دسته‌بندی نشده

با مواد طبیعی در خانه، شیرآلات را برق بینداز

تمیز کردن سیرآلات همیشه از بزرگترین معضل ها بوده ولی با اسری براق کننده شیرآلات، این مشکل به طور کل رفع شده است.

برق انداختن شیرآلات در 7 دقیقه

معمولا شیر آلات به طور مداوم در معرض رسوب و آلودگی ها هستند که اگر به طور مرتب تمیز نشودف این لکه ها روی آن نقش بسته و ظاهری نازیبا پیدا خواهد کرد؛ اما چاره ی کار چیست؟ برای رفع این مشکل و برق انداختن شیر آلات باید چه کار کرد؟ اگر وقت کافی برای تمیز کاری ندارید و می خواهید در کوتاه ترین زمان ممکن، خانه را تمیز کنید، ما یک راهکار ساده به شما ارائه می دهیم تا در عرض 7 دقیقه تمام لکه های روی شیرآلات را پاک کنید.

این کار برای تمیز و براق کردن سینک ظرف شویی و سایر سطوح استیل هم قابل استفاده است و به راحتی می توانید از بدون لکه بودن سطوح خود، لذت ببرید و پاکیزگی را میهمان خانه و یا محیط کار خود نمایید. یکی از بهترین لوازمی که در این حوزه تولید شده و انقلابی در دنیای پاک کننده ها ایجاد کرده، اسپری براق کننده شیر آلات است که برای به کار گیری آن، می ‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

1. قبل از شروع به کار، ابتدا آب را قطع کنید تا از هر گونه خروجی آب غیر منتظره جلوگیری شود. همچنین، مطمئن شوید که سطح شیرآلات خشک و پاک است.

2. برای جلوگیری از رسیدن اسپری براق کننده به سطوح اطراف، محیط اطراف شیرآلات را با استفاده از پارچه‌های مناسب محافظت کنید.

3. اکنون، اسپری براق کننده را به طور یکنواخت بر روی سطح شیرآلات پاشید. فاصله مناسبی را بین اسپری و شیرآلات حفظ کنید تا اسپری به طور یکنواخت پخش شود. همچنین، دستورالعمل ‌های ذکر شده روی بسته بندی کالا را برای استفاده صحیح از اسپری براق کننده رعایت کنید.

4. بعد از پخش اسپری براق کننده، اجازه دهید شیرآلات به طور کامل خشک شوند. زمان لازم برای خشک شدن می ‌تواند به توجه به نوع اسپری استفاده شده متفاوت باشد. معمولاً در بسته ‌بندی محصول مشخصات زمان خشک شدن مشخص شده است.

5. پس از خشک شدن کامل، سطح شیرآلات را با یک پارچه نرم و تمیز پاکسازی کنید. در این حین به هیچ عنوان از هیچ ماده شوینده دیگر استفاده نکنید چون اثر براق کننده را خنثی کرده و از بین می  برد.

6. در نهایت بعد از تمیز شدن کامل شیرآلات، در صورتی که لکه ی آب روی آن ها مشاهده کردید، به سرعت پاک کنید تا تبدیل به رسوب و جرم نشود.

تکنیک های رسوب زدایی سر دوش

سر دوش حمام به دلیل این که مدت زمان بسیار زیادی در معرض تماس با آب و املاح آن است، احتمال دارد این املاح در روزنه های سر دوش جمع شده و نتیجه تجمع آن ها رسوبات باشد. این رسوبات باعث می شوند آب به درستی پخش نشده و فشار آب هم کم شود. اگر آب منطقه شما هم سخت است و سر دوش شما مدام رسوب می بندد، می توانید از تکنیک های رسوب زدایی که در ادامه ذکر می کنیم، استفاده کنید:

  1. استفاده از حلال های خانگی: مخلوطی از سرکه سفید و آب و لیمو می تواند به عنوان یک محلول رسوب ‌زدایی طبیعی عمل کند. این مخلوط را در یک اسپری ریخته و به سر دوش بپاشید. سپس با یک برس نرم یا اسفنج ملایم، رسوبات را به طور ملایم از سطح سر دوش پاک کنید. پس از آن، با آب داغ بشویید تا تمامی محلول همراه رسوبات پاک شود.
  • استفاده از محلول‌ های رسوب‌زدایی تجاری: در بازار محلول‌ های خاصی برای رسوب‌ زدایی سر دوش حمام موجود است. این محلول ‌ها معمولاً شامل اسیدهای ضعیف هستند که می ‌توانند رسوبات را به خوبی از سطح سر دوش حذف کنند. قبل از استفاده، دستورالعمل تولید کننده را به دقت مطالعه کنید و از دستکش و ماسک محافظ استفاده کنید.
  • تمیز کردن منظم: برای جلوگیری از تجمع رسوبات در سر دوش، می‌ توانید آن را به طور منظم تمیز کنید. پس از هر بار استفاده، با یک پارچه نرم یا اسفنج خطرناک را از سطح سر دوش پاک کنید.
  • جوشاندن: اگر سر دوش قابلیت باز شدن دارد، آن را در محلول سرکه و آب به مدت 10 دقیقه بجوشانید تا تمام رسوبات آن از بین برود، بعد از آن سر دوش را با آب سرد بشویید. این شوک سرما و گرما، باعث ترک برداشتن رسوبات شده و در نتیجه از بین می روند.

به کمک این روش های ساده می توانید از حمام کردن با فشار بالای آب از دوش لذت ببرید و تمیزی و آرامش را به خودتان هدیه نمایید.

پاک کردن لکه آب از روی شیرآلات

مشكلات جرم بستن شيرآلات و وجود لكه روی آن ها به دليل خاصيت آب كاري كه شیر آلات دارند، زیاد مي ‌باشد و لكه ‌هاي آب بيشتر روي آن به چشم مي ‌خورد. هر چقدر هم كه روشويي يا سينك ظرف ‌شويي تميز و براق باشد، ولي اگر شيرآلات كدر و تميز نباشند، اين احساس تميزي بوجود نمي ‌آيد؛ به همين دليل در علم فنگ شويي به تميز كردن شيرآلات اهميت زياد قائل مي ‌شوند که در انتقال حس تميزي تأثير بسيار زيادي دارد. بدون اينكه شيرآلات را بخراشید يا به آبكاري آن ها آسيب برسانيد، مي ‌توانيد با چند راهكار ساده آن ها را برق انداخته و همانند روز اول درخشان و بدون لكه کنید.

 اولين كار استفاده از از پودر شوينده و مواد اسيدي مانند آب ليمو مي ‌باشد. به این صورت آب ليمو را با پودر شوينده مخلوط كنيد تا كمي حالت كف ایجاد شود، کف حاصل را سريعاً روي شيرآلات بكشيد و به كمك يك اسفنج نرم آن ها را برطرف كرده و بشوييد، سپس با يك پارچه لكه ‌هاي آب را پاك كنيد. يكي ديگر از روش ‌هاي قديمي تميز كردن شيرآلات، با سركه و جوش شيرين است؛ به اين صورت كه ابتدا با مايع ظرف‌شويي، سركه و آب گرم شيرآلات را بشوييد و پاك كنيد؛ سپس يك مسواك يا يك فرچه نرم را آغشته به جوش شيرين کرده و روي قسمت ‌هاي رسوب بسته و لكه ‌دار بكشيد تا پاک شود.

مواد و املاح موجود در آب باعث ايجاد لكه روي سطوح مختلف می شوند كه شما با اين روش مي ‌توانيد تمامی لكه ها را از بين ببريد. یکی دیگر از روش های راحت و آسان ‌تر براي براق كردن شيرآلات بدون خاصيت خورندگي و آسيب به لايه آبكاري، استفاده از اسپري براق كننده شيرآلات مي ‌باشد كه اين محصولات بدون ماهيت خورندگي بوده و با PH مناسبي كه دارندف براي تميز كردن شيرآلات مناسب بوده، آن ها را براق و درخشان كرده و به هيچ عنوان سبب از بين رفتن رنگ رویی و آبكاري شيرآلات نمي ‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *