دسته‌بندی نشده

برای گرفتن روغن اضافی غذا از این روش استفاده کن

دستمال کاغذی

دستمال حوله ای کاغذی، یکی از سالم ترین و بهترین محصولاتی است که علاوه بر کاربرد بهداشتی، در مصارف آشپزی هم استفاده می شود.

با دستمال حوله ای از شر جوش ها خلاص می شوید!

استفاده از دستمال کاغذی در رفع جوش صورت می‌ تواند موضوعی مشترک و نسبتاً معمول در میان برخی افراد باشد، اما باید توجه داشت که این روش به تنهایی ممکن است تاثیرات محدودی در رفع جوش صورت داشته باشد و در برخی موارد می‌ تواند مشکلات جدی ‌تری ایجاد کند. اما طبق آمار جدید، بسیاری از پزشکان و متخصصان پوست به این موضوع پی بردند که اگر دستمال از نوع مرغوب و با کیفیت باشد، هیچ آسیبی به پوست وارد نخواهد کرد.

لازم است بدانید زمانی که هر بار از حوله استفاده کنید، این محصول باکتری ‌های روی پوست را به خود جذب می ‌کند و هنگام استفاده بعدی این باکتری‌ ها مجدد روی پوست صورت می ‌نشیند که همین مورد عامل اصلی ایجاد جوش است؛ به همین دلیل اکثر متخصصان پوست به همه افرادی که صورت جوش ‌دار و حساسی دارند توصیه می ‌کنند که از دستمال کاغذ های حوله ‌ای برای پاک کردن دست و صورت استفاده نمایند.

در واقع دستمال ها به دلیل بهداشتی و یکبار مصرف بودن، از انتشار میکروب ها و آلودگی های جوش زا جلوگیری می کند؛ بنابراین یکی از روش های موثر در رفع آکنه و جوش است. اگر پوست صورت شما بر اثر آلودگی های محیط دچار کثیفی و جوش می شود، با دستمال های حوله ای که قدرت جذب بالایی دارد، می توانید پوست خود را به آرامی و به صورت ضربه ای پاک کنید تا از ایجاد جوش جلوگیری نماید.

 دستمال کاغذی عموماً نازک و خشک است و در شستشوی صورت، قابلیت جذب روغن ‌های طبیعی پوست را ندارد. بنابراین، استفاده از دستمال کاغذی باعث خشکی زیاد پوست نشده و در صورتی که مواد اولیه به کار رفته در تولید آن درجه یک باشد، سبب تنظیم ph پوست شده و در نتیجه از خشک شدن یا چرب شدن بیش از حد پوست حساس صورت جلوگیری می کند؛ از طرفی برای پوست هیچ آلرژی و حساسیتی ایجاد نمی کند. خشک کردن صورت بپس از شستشو یکی از راه های رفع جوش ‌و بهبود کیفیت پوست صورت است، ولی باید نکات زیر را هم رعایت کنید.

1. شستشو منظم صورت: شستشوی روزانه صورت با یک محصول مناسب برای پوست، مانند شستشوی صورت خنک ضد باکتری و ضد جوش، می‌ تواند به تمیزی پوست و به کاهش جوش‌ ها کمک کند.

2. استفاده از محصولات ضد جوش: استفاده از کرم ‌ها و ژل‌ های ضد جوش به کاهش التهاب و ترمیم پوست کمک می نماید. انتخاب محصولات ضد جوشی که بر پایه ترکیبات همچون تری ‌توئین، اکسید روی، هیالورونیک اسید و اسید سالیسیلیک تهیه شده‌ اند، می ‌تواند موثر باشد.

3. مراقبت منظم از پوست: استفاده از محصولات مرطوب کننده و مراقبتی مناسب، همچون ماسک‌ های تمیزکننده، ترطیب کننده و ضد التهاب، می‌ تواند بهبود موضعی پوست را تسهیل کند.

بهترین روش برای جذب روغن غذا

غذاهای سرخ کردنی همیشه جز خوشمزه ترین خوراکی ها بوده که طرفداران زیادی دارد ولی قطعا می دانید که غذاهای روغنی برای سلامت انسان مضر است. یکی از راهکار هایی که می توان زیان و آسیب های خوراکی های چرب را کمتر کرد، گرفتن روغن اضافی آن ها است که در این جا بهترین روش موثر برای جذب و کاهش چربی غذا های سرخ شده را شرح می دهیم.

قطعا غذاهایی مانند سیب زمینی، مرغ سوخاری، سمبوسه، پیراشکی و غیره بدون اینکه در روغن سرخ شوند، خوشمزه نخواهند بود ولی اگر روغن و چربی آن ها هم زیاد باشد، طعمی زننده خواهد داشت؛ به این منظور می توانید از دستمال های حوله ای کاغذی استفاده کنید. این دستمال ها با متریالی درجه یک تولید شده و زمانی که با مواد غذایی در تماس است، هیچ تغییری در طعم و مزه اصلی غذا ایجاد نکرده، بلکه با گرفتن روغن اضافی، باعث خوشمزه تر شدن آن ها هم می گردد.

این دستمال ها نسبت به دستمال کاغذی های معمولی، ضخیم تر و بزرگتر بوده و اغلب 3 لایه یا 4 لایه هستند که به خوبی می توانند روغن یا رطوبت را به خود جذب کنند. شما عزیزان هم اگر یکبار این روش ساده و کم هزینه را امتحان کنید، متوجه می شوید که چه میزان روغن زیادی در خوراکی شما نهفته است و به کمک دستمال، آسیب کمتری به سلامت شما وارد می شود.

خطرات جدی استفاده از دستمال

همه ما از دستمال به طور روزمره به منظور های مختلف استفاده می کنیم؛ برای مثال جهت خشک کردن دست و صورت، گرفتن روغن غذا، پاک کردن سطوح و غیره. لازم است ذکر کنیم که انواع مختلفی از دستمال ها هم وجود دارد. اما اگر این محصولات مرغوب نباشند، می دانید چه آسیب بزرگی به شما وارد خواهند کرد، پس با ما همراه باشید تا خطرات جدی استفاده از دستمال های نامرغوب را بدانید.

خشک کننده پوست: استفاده از دستمال کاغذی های با درجه کیفی پایین، می ‌تواند منجر به خشک شدن پوست صورت شود که این امر باعث تحریک پوست و افزایش ترشح چربی طبیعی پوست شده و در نتیجه ممکن است جوش ‌های جدید را ایجاد یا تشدید کند.

احتمال تخریب پوست: استفاده ناصحیح از دستمال کاغذی ممکن است به نحوی باشد که در حین استفاده از آن، پوست را با زیادی کشیدن تحریک کنید و به بافت پوستی آسیب برسانید. این موضوع می ‌تواند با تحریک بیشتر پوست خطر ایجاد التهاب و عفونت را افزایش دهد.

بیماری های عفونی: اغلب افراد به خصوص خانم‌ ها این عادت را دارند که از دستمال کاغذی به عنوان پاک کننده ناحیه تناسلی استفاده می ‌کنند. این ناحیه بسیار حساس است و اگر با دستمال کاغذی‌ های نامرغوب پاک شود، احتمال سوزش، درد و عفونت وجود دارد؛ به همین دلیل توصیه می‌ شود از نمونه ‌های درجه یک محصول استفاده شود. همچنین دستمال‌ های معطر و رنگی هم یکی دیگر از محصولاتی بوده که خطر ابتلا به بیماری ‌های عفونی و قارچی را در مصرف کنندگان بیشتر می ‌کند.

توجه داشته باشید این خطرات فقط زمانی سلامت شما را تهدید می ‌کند که محصولات غیر بهداشتی را خریداری کنید. محصولاتی که دارای بسته ‌بندی نامناسب و اطلاعات گمنام هستند، به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند؛ ولی اگر محصولی که استفاده می ‌کنید استحکام و مقاومت بالایی داشته، رنگ آن سفید و فاقد لکه است، بسته‌بندی آن درست و پلمپ باشد و تمام اطلاعات روی محصول درج گردیده شده، با کیفیت بوده و بدون نگرانی می‌ توانید آن را در آشپزخانه، توالت و موارد دیگر استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *