دسته‌بندی نشده

با یک محصول دست و صورتت را نرم و لطیف کن

با کرم دست و صورت که یک محصول مناسب برای پوست به شمار می آید، می توانید دست و صورتتان را نرم و لطیف کنید.

راز نرمی و جوانی پوست

امروزه راه، روش‌ و درمان‌ های زیادی وجود دارد که ادعا دارند، می‌ توانند پوستی جوان‌ تر به شما بدهند و راز نرمی و جوانی پوست‌ ها را در رژیم غذایی مناسب و حذف عادات نامناسب می دانند. برای برملا کردن راز نرمی و جوانی پوست در ادامه مقاله با ما همراه باشید: راز نرمی و جوانی پوست در مصرف موادی مانند: اسید های چرب ضروری، میوه و سبزیجات، مکمل‌ های کلاژن، کرم‌ های دست و صورت، پاک کننده آرایش و غیره می باشد.

1. مصرف میوه و سبزیجات

میوه و سبزیجات‌ ها دارای ویتامین و آنتی اکسیدان هستند که برای نرمی و جوانی پوست بسیار مناسب اند؛ ویتامین‌ های C ، D ، E موجود در میوه‌ ها جزو ویتامین‌ های ضروری بدن محسوب می‌ شود، همچنین آنتی اکسیدان‌ ها نیز در محافظت از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید بسیار مناسب اند. با مصرف میوه‌ هایی مانند: شاه توت، تمشک، توت فرنگی و زغال اخته به مقدار روزانه 1.5 تا 2 پیمانه و مصرف سبزیجاتی مانند: کلم بروکلی، فلفل قرمز و سبز، کلم پیچ و هویج به مقدار روزانه 2 تا 3 پیمانه، می‌ توانید از پیری زودرس جلوگیری کنید.

2. مصرف اسید های چرب ضروری

به جرات گفته می‌ شود راز نرمی و جوانی پوست در داشتن رژیم غذایی مناسب و مفید است و با داشتن رژیم غذایی سرشار از اسید های چرب، از خشکی و پیری زودرس پوست جلوگیری می‌ شود، که با مصرف اسید های چرب می‌ توانید به عملکرد درست بدن نیز کمک کنید. با استفاده از مواد غذایی مانند: ماهی گردو، دانه کتان، سبزیجات سبز برگ و روغن های گیاهی اسید چرب مورد نیاز بدن تامین می شود که پوست را هیدراته تر و منعطف تر کرده و از التهاب و نازک شدن پوست جلوگیری می‌ کند.

3. استفاده از کرم دست و صورت

کرم‌ های دست و صورت با هیدراته نگه داشتن سطح پوست، از هدر رفتن آب پوست جلوگیری می کنند و جایگزین مناسبی برای لیپید ها و سایر ترکیبات از دست رفته پوست می‌ باشند. توصیه می‌ شود پس از دوش گرفتن و شستشوی دست و صورت، هنگامی که پوست کمی مرطوب است از کرم‌ های دست و صورت استفاده کنید؛ دقت داشته باشید اگر پوست چربی دارید از کرم‌ های مبتنی بر آب استفاده کنید.

4. خوابیدن به میزان کافی

یکی از مهم‌ ترین عواملی که در پیری زودرس پوست موثر است، نداشتن خواب کافی می‌ باشد؛ چرا که با نداشتن خواب کافی در شب پوست دچار، پیری زودرس و ایجاد اختلال در عملکرد سد پوست می‌ شود که برای داشتن پوستی نرم و جوان باید حداقل ۷ ساعت در هر شب بخوابید.

رفع خشکی دست بعد از شستن ظرف ها

در بسیاری از افراد خشکی دست به مراتب دیده می‌ شود؛ چرا که در درجه اول تاثیرات محیطی باعث ایجاد خشکی در سطح پوست می‌ شود. یکی از مهمترین عواملی که در خشکی دست ها تاثیر گذار است، شستن ظرف ها بدون دستکش می باشد. مایع ظرفشویی در خود ترکیباتی مانند سولفات و پارابن داشته که باعث خشکی پوست دست و پوسته پوسته شدن می گردد. در این مقاله راه هایی برای رفع خشکی دست ها آمده که به شما کمک می کند پوستی نرم و لطیف داشته باشید.

● استفاده از آلوئه ورا

آلوئه ورا از خاصیت آنتی بیوتیک و ضد التهاب برخوردار است، به همین علت در محصولات مراقبت از پوست از آن استفاده می‌ شود؛ شما می‌ توانید آلوئه ورا را بدون نسخه خریداری کنید و مانند کرم‌ های مرطوب کننده طبیعی و بی‌ خطر از آن برای پوستتان استفاده کنید.

● استفاده از دستکش

اگر جزو افرادی هستید که از آب زیاد استفاده می کنید، توصیه می‌ شود از دستکش‌ های لاستیکی غافل نشوید؛ زیرا استفاده طولانی مدت از آب چربی پوست دست را از بین برده و خشکی ایجاد می‌ کند، که دستکش ها نوعی محافظ محسوب می‌ شوند.

● استفاده از جو دوسر

قرار دادن دست در جو دوسر خام و پخته شده در از بین بردن خشکی و جوان سازی پوست دست بسیار موثر است؛ شما می توانید جو دوسر را در ظرفی کوچک بریزید و با مقداری روغن طبیعی همچون روغن زیتون آن را مخلوط کنید، سپس با قرار دادن دست ها در آن خشکی دستتان را از بین ببرید.

● استفاده از کرم دست و صورت

با استفاده از کرم های دست و صورت خشکی پوست دستتان به طرز عجیبی از بین می رود؛ اما باید توجه داشته باشید، پس از هر بار شستشو کرم دست و صورت را بر روی دستانتان بماليد تا رطوبت طبیعی پوستتان بازگردد.

مراقبت از پوست در زمستان

سوز و سرمای زمستان می تواند به پوست آسیب شدیدی مانند: خشکی، خارش و التهاب وارد کند، که خشکی پوست یکی از رایج ترین مشکلات فصل زمستان به شمار می آید و برای مراقبت از پوست در زمستان روش های زیادی وجود دارد؛ برای مثال:

_ زمان حمام و درجه حرارت آب را کم کنید

افرادی که در زمستان دچار خشکی پوست می شوند باید با آب ولرم در مدت زمان 10 الی 15 دقیقه حمام کنند، همچنین از تماس دست با آب داغ به شدت خودداری کنند؛ چرا که باعث قرمزی پوست می شود.

_ استفاده از پاک کننده ملایم و بدون رایحه

تا جایی که می توانید سعی کنید از صابون های که قالبی بوده و حاوی مواد تحریک کننده و عطری هستند، استفاده نکنید؛ بلکه از پاک کننده و یا ژل استفاده کنید، از طرفی نیز با کم کردن دفعات مصرف صابون از ایجاد خشکی در پوستتان جلوگیری می شود.

_ دمای خانه را پایین نگه دارید

در زمستان به دلیل سوز و سرما هوا، مطمئنا درجه حرارت داخل خانه بالا قرار دارد تا خانه گرم تر باشد؛ اما افرادی که از خشکی پوست در فصل زمستان رنج می برند، باید درجه حرارت خانه را در دمای پایین تر و مناسب تر قرار دهند؛ مثلا دمای 20 تا 22 درجه سانتی گراد

_ استفاده از کرم های دست و صورت

استفاده از کرم های دست و صورت در زمستان یکی از مهم ترین روش های جلوگیری در ایجاد خشکی پوست است؛ چرا که در زمستان، برف ها 80 درصد اشعه های خورشید را منعکس می کنند، به همین علت توصیه می شود زمانی که خارج از خانه هستید از کرم های دست و صورت استفاده کنید. از سوی دیگر باید در نظر داشته باشید پس از هر بار شستشو چه دست و صورت و چه حمام کردن، حتما از کرم های دست و صورت استفاده کنید تا آب از دست رفته پوستتان بازگردد و سطح پوستتان مرطوب شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *