دسته‌بندی نشده

راهکاری همه کاره برای تمیزی و مراقبت از لباس ها

امروزه راهکارهای زیادی برای تمیزی لباس ها وجود دارد که استفاده از مایع های چند منظوره دستی یکی از راهکار های مهم در تمیزی است.

شستشوی اقتصادی با مایع چند منظوره دستی

امروزه از مایع های چند منظوره دستی برای شستشوی سطوح مختلف مانند سطوح جرم‌ دار کاشی‌ ها، سرامیک‌ ها، آشپزخانه و سرویس‌ های بهداشتی استفاده می‌ شود؛ زیرا برای داشتن شستشوی اقتصادی بسیار مناسب هستند.

مایع‌ های چند منظوره دستی انواع مختلفی دارند که شامل مایع‌ های چند منظوره بر پایه حلال، قلیایی، اسیدی و با خاصیت بلیچینگ می‌ باشند؛ در ادامه هر یک به طور کامل توضیح داده می‌ شود.

■ مایع های چند منظوره برپایی حلال: این محصول از قدرت بسیار بالایی در لکه بری انواع سطوح برخوردارند؛ زیرا برای تولید این شوینده‌ ها از ترکیبات حلالی استفاده شده است که چربی را در خود حل می‌ کند؛ باید بدانید این شوینده‌ ها برای پاک کردن سطوح چرب مانند گاز و سینک بسیار مناسب هستند؛ اما موجب کدری و تاری آن ها شده و حتی آسیب‌ های جدی به رنگ وسیله ها وارد می‌ کند، به همین خاطر باید برای استفاده از این محصول دقت کنید.

■ مایع های چند منظوره قلیایی: این مایع ها نیز مانند مایع‌ های چند منظوره بر پایه حلال برای تمیز کردن سطوح چرب مناسب است؛ اما با این تفاوت که آسیب بسیار کمی به رنگ و سطوح وارد می‌ کند؛ از طرفی این محصول به علت قلیایی بودن و خاصیت خورندگی که دارد باعث پوسیدگی برخی از وسایل می‌ شوند؛ از این رو برای وسایل‌ های حساس، استفاده‌ از چند منظوره های قلیایی مناسب نیست.

■ مایع های چند منظوره اسیدی: شوینده‌ هایی هستند که پایه اسیدی دارند؛ زیرا به علت دارا بودن خاصیت خورندگی و حل کنندگی می‌ تواند به تنهایی پاک کننده بسیار مناسبی برای همه سطوح باشد؛ از این محصول برای تمیز کردن سطوح جرم‌ دار مانند کاشی سرامیک و سرویس‌ های بهداشتی استفاده می‌ شود؛ زیرا می‌ تواند به راحتی تمامی جرم‌ های موجود در سطوح را پاک کند.

■ مایع‌ های چند منظوره با خاصیت بلیچینگ: از این محصول برای پاک کردن لکه‌ های قهوه، میوه و چای که بر روی لباس یا فرش باقی مانده است، استفاده می‌ شود؛ شایان به ذکر است که از این محصول گاهی به عنوان سفید کننده نیز استفاده می‌ شود؛ به همین علت کاربرد بسیار زیادی برای شستشوی سطوح و الیاف‌ های سفید و بی رنگ دارند‌.

تجربه ای متفاوت از تمیزی با مایع چند منظوره لباس

امروزه در بازار، مایع‌ های چند منظوره دستی برای شستشو لباس‌ ها با برند های مختلفی تولید و عرضه می‌ شود؛ که هر یک از این محصول قدرت بسیار بالایی در از بین بردن لکه‌ ها دارند.

برای تجربه متفاوت از تمیزی می‌ توان از مایع‌ های چند منظوره برای شستشوی البته استفاده کرد، با استفاده از این محصول عمیق‌ ترین و سخت‌ ترین لکه‌ ها در سطح لباس از بین می‌ رود؛ به عنوان مثال، لکه ‌هایی که در لباس‌ ها ایجاد می‌ شوند، معمولا لکه‌ های مواد غذایی، چربی، میوه چای، قهوه و همچنین لکه‌ های لوازم آرایش و غیره می‌ باشد.

این محصول دارای فرمولاسیون بسیار قوی عاری از هرگونه سفید کننده است، که در کنار از بین بردن کثیفی‌ ها، از رنگ پارچه محافظت کرده و موجب محو شدن رنگ لباس نمی‌ شوند؛ از طرفی این محصولات حاوی آنزیم‌ های قوی هستند، که برای شستشو لکه ها با دمای مختلف (آب) کارایی دارند.

این محصول به گونه‌ ای طراحی شده است که به علت دارا بودن آنزیم‌ های مختلف می‌ توان از آن برای شستشوی انواع سطوح مانند: لباس‌ های پشمی، پنبه‌ ای، الیاف مصنوعی، همچنین لباس‌ های سفید و از همه مهم‌تر فرش، مبل، پرده نیز از آن استفاده می شود؛ باید بدانید از ایجاد پرز در لباس ها نیز جلوگیری می‌ کند.

برای شستشوی لباس با استفاده از این محصول ابتدا باید مقداری از این مایع را بر روی لکه موجود در سطح لباس بریزید و پس از 10 دقیقه آن را با دست بشویید.

همچنین برای شستشوی سطوح مختلف مثل فرش، مبل و غیره با استفاده از این محصول بهتر است، ابتدا مقداری از این محصول را بر روی لکه مورد نظر بریزید و بعد از 10 دقیقه آن را با اسفنج یا دستمال مرطوب تمیز کنید و در نهایت آن را آبکشی کنید، که توصیه می‌ شود برای لکه‌ های سخت و عمیق 100 میل و برای لکه‌ های ضعیف‌ تر 60 میل از این محصول استفاده می شود.

بهترین راهکار برای شستشوی لباس های حساس

بهترین راه برای شستشوی لباس‌ های حساس مانند: لباس‌ های ضخیم، پشمی، پنبه‌ ای و به خصوص لباس زیر با استفاده از مایع‌ های چند منظوره، شستشو به روش دستی می باشد.

لباس‌ های حساس دارای الیاف شکننده هستند، که برای شستشو با ماشین‌ های لباسشویی اصلاً مناسب نیستند؛ چرا که آسیب زیادی به الیاف این لباس‌ ها وارد می‌ شود؛ از طرفی تار و پود لباس از هم گسسته (جدا) می شوند؛ به همین علت شستشوی به روش دستی برای این لباس‌ ها مناسب است؛ زیرا زمانی که لباس با دست شسته می‌ شود، نسبت به شستشوی ماشینی تلاطم کمتری پیدا می‌ کند و آسیب چندانی به الیاف لباس وارد نمی‌ شود.

در شست و شوی های دستی شکل ظاهری و رنگ لباس تغییری نمی‌ کند؛ اما به آن اندازه‌ ی شستشوی ماشینی نیز تمیز نمی‌ شود؛ از این رو می توان از مایع‌ های چند منظوره که مخصوص شستشو های دستی هستند، استفاده کرد؛ با استفاده از این محصول لباس‌ ها به صورت دستی با تلاطم کمتر شسته می‌ شوند و تمامی لکه‌ های موجود در سطح لباس از بین می‌ رود.

این مایع در شستشو های دستی آسیبی به پوست وارد نمی‌ کند، یعنی باعث ایجاد آلرژی، حساسیت‌ های پوستی، خارش، سوزش نمی‌ شود که این مسئله یکی از مزایای مهم این محصول محسوب می‌ شود؛ لازم است بدانید فرمولاسیون به کار رفته در این محصولات به گونه‌ ای است که هیچ آسیبی به تار و پود لباس و حتی رنگ لباس وارد نمی‌ کند.

مسئله بسیار مهم در استفاده از شوینده های چند منظوره، مدت زمان تمیز کنندگی این محصول می باشد؛ باید بدانید شوینده های چند منظوره با توجه به آنزیم های موجود در این محصول فرآیند پاک کنندگی در زمان کوتاه تری نسبت به سایر شوینده ها انجام می شود؛ که این سرعت در پاک کنندگی هیچ آسیبی به لباس های حساس وارد نمی کند، یعنی دچار زبری یا باز شدن تار و پود لباس ها نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *