دسته‌بندی نشده

بهترین روش برای جلوگیری از بور شدن لباس های مشکی

لباس مشکی، همیشه استایل را خاص تر می کند؛ اما برای اینکه رنگ مشکی لباس ثابت بماند، باید با مایع لباسشویی تیره شوی شسته شود.

کمرنگ شدن لباس های تیره

رنگ لباس ‌ها، به ‌ویژه لباس‌ های مشکی، ممکن است به مرور زمان بر اثر عوامل مختلف کم ‌رنگ شده یا تغییر رنگ دهند. این عوامل می تواند شامل نور خورشید، شستشو یا تمیز کردن و واکنش های شیمیایی باشد. در اینجا برخی از دلایل احتمالی بازگشت رنگ در لباس مشکی وجود دارد:

1. نور خورشید: قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند باعث محو یا سفید شدن رنگ لباس مشکی شود. زیرا اشعه ماوراء بنفش خورشید می تواند مولکول های رنگ را سریع تر تجزیه کند.

2. شستن یا تمیز کردن: لباس های مشکی به دلیل نحوه تمیز کردنشان ممکن است با بازگشت رنگ یا محو شدن مواجه شوند. این می تواند شامل شستن لباس ها با مواد شوینده یا دمای نامناسب یا استفاده از سفید کننده یا سایر محصولات تمیز کننده باشد که می تواند باعث شستشوی رنگ شود.

3. واکنش های شیمیایی: واکنش های شیمیایی نیز می تواند باعث بازگشت رنگ در لباس های مشکی شود. به عنوان مثال، قرار دادن لباس در تماس با مواد اسیدی یا بازی مانند سرکه، لیمو یا سفید کننده سبب کمرنگ شدن لباس می گردد.

4. سن: لباس های مشکی نیز به دلیل استفاده زیاد می توانند کمرنگ شدن را تجربه کنند  که به مرور با لباس ها به طور طبیعی محو شده و با گذشت زمان رنگ خود را از دست می دهند.

5. دما: شستن لباس ها در دمای گرم نیز می تواند باعث از دست دادن رنگ پارچه شود؛ برای جلوگیری از این امر، لباس های مشکی را در آب سرد یا ولرم بشویید و از آب داغ استفاده نکنید.

6. مواد شوینده: استفاده از مواد شوینده نامناسب هم تاثیر بسیار زیادی در این مورد دارد؛ بنابراین هنگام شستن لباس ‌های مشکی، از شوینده ‌ای که مخصوص لباس‌ های مشکی طراحی شده همانند مایع لباسشویی تیره شوی، استفاده کنید.

مایع لباسشویی تیره برای حذف یا به حداقل رساندن انتقال رنگ، حفظ رنگ و حفظ سایه اصلی پارچه طراحی شده است. هدف اصلی استفاده از مایع لباسشویی تیره برای لباس های مشکی، جلوگیری از محو و کمرنگ تر شدن است. به علت این که لباس ‌های مشکی دارای غلظت بالایی از رنگ هستند، در نتیجه بیشتر در معرض محو شدن رنگ در اثر شستشو قرار می گیرند.

علاوه بر این، مایع لباسشویی تیره شوی به از بین بردن هر گونه کثیفی یا کثیفی که روی پارچه ایجاد شده است کمک می کند. که این می تواند باعث حفظ رنگ پارچه و جلوگیری از تغییر رنگ در طول زمان شود. این شوینده حاوی هیچ عامل سفید کننده ای نیست، بنابراین استفاده از آن بر روی لباس های تیره بی خطر است. با این حال، مهم است که دستور العمل ها را قبل از استفاده به دقت بخوانید، زیرا برخی از مارک ها ممکن است نیاز به مراقبت ویژه یا قبل از درمان داشته باشند.

رنگ کردن لباس مشکی در خانه

داشتن لباس مشکی برای هر فرد، از ملزومات تلقی می شود، اما این لباس ها طبق مواردی که در بالا اشاره کردیم، به مرور رنگ خود را از دست داده و کهنه می شوند؛ به این منظور می توانید  آن ها را رنگ کنید. مشکی کردن لباس در خانه می تواند به مجموعه ای از روش ها و تکنیک هایی اطلاق شود که در ادامه بهترین روش ها را ارائه خواهیم داد:

1. استفاده از رنگ های مشکی صنعتی: می توانید از رنگ های مشکی صنعتی مخصوص استفاده کنید و لباس ها را طبق دستورالعمل رنگ آمیزی کنید.

2. استفاده از اسپری رنگ: همچنین می توانید از اسپری رنگ های مشکی برای رنگ آمیزی لباس ها استفاده کنید. لباس را در خارج از خانه روی یک سطح صاف قرار دهید و اسپری رنگ را به طور یکنواخت بر روی لباس اسپری کنید؛ سپس لباس را برای خشک شدن و تثبیت رنگ در آفتاب بگذارید.

3. استفاده از رنگدانه های طبیعی: از رنگدانه های طبیعی مانند چای سیاه یا قهوه هم می توانید برای مشکی کردن لباس ها استفاده کنید؛ به این منظور لباس را در چای سیاه یا قهوه خیس کرده و سپس آن را برای چند ساعت در آب نگه دارید و در نهایت، لباس را شستشو دهید و خشک کنید.

قبل از رنگ آمیزی همیشه لباس را شستشو دهید و مطمئن شوید که پارچه آن برای رنگ آمیزی مناسب است. اما یک روش راحت تر برای این که دردسرهای رنگ کردن لباس های تیره را نداشته باشید، استفاده از مایع تیره شوی است؛ بنابراین هر لباس تیره ای که دارید، فقط و فقط با این شوینده بشویید تا دیگر کمرنگ نشود.

راهنمای استفاده از مایع لباسشویی تیره شوی

مایع شستشوی تیره معمولاً یک توصیه دوز مشخص روی برچسب پشتی دارند. شما باید این دستورالعمل ها را به دقت دنبال کنید تا از مصرف بیش از حد یا کمتر از آن خودداری کنید. قبل از استفاده از مایع شستشوی تیره، مهم است که دستور العمل های روی برچسب را بخوانید. برخی از برند ها نیاز به مراقبت یا پیش درمان ویژه دارند، بنابراین مطمئن شوید که این دستورالعمل ها را درک کرده اید.

اگر لباس های شما دارای لکه های سرسخت هستند، ممکن است بخواهید قبل از شستشو با مایع شوینده تیره آن ها را از قبل درمان کنید. تمیز کردن لکه با اسپری لکه بر یا شوینده توصیه می شود. قبل از اضافه کردن لباس، مایع شستشوی تیره را به محفظه شستشوی ماشین لباسشویی اضافه کنید. مهم است که در محفظه مواد شوینده نریزید، زیرا می تواند به دستگاه شما آسیب برساند.

همچنین مایع لباسشویی تیره شوی در چرخه های سرد یا خنک بهترین عملکرد را دارد. در صورت امکان، یک چرخه ایمن برای رنگ یا لطیف انتخاب کنید تا از لباس های تیره خود در برابر سایش و پارگی اضافی محافظت کنید. حال چرخه را شروع کنید و اجازه دهید دستگاه چرخه خود را مطابق دستور العمل روی برچسب اجرا کند. از مصرف بیش از حد مواد شوینده خودداری کنید، زیرا اثر ماده شوینده را کاهش می دهد.

مواد شوینده می ‌توانند بر روی لباس ‌های تیره شما باقی بمانند، بنابراین مطمئن شوید که آن ها را کاملاً آبکشی کرده ‌اید. به این منظور می توانید از چرخه شستشوی دوم استفاده کنید یا لباس ها را با دست بشویید تا مطمئن شوید که کاملاً تمیز هستند. به طور کلی، با دنبال کردن این مراحل، می توانید از مایع تیره شوی خود بیش ترین بهره را برده و لباس های تیره خود را برای مدت طولانی تری به بهترین شکل خود نگه دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *