دسته‌بندی نشده

فقط با یک محصول اجاق گاز و فر خود را همانند روز اول تمیز کنید!

در حال حاضر پاک کننده اجاق گاز، به عنوان بهترین محصول معرفی شده که می تواند تمام لکه های چربی را از بین ببرد.

تاثیر گذاری سریع پاک کننده اجاق گاز

تاثیر گذاری سریع پاک کننده ‌های اجاق گاز در رفع چربی ‌ها معمولاً به مواد شیمیایی موجود در این محصولات بستگی دارد. پاک کننده ‌های اجاق گاز شامل موادی مانند مواد شیمیایی شوینده، مواد امولسیفایر و مواد ضد باکتریال می باشند که در زیر به برخی اثرات مثبت کلیدی این مواد در رفع چربی ‌ها اشاره می ‌کنیم. تمیز کننده‌ های مخصوص اجاق گاز معمولاً طراحی شده‌ اند تا کثیفی ‌ها، روغن‌ ها، لکه‌ ها و آلودگی‌ های دیگر را از سطح اجاق گاز تمیز کنند. استفاده از محصول به درستی می ‌تواند به حفظ و تمیزی اجاق گاز کمک کند.

  1. شوینده ‌ها: مواد شوینده موجود در پاک کننده اجاق گاز به خوبی چربی‌ ها را تخلیه می ‌کند. آن ها قابلیت برداشتن روغن‌ ها و لکه‌ ها را از سطح اجاق گاز دارند. برخی از مواد شیمیایی شوینده مانند سورفکتانت ‌ها، قدرت خوبی در تخلیه چربی و روغن ‌های سخت را دارند.
  2. امولسیفایرها: برخی از این محصولات، شامل مواد امولسیفایر هستند که کمک می‌ کنند چربی ‌ها و روغن ‌ها را در آب پاک کننده پراکنده کنند. این امولسیفایر ها باعث می‌ شوند چربی‌ها به صورت کوچکتر و پراکنده‌ت ر در آب محلول شده و در نتیجه به راحتی از سطح اجاق گاز جدا شوند.
  3. آنتی باکتریال: اغلب پاک کننده ها شامل مواد ضد باکتریال هستند که علاوه بر رفع چرب  ی‌ها، باکتری ‌ها و میکرو ارگانیسم ‌ها را نیز از سطح اجاق گاز از بین می ‌برند. این مواد آنتی باکتریال می ‌توانند به بهبود بهداشت و کاهش خطرات ناشی از باکتری ‌ها در محیط آشپزخانه کمک کنند.

لازم است بدانید که هر محصول شیمیایی دارای دستورالعمل‌ های استفاده خاص خود است پس در هنگام استفاده از پاک کننده ‌های اجاق گاز، همواره قوانین را به دقت مطالعه کنید و به آن ها عمل کنید. همچنین، مواد شیمیایی را به دقت شستشو دهید تا هیچ اثری روی سطح اجاق گاز باقی نماند. همچنین باید ذکر کنیم این پاک کننده ها فقط مختص پاک کردن اجاق گاز نیست و شما می توانید، هود و ماکروفر را هم تمیز کنید و آن ها را همانند روز اول درخشان نمایید.

تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای

یکی از پر طرفدار ترین اجاق گاز ها در اکثر منازل لوکس و مدرن، اجاق گاز های شیشه ای است. این قبیل از محصولات معمولا نسبت به سایر اجاق گاز ها تمیز کردن آسان تری دارد، ولی به دلیل حالت شیشه ای که داشته، باید دقت زیادی در تمیز کردن به عمل آورد. برای این که بهترین نتیجه گیری را از تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای داشته باشید، با ما همراه باشید و نکات ارائه شده را با دقت مطالعه نمایید.

  • خاموش کردن اجاق گاز: اطمینان حاصل کنید که اجاق گاز خاموش است. حتما قبل از اینکه شروع به پاک کردن آن کنید، اجازه دهید تا سرد شود. این کار از جراحات یا سوختگی ‌های احتمالی جلوگیری می‌ کند.
  • استفاده از پاک کننده ‌های مخصوص: برخی از شرکت ‌ها پاک کننده‌ های مخصوص برای پاک کردن اجاق گاز شیشه‌ ای تولید می‌ کنند. مطابق دستورالعمل‌ موجود در بسته‌بندی، از یکی از این محصولات استفاده کنید. این پاک کننده‌ها معمولاً تولید شدند تا چربی‌ ها و لکه‌ ها را به خوبی از سطح شیشه ‌ای اجاق گاز حذف کنند.
  • استفاده از مواد طبیعی: علاوه بر پاک کننده های صنعتی، می ‌توانید از مواد طبیعی مانند خلال پرتقال، خلال لیمو، بیکربنات سودا و آب استفاده کنید. برای این کار، مقداری از هر یک از این مواد را با هم مخلوط کنید تا یک خمیر رقیق تهیه شود. سپس این ترکیب را روی سطح شیشه ‌ای اجاق گاز بمالید و با یک پارچه نرم و تمیز آن را به دقت پاک کنید.
  • استفاده از پارچه نرم: برای پاک کردن اجاق گاز شیشه ‌ای، از پارچه‌های نرم استفاده نمایید، پارچه‌ های میکروفایبر، گزینه ای مناسب برای این منظور هستند؛ زیرا از ایجاد خط و خش روی صفحه ی شیشه ای گاز جلوگیری می کند.
  • جلوگیری از استفاده از اشیاء تیز: از اشیاء تیز مانند تیغه‌ های فلزی  و سیم ظرفشویی برای تمیز کردن، استفاده نکنید زیرا ممکن است روی سطح شیشه‌ ای را خراش دهند.
  • پاک کردن تمامی لکه ‌ها به‌محض ایجاد شدن: بهتر است هر چه سریع ‌تر پس از ایجاد لکه روی سطح شیشه‌ ای، آن را پاک کنید. با تأخیر در پاک کردن لکه‌ ها، احتمال نفوذ آن ها به داخل سطح شیشه‌ ای و سخت شدن فرآیند پاک کردن افزایش می ‌یابد.

از بین بردن چربی چدن اجاق گاز

یکی از سخت ترین مراحل تمیز کردن اجاق گاز، پاک کردن چدن های گاز است. زمانی که روغن و چربی به چد گاز بچسبد، قطعا پاک کردن آن کار آسانی نخواهد بود و نیاز به محصولات مختلفی خواهد بود. یکی از روش‌ های مؤثر برای پاک کردن چربی‌ های چدن و سر شعله ‌ها، استفاده از مواد طبیعی مانند سرکه و آبلیمو است. برای این کار، مقداری از سرکه یا آبلیمو را روی سطح چرب بمالید و به خوبی تمیز کنید. سپس با آب گرم شستشو دهید. این مواد اسیدی کمک می ‌کنند چربی ‌ها را از بین برده و سطح را بازسازی کنند.

همچنین می ‌توانید از پاک کننده ‌های خانگی مانند بیکربنات سودا، آب اکسیژنه، صابون ظرف و یا مایع ظرفشویی استفاده کنید. یک مقدار از هر کدام از این مواد را با آب مخلوط کنید و روی سطح چرب بمالید. سپس با یک اسفنج یا برس نرم، آن را به دقت تمیز کنید، بعد از اتمام کار، سطح چدن را با آب گرم شستشو دهید تا اثرات پاک کننده را بردارید. گزارشاتی مبنی بر رفع چربی های چدن با اسید های لوله باز کن هم مشاهده شده است؛ ولی ما این مورد را به هیچ عنوان توصیه نمی کنیم چون اسید ها خاصیت خورندگی داشته و در صورت استفاده نادرست، باعث خرابی چدن ها می شوید.

در میان تمام محصولات ذکر شده، پاک کننده های مخصوص اجاق گاز، بیشترین اثر گذاری را داشته که با ترکیبات خود به عمق آلودگی ها، نفوذ کرده و زنجیره ی چربی ها را شکسته و پاک می کند. پس شما هم برای تمیز کردن قسمت های مختلف اجاق گاز، هود و فر به راحتی می توانید از این تمیز کننده ها که در اشکال محلول مایع و اسپری تولید می شوند، استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *