شیرآلات را تمیز کنید تا رسوبات کاملاً از بین بروند. در آخر هم سطوح را آبکشی و خشک کنید.

2. استفاده از لیمو ترش برای تمیز کردن شیرآلات: اسید سیتریک موجود در لیمو ترش رسوبات آهکی چسبیده به کروم، مس یا برنج را در خود حل می ‌کند. مقداری آب لیموترش را با آب مخلوط کرده و شیرآلات را با آن تمیز کنید. در آخر نیز سینک و شیرآلات را شستشو و خشک نمایید.

3. استفاده از سرکه: در داخل یک نایلون کمی سرکه بریزید و آن را دور سر شیر آب با کش یا نخ ببندید، به طوری که سر شیر داخل سرکه قرار بگیرد. اجازه دهید تا برای چند ساعت در همین حالت باقی بماند و سپس با یک پارچه نرم یا اسفنج تمیز کرده و سپس سینک و شیرآلات را شستشو و خشک کنید.

4. استفاده از سدیم کربنات: سدیم کربنات نیز می‌ تواند برای تمیز کردن رسوبات آهکی مفید باشد. مقداری از این ماده را در آب حل کرده و با یک اسفنج یا برس نرم سینک و شیرآلات را تمیز کنید. در نهایت، با آب شستشو دهید و خشک کنید.

6. استفاده از پاک کننده های طبیعی: برخی از مواد طبیعی مانند خمیر دندان، خلال پرتقال و بیکربنات سودا هم می ‌توانند برای تمیز کردن سینک و شیرآلات مفید باشند. این مواد را روی رسوبات آهکی بمالید و با استفاده از یک برس یا اسفنج تمیز کنید. سپس با آب شستشو دهید و خشک نمایید تا هیچ لکه ای باقی نماند.

در نهایت، برای حفظ تمیزی سینک و شیرآلات، منظم و بدون تأخیر، پاکسازی و شستشوی آن ‌ها را انجام دهید. همچنین، مراقب باشید که از مواد شیمیایی قوی استفاده نکنید که ممکن است سطوح را خراب کنند. اگر سطوح مورد نظر شما فلزی باشد، روشی که در ابتدا گفتیم، بهترین و تاثیر گذار ترین می باشد.

اصول صحیح شستشوی ظروف استیل

استیل، در انواع مختلف، به عنوان محبوب ‌ترین و پر استفاده ‌ترین لوازم آشپزخانه شناخته می ‌شود. علاوه بر ظروف غذا خوری، اجاق ‌ها، یخچال ‌ها، ماشین‌ لباسشویی‌ ها و ماشین ‌ظرفشویی ‌ها نیز از استیل با روکش براق و صیقلی ساخته می‌ شوند. با توجه به استفاده‌ های متعدد از ظروف استیل در آشپزخانه، آن ‌ها با چالش‌ هایی مانند لکه ‌های غذا، اثر انگشت و لکه‌ های آب روبرو می‌شوند که نیازمند تمیزکردن و حفظ آنان می‌ باشد. در این مقاله، راهکار هایی ساده برای تمیزکردن و بازگشت ظروف استیل به حالت براق و نو ارائه شده است.

برای حفظ و نگهداری صحیح از ظروف استیل خود، می ‌توانید از موارد زیر پیروی کنید:

1. قبل از اضافه کردن روغن به تابه استیل، آن را روی شعله گاز با حرارت کم گرم کنید. این کار باعث توزیع یکنواخت حرارت در کف تابه می ‌شود. سپس، پس از داغ شدن روغن، غذا را اضافه کنید.

2. اگر می ‌خواهید از چسبیدن غذا به تابه استیل جلوگیری کنید، می‌ توانید روغن را به تابه داغ اضافه کنید. این ترفند باعث ایجاد یک سطح نچسب موقت می ‌شود.

3. جهت جلوگیری از تغییر شکل و تاب ‌برداشتن تابه یا قابلمه، آن را بیش از حد داغ نکنید و بعد از پخت و پز، به آرامی خنک کنید.

4. برای شستشوی ظروف استیل، از مواد شوینده استاندارد مانند مایع ظرفشویی استفاده کنید.

5. هرگز از مواد شیمیایی حاوی آمونیاک یا سفیدکننده برای تمیزکردن ظروف استیل استفاده نکنید. این مواد ممکن است با فلز واکنش داشته باشند و به ظروف آسیب برسانند.

6. از قراردادن اشیا تیز مانند چاقو در داخل ظروف استیل برای جلوگیری از خراش‌ های ناخواسته خودداری کنید.

7. از براق کننده سطوح استیل و فلزی برای پاک کردن ظرف ها پس از هر بار استفاده، مصرف نمایید تا ظروف همانند روز اول درخشان و براق شوند.

بهترین پاک کننده برای سطوح فلزی

امروزه، پاک کننده‌ های سطوح به عنوان یکی از اصلی ‌ترین محصولات تمیز کاری در منازل، شرکت‌ ها، ادارات و سایر مکان ‌ها شناخته می ‌شوند. یافتن بهترین پاک کننده سطوح، شرط اساسی برای مقابله با تمامی نوع آلودگی‌ ها با هر میزان و جنس است. در انتخاب پاک کننده مناسب، باید در ابتدا از تطابق آن با سطح مورد نظر اطمینان حاصل کرد؛ به عنوان مثال، بهترین پاک کننده برای سطوح سرامیکی باید توانایی تمیز کردن، سفید کردن و ضد عفونی کردن سنگ و سرامیک را داشته باشد و فرمولاسیونی را به کار ببرد که مناسب سطوح سنگی باشد.

 از طرف دیگر، بهترین پاک کننده سطوح استیل بیشتر به منظور براق کردن و محافظت از سطوح استیلی طراحی شده است و توانایی حذف کثیفی ‌ها را از انواع فلزات، به خصوص استیل، دارد. برای مقابله با چربی ‌های سخت‌ گیرانه و لکه‌ های روغنی، بهتر است بهترین پاک کننده سطوح چرب را خریداری کنید، زیرا شوینده‌ های طبیعی توانایی مقابله با این نوع لکه ‌های مستدام را ندارند.

به طور معمول، بهترین برند پاک کننده سطوح برای منسوجات و سطوحی مانند سرویس بهداشتی، چوب، مس و غیره استفاده می‌ شود. این محلول ‌ها به دلیل غلظت بالا، به عنوان قوی ‌ترین پاک کننده ‌های سطوح در بازار شناخته می ‌شوند و از ویژگی های اصلی آن ها می توان موارد زیر را نام برد:

  • براق کننده
  • لکه بری سریع
  • پاک کردن خط و خش
  • استفاده سریع و راحت
  • قدرت جرم زدایی
  • فاقد حساسیت و آلرژی زا بودن
  • مناسب برای افرادی که پوست حساسی دارند
  • محافظت سطوح از اکسیداسیون
  • قیمت مناسب
  • رایحه ی خوش و مطبوع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *