دسته‌بندی نشده

از بین بردن زردی بدنه لباسشویی و سایر لوازم خانگی

مایع سفید کننده خانگی، یکی از بهترین و مناسب ترین محصولات برای رفع زردی لوازم خانگی، لباس و ملحفه های کثیف است.

ترفند های عالی برای لباس های سفید رنگ گرفته

همه ی ما می دانیم داشتن لباس سفید در کمد هر فردی از واجبات است. از مانتو، شال، شلوار، پیراهن گرفته تا تی شرت و غیره. لباس های سفید همیشه حس خوبی به فرد می بخشند، چون رنگ روشنی دارد، باعث القا کردن حس تمیزی می شود. معمولا افراد همیشه دوست دارند لباس های سفید آن ها روشن ترین رنگ را  بدون هیچ لکه و کثیفی داشته باشد؛ اما ممکن است بر اثر یکسری عوامل، لباس سفید شما رنگ گرفته و سفیدی و شفافیت اولیه خود را از دست بدهد.

اگر این مشکل برای شما هم پیش آمده و نمی دانید چگونه لباس های سفید رنگ گرفته خود را تمیز کنید، با ما همراه باشید تا ترفند های عالی در این زمینه را به شما ارائه دهیم.

1. جدا کردن رنگ های قرمز و تیره: اگر در هنگام شستشو، لباس‌ های قرمز یا رنگارنگ دیگر در کنار لباس سفید خود قرار می‌دهید، ممکن است رنگ بر روی لباس سفید منتقل شود. بنابراین، بهتر است لباس‌ های رنگی را به تنهایی بشویید و از مواد مخصوص شستشوی هر کدام استفاده کنید.

2. استفاده از مواد سفید کننده: مایع سفید کننده  خانگی می‌ توانند به طور موقت رنگ گرفتگی را کم کنند. شستن لباس ‌ها با سفیدکننده ‌های اکسیژنی می‌تواند رنگ را بازیابی کند. با این حال، قبل از استفاده، همواره باید دستور العمل روی بسته را مطالعه و نگهداری کنید.

3. استفاده از افزودنی ‌های خانگی: برخی افزودنی ‌های خانگی می‌توانند در بازیابی رنگ لباس‌ های سفید مفید باشند. برای مثال، افزودن یک کمی سرکه به آب جهت شستشوی لباس ‌ها می ‌تواند رنگ و روی گرفته لباس ها را باز گرداند. همچنین، افزودن آب لیمو طبیعی به آب شستشو نیز می‌ تواند به دلیل خاصیت اسیدی برای کاهش رنگ روی لباس سفید، کمک کننده باشد.

4. استفاده از محصولات سفید کننده تجاری: در بازار محصولات متعددی برای سفید کردن لباس ‌ها وجود دارد. برخی از این محصولات می ‌توانند به صورت مستقیم یا به عنوان افزودنی به آب شستشو استفاده شوند.

5. مراقبت دقیق: مراقبت دقیق و شستشوی منظم لباس ‌های سفید می ‌تواند رنگ‌ آن ‌ها را تا حداکثر حفظ کند. پیش از شستشوی لباس ‌ها، برای از بین بردن لکه ‌ها و کثیفی، آن ‌ها را به آرامی تمیز کنید و از مواد شوینده مناسب استفاده کنید.

در میان تمام روش های ذکر شده، استفاده از مایع سفید کننده، تاثیر گذاری بهتر و سریع تری دارد و شما می توانید در عرض کمتر از 10 دقیقه لباس های خود را سفید و درخشان نمایید. فقط بعد از شستن لباس ها، حتما آن ها را در زمانی که رطوبت دارند، از لباس های رنگی جدا قرار دهید تا مجدد رنگ آن ها با هم ترکیب نشود.

تمیز کردن کفش سفید پارچه ای

کفش سفید، جز کفش های بسیار شیکی است که می توانید استایلی بی نظیر با آن بسازید. اما چون رنگ سفید نگه داری سختی دارد و مدام در معرض کثیف شدن است، بسیاری از افراد از پوشیدن کفش سفید امتناع می کنند. تمیز کردن کفش‌ های سفید پارچه ‌ای ممکن است یک چالش باشد، اما با استفاده از مایع سفید کننده خانگی مناسب، می ‌توانید آن ها را به راحتی و به صورت کامل تمیز کنید. حتی اگر جنس کفش شما چرم هم باشد، باز هم قابلیت سفید کردن خواهد داشت مگر اینکه رنگ آن زرد شده باشد؛ در این صورت امکان سفید و تمیز کردن آن با مایع سفید کننده سخت خواهد شد.

برای تمیز کردن نیاز به لوازم زیر دارید:

– مایع سفید کننده

– آب

– دستمال نرم و تمیز

– قلم مویی

– خمیر دندان و جوش شیرین

روش:

1. ابتدا، کفش را از بند ها و سایر قطعات قابل جدا شدن، جدا کرده و تمیز نمایید. یراق و زیره کفش را با دستمال مرطوب پاک کنید.

2. سپس، یکی دو قاشق چایخوری از مایع سفید کننده را با یک لیوان آب مخلوط کنید. توجه نمایید که مقدار مایع سفید کننده بسته به وضعیت کفش ‌ها و نیاز شما ممکن است تغییر کند.

3. برای آماده ‌سازی کفش برای تمیز کردن، محلول مایع سفیدکننده را روی دستمال بریزید و به آرامی روی سطح کفش بمالید. با دستمال، مایع را به صورت دقیق و به گونه‌ ای که تمام سطح کفش را پوشش دهد، پخش کنید.

4. بعد از پخش کردن سفید کننده، با استفاده از قلم مویی، بر روی نقاطی که کثیفی و لکه های سخت را دارند تمرکز بیشتری داشته باشید. قلم مویی را روی این حرکات به صورت دورانی حرکت دهید.

5. در این مرحله خمیر دندان و جوش شیرین را مخلوط کرده و روی کفش بمالید، حال اجازه دهید حدودا نیم ساعت سفید کنند و خمیردندان روی کفش باقی بماند تا به عمق لکه ها نفوذ کند.

6.  در نهایت، کفش ها را شسته در جای مناسب برای خشک شدن قرار دهید.

چگونه زردی زردچوبه را از روی ظروف پلاستیکی تمیز کنیم؟

زردچوبه جز ادویه های بسیار مفید برای بدن بوده که جهت رنگ دهی به غذا استفاده می کنیم. تقریبا همه ی ما با این ادویه سر و کار داریم و با آن غذاهای خود را مزه و رنگ دار می نماییم. برخی اوقات پیش می آید جوجه مزه دار شده را در ظروف پلاستیکی قرار می دهیم تا هم طعم مواد به خورد جوجه برود و هم رنگ زردچوبه، گوشت را خوش رنگ کند. چون زردچوبه قدرت رنگ دهی زیادی دارد، امکان دارد ظروف پلاستیکی شما رنگ گرفته و زرد شود.

معمولا زردی طروف پلاستیکی با یک شستشوی ساده از بین نمی رود و حتما باید از مایع سفید کننده خانگی استفاده کنید. به این منظور می توانید کمی از مایع را در ظرف ریخته، کمی آب هم به آن اضافه کنید و روی کل سطح ظرف به کمک اسفنج پخش کنید. حال اجازه دهید چند دقیقه ای روی طرف باقی بماند تا زردی ناشی از رنگ زرد چوبه را از بین ببرد.

روش دیگری که می‌ توانید برای تمیز کردن ظروف پلاستیکی از رنگ زردی زردچوبه استفاده کنید، استفاده از محلول آب و سرکه است. برای این منظور، یک لیوان آب را با یک قاشق غذاخوری سرکه مخلوط کنید و سپس ظرف پلاستیکی را در این محلول قرار دهید. بعد از چند دقیقه، با استفاده از اسفنج یا پارچه نرم، روی سطح ظرف پلاستیکی را پاک کنید. البته روش اول سریع تر و قطعی تر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *