دسته‌بندی نشده

اگر هنوز هم لباس های خود را با دست می شویید بخوانید!

پودر دستی 500 گرمی، یکی از بهترین و به صرفه ترین شوینده ها بوده که قدرت لکه بری فوق العاده زیادی دارد.

چیکار کنم تا حین شستشوی دستی لباس پوستم حساسیت نشان ندهد؟

با اینکه سفارشات زیادی برای استفاده از دستکش در حین شستن ظرف و لباس می شود، افراد زیادی هستند که به این موضوع توجه نکرده و بدون دستکش لباس ها را می شویند. البته باید ذکر کرد که چنگ زذن لباس و پاک کردن لکه ها با دستکش کمی سخت است. یکی از معضلاتی که در این روش وجود دارد، امکان ایجاد حساسیت در پوست دست است. برای آنکه حین شستشوی دستی لباس‌ ها، پوست حساسیت نشان ندهد، می ‌توانید توجه ویژه ‌تری به چند نکته داشته باشید که در ادامه به آن ها اشاره می‌ کنیم:

1. انتخاب محصول مناسب: یک شوینده شستشوی دستی همانند پودر دستی 500 گرمی انتخاب کنید که با پوست حساس مطابقت دارد. از محصولاتی با فرمول های خنک‌ کننده و آرامش ‌بخش برای حفظ سلامت و آرامش پوست استفاده نمایید و حتما هنگام خریداری محصول، مطمئن شوید که مناسب برای پوست حساس شما است.

2. استفاده از مقدار مناسب: همیشه مقدار توصیه شده محصول را رعایت نمایید؛ زیرا استفاده از مقدار بیش از حد ممکن است باعث ایجاد تحریک بر روی پوست شود و باعث حساسیت شود. برعکس، استفاده از مقدار کمتر از حد توصیه شده نمی ‌تواند لباس‌ ها را به طور کامل تمیز کند.

3. شستشوی دقیق: پیش از شروع فرآیند شستشو، لباس‌ ها را مورد بررسی دقیق قرار دهید و محل‌ هایی که احتمالاً حساسیت را افزایش می ‌دهند را تشخیص دهید. مثلاً اگر پوست حساس شما در معرض محصولات شیمیایی وجود دارد، می ‌توانید از دستکش ‌های پوشیده شده استفاده کنید تا پوست خود را محافظت کنید.

4. شستشوی دستی آرام: در حین شستشو، با دستان خود به آرامی لباس ‌ها را ماساژ دهید. از حرکات سفت و خشن خودداری کنید تا از پوست حساس خود محافظت نمایید؛ همچنین، از آب ولرم برای شستشو استفاده کنید.

5. شستشوی کامل و شستشوی دوباره: لباس‌ها را به طور کامل شستشو دهید تا از این اطمینان حاصل شود که هیچ ذراتی از شوینده روی لباس باقی نمانده است.

اضافه کردن مواد نرم‌ کننده در مرحله آخر شستشو و استفاده از روش های خشک کردن ملایم و ذخیره سازی درست لباس ‌ها نیز می ‌تواند مفید باشد.

پاک کردن لکه قهوه و چای از پارچه

چای و قهوه دو نوشیدنی بسیار پرطرفدار در کل جهان است که همه افراد روزانه برای تامین انرژی آن را می نوشند. حال ممکن است در حین نوشیدن قهوه یا چای، روی لباس شما ریخته و آن را کثیف کند. لکه های رنگی معمولا دیرتر پاک می شوند اما اگر به سرعت اقدام به تمیز کردن نمود، سریعا تمیز می شود. به طور کلی پاک کردن لکه ‌های قهوه و چای از پارچه ممکن است یک چالش باشد، اما با روش‌ های مناسبی که در ادامه ارائه می دهیم می ‌توانید این لکه‌ها را از پارچه ‌ها پاک کنید.

1. عملکرد سریع: همانطور که می ‌دانید، برای پاک کردن لکه‌ ها، عملکرد سریع می ‌تواند بسیار مهم باشد. اولین قدم باید حذف لکه زودتر از آنکه به اندازه کافی عمیق شود، باشد. برای این کار، با یک دستمال تمیز مقداری از لکه را جذب کنید یا آن را با حرکات آرام پاک کنید. این کار باید انجام شود تا لکه به عمق پارچه نفوذ نکند.

2. استفاده از محلول شستشو: در مرحله دوم برای پاک کردن لکه ‌های قهوه و چای، می ‌توانید از محلول شستشو استفاده کنید. یک روش ساده این است که مقداری از مایع شستشوی دستی را با آب مخلوط کنید و با یک قطره از این محلول، با یک دستمال نرم لکه را پاک کنید. پس از پاک کردن، با آب تمیز بشویید و به طور معمول شستشو کنید. لازم است ذکر کنیم استفاده از پودر های دستی هم بسیار کارآمد است زیرا قدرت پاک کنندگی و لکه بری بیشتری دارند. اگر جز افرادی هستید که مصرف آنچنانی ندارید، می توانید پودر دستی 500 گرمی را تهیه کنید.

3. استفاده از روش های خانگی و طبیعی: برخی از روش ‌های خانگی هم می ‌توانند مفید باشند. مثلاً می ‌توانید با استفاده از یک محلول اسیدی سبک، مانند مخلوط سرکه و آب (به ترکیب یک قاشق غذاخوری سرکه و یک قاشق غذاخوری آب)، لکه را پاک کنید. در این حالت هم پس از پاک کردن، با آب تمیز بشویید و به طور عادی لباس خود را شستشو دهید.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که قبل از استفاده از هر روشی برای پاک کردن لکه ‌ها، باید آزمایش روی یک قسمت کوچک و پنهان از پارچه را انجام دهید. به این ترتیب مطمئن می ‌شوید که پارچه با روش انتخابی به خوبی سازگار است.

تمیزی لباس به سبک حرفه ای ها

برخی افراد همیشه شیک پوش هستند؛ یعنی لباس های آن ها همواره تمیز و پاکیزه می باشد. شیک پوشی به معنای پوشیدن لباس های نو نیست، بلکه به معنای درست و تمیز لباس پوشیدن است؛ اینگونه افراد معمولا حرفه ای خطاب می شوند چون با تمیزی توجه افراد را جلب می کنند. اگر شما هم می خواهید به سبک افراد حرفه ای، لباس هایی تمیز و پاکیزه داشته باشید، با ما همراه باشید تا پاکیزگی شما همیشه در ذهن اطرافیان باقی بماند.

 از اصلی‌ترین قسمت‌های تمیزی لباس به سبک حرفه ‌ای انتخاب محصولات مناسب است. شما می ‌توانید از محصولاتی استفاده نمایید که علاوه بر تمیزی، خواص دیگری نیز دارند، مثل عملکرد ضد بو، ضد آلرژی، حفاظت رنگ و غیره. بهترین راه برای اینکه بتوانید محصولات مختلف را مقایسه کنید، مطالعه بررسی ‌ها و نظرات مشتریان است. پودر های شوینده که اغلب در بسته بندی های نیم کیلویی به فروش می رسد و با نام پودر دستی 500 گرمی شناخته می شود، از قدرت پاک کنندگی بالایی برخوردار است و می تواند کثیفی و لکه ها را به سرعت از روی پارچه و لباس پاک کند.

حتما باید لباس ‌ها را قبل از شستشو بررسی نموده و موادی که ممکن است حساسیت پوستی را افزایش دهند را شناسایی کنید. همچنین به تکنیک ‌هایی که در هنگام شستشو باید رعایت شوند، از جمله ماساژ لطیف و استفاده از آب ولرم به جای آب داغ تا تخلیه آب کامل محصول، توجه ویژه ای نشان دهید. استفاده از نرم ‌کننده در مرحله آخر شستشو، استفاده از روش‌ های خشک کردن ملایم و آویزان کردن لباس‌ها به شیوه درست هم حائز اهمیت می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *