دسته‌بندی نشده

ترفند های جدید برای رفع لکه های سینک

از بین بردن لکه های بوجود آمده روی سطوح استیل به ظاهر سخت است، ولی با ما همراه باشید تا روشی عالی را معرفی کنیم.

مزیت های براق کننده سطوح استیل و فلزی

استفاده از براق کننده ‌های سطوح فلزی و استیل، به طور کلی، بهبود ظاهر این سطوح را فراهم می ‌کند. در زیر به برخی از مزایا و فواید استفاده از براق کننده‌ های سطوح فلزی و استیل اشاره می ‌کنیم:

1. بهبود چشم‌ گیر ظاهر سطوح: براق کننده‌ ها می ‌توانند به صورت سریع و آسان براقیت دلچسبی به سطح فلزی یا استیل بدهند. این بهبود ظاهر دستگاه ‌ها یا لوازم خانگی از جمله اجزای مبلمان، ظروف آشپزخانه، لوازم بهداشتی مانند دست ‌شویی، سینک و غیره، به سطوح شما حس زیبایی و تمیزی می ‌دهد.

 2. حذف لکه ‌ها و زنگ ‌ها: برخی از براق کننده ‌ها دارای ترکیبات شیمیایی هستند که به خوبی لکه ‌ها و زنگ‌ های موجود را روی سطوح فلزی و استیل از بین می ‌برند. که همین موضوع باعث تمیزی و زیبایی بیشتر سطح مورد استفاده می ‌شود.

3. حفظ و پشتیبانی از دوام سطوح: استفاده مرتب و منظم از براق کننده ‌ها ظاهر سطوح را در طولانی ‌مدت حفظ می‌ کند و می ‌تواند از عوامل آسیب‌ زا مانند خوردگی و زنگ زدن جلوگیری کند. همچنین به سطوح شما کمک می ‌کند تا در شرایط بهتری باقی بمانند و عمر مفید طولانی ‌تری داشته باشد.

 4. ضد آب و ضد لکه بودن: این محصولات اغلب دارای ترکیبات محافظتی هستند که به سطوح فلزی و استیل کمک می ‌کنند تا آب و لکه را پاک کنند. از طرفی این ویژگی می ‌تواند در مقابل لکه‌ های چای، قهوه یا رنگدانه‌ های دیگر کاربرد داشته باشد.

5. استفاده آسان: براق کننده‌ ها معمولاً در قالب اسپری یا مایع ارائه می ‌شوند و به راحتی روی سطح مورد نظر پاشیده یا ریخته می ‌شوند. برخلاف روش ‌های دیگری که نیاز به تمیز کردن یا وسایل خاص دارند، استفاده از این ماده به سادگی قابل انجام است و زمان کمتری را از شما می‌ گیرد. به هر حال، همواره مهم است قبل از استفاده از هر نوع محصولی، دستور العمل های تولید کننده را مطالعه کرده و در صورت لزوم، در زمینه استفاده از محصول برای سطوح خاص، از کارشناسان مربوطه مشورت بگیرید.

کم هزینه ترین روش ها برای براق کردن سطوح استیل

روش‌ هاي بسيار متعدد و مؤثري جهت براق كردن سطوح استيل و فلزي وجود دارد و طبق بررسي‌ هاي انجام شده، سطوح استیل به درخشندگي كه دارند، معروف و جذاب هستند اما ممكن است به دليل استفاده مكرر و آلودگي ‌هاي محیط، رنگ آن ها کدر شده و شفافيت خود را از دست بدهند. یکی از سطوح استيلي كه به طور مداوم از آن ها استفاده مي ‌كنيم، سينك ظرف ‌شويي و اجاق گاز استیل مي ‌باشدكه بر اثر لكه آب و چربي ظاهر درخشان خود را از دست می دهد؛  به همين منظور نياز است كه تمیز شود.

ابتدا محل مورد نظر را با آب ولرم و مايع ظرف ‌شويي پاك كنيد، سپس با استفاده از محلول‌ هاي تميزكننده، لكه‌ و كثيفي ها را پاك كنيد. توجه داشته باشيد سابيدن سطوح با سيم ظرف‌ شويي، سبب خط و خش افتادن آن مي ‌شود؛ پس به هيچ عنوان از سيم ظرف‌ شويي جهت تميز كردن سطوح فلزي استفاده نكنيد. يك روش عالي براي تميز كردن این سطوح، استفاده از جوش شيرين مي ‌باشند كه هر نوع آلودگي و لكه را خوبي از بين مي ‌برد.

به اين منظور مي ‌توانيد جوش‌شيرين را با سركه و مايع ظرف‌ شويي مخلوط كرده و اجازه دهيد روي سطوح مد نظر، چند دقيقه ‌اي باقي بماند تا تأثيرگذاري بيشتر و بهتر داشته باشد. سپس با يك اسكاچ نرم یا یک مسواک، لكه را پاك كنيد. درنتيجه محل مورد نظر را با پارچه تميز كنيد. اما جالب است بدانيد بهترين راهكار براي تميز كردن سطوح استیل و فلزی و براق كردن آن، استفاده از براق كننده مي ‌باشد. همانطور که گفتیم، اين محصولات در اشكال اسپري، مایع و پودري به فروش مي‌ رسند؛ بنابراین استفاده راحتی دارند.

اين براق كننده ها داراي تركيباتي هستند كه به هيچ عنوان به بافت سطوح آسيب نرسانده و بدون ايجاد خط و خش، هر نوع آلودگي و كثيفي را از روي سطح مورد نظر شما پاك مي ‌كند. اين محصولات در واقع به عنوان روش‌ هاي كم هزينه شناخته مي ‌شوند چون با يك بار خريد و استفاده از آن نيازي نيست كه به طور مكرر از اين ماده استفاده كنيد؛ زیرا تأثير گذاري محصول چندین روز باقی می ماند و از نشستن گرد و غبار روي سطوح و ايجاد لكه جلوگيري مي ‌كند. توجه داشته باشيد بعد از شستن سينك ظرف‌ شويي، اگر هر بار رطوبت و آب اضافي را بگيريد، هيچ ‌گاه لكه ای باقي نخواهد ماند.

نحوه تمیز کردن ساعت مچی استیل

ساعت‌ ها جز اکسسوری هایی هستند كه همه افراد به آن ها علاقه ‌مندند و قطعاً داشتن يك ساعت و باعث داشتن استایلی شيك و زيبا مي ‌شود. لازم است بدانيد يكي از بهترين ساعت ‌هايي كه هيچ گاه از مد نرفته، هميشه محبوبيت زيادي در بين مردم دارد و استايل و شما را خاص ‌تر نشان مي ‌دهد، ساعت مچي استيل مي ‌باشد. فرقي نمي ‌كند كه ساعت شما چقدر گران قيمت باشد لازم است بدانيد كه ساعت هم همانند تمام لوازم دیگر، نياز به نگهداري دارد كه در اينجا ما مي‌ خواهيم نكات بسيار مهمي را جهت طولاني ‌تر كردن عمر ساعت استیل ارائه دهيم.

ساعت ‌هايي كه از جنس استيل هستند مقاومت بسيار بالايي دارند، ولی لازم است بدانيد به مرور زمان امكان دارد كه اين ساعت ‌ها درخشش خود را از دست بدهند. به این منظور ابتدا در صورت امكان بند استيل سرعت را جدا كنيد تا اين‌ گونه به روشی راحت و آسان شست‌وشو و تميز كردن را انجام دهيد. از الكل براي ضد عفوني كردن ساعت استفاده كنيد و سپس از محلول آب و صابون براي از بين بردن لكه های ايجاد شده به کار بگیرید. در نهايت بند ساعت را با آب گرم بشوييد تا كف حاصل از بين برود.

آخرين مرحله نوبت به خشك كردن بند ساعت مي ‌رسد كه اگر خشك كردن به درستی انجام نشود، لكه ‌هاي آب روي آن باقي مانده و موجب پوسيدگي و ظاهر نا زيبا بند ساعت می گردد. بعد از خشك كردن بهتر است كه با يك سشوار ساعت خود را به طور كامل خشك كنيد. اگر اين مراحلي كه گفتیم فكر مي‌ كنيد خيلي زمان‌ بر است، بهتر است كه از يك براق كننده سطوح استيل و فلزي كمك بگيريد. اين محصولات استفاده راحتی داشته و شما با اسپري كردن روي بند استيل مي ‌توانيد براقيت و درخشندگي بسيار زيادي را به ساعت خود ببخشيد؛ همچنین ساعت شما در برابر خط و خش هم براي مدت زمان طولاني مقاوم ‌تر مي ‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *