دسته‌بندی نشده

با چند ترفند ساده قدرت شستشوی لباسشویی را چند برابر کنید!

پودر دستی

جالب است بدانید، فقط استفاده از یک پودر ماشین لباسشویی پر قدرت می تواند عملکرد شستشو را بهبود ببخشد و لکه ها را پاک کند.

بی ضرر ترین شوینده برای ماشین لباسشویی

امروزه همه ما تقریبا لباس های خود را در لباسشویی می شوییم و در طی مدت استفاده از لباسشویی، از شوینده های مختلفی کمک می گیریم. اینکه کدام یک از این شوینده ها بی ضرر است و عملکرد لباسشویی را مختل نمی کند، جای سوال دارد ولی جالب است بدانید، بی ‌ضررترین شوینده برای ماشین لباسشویی عموماً شوینده ‌هایی هستند که بدون داشتن ترکیبات شیمیایی مضر و با استفاده از مواد طبیعی تهیه می ‌شوند. در زیر چند روش بی ‌ضرر برای شستشوی لباس ‌ها در ماشین لباسشویی را می ‌توانید مطالعه کنید:

  • سدیم کربنات (سودا): سدیم کربنات یا سودا، یک ماده طبیعی و بی‌ضرر است که در شستشوی لباس‌ ها می ‌تواند مفید باشد. به این منظور 1-2 قاشق غذاخوری از سودا را به همراه لباس ‌ها به ماشین لباسشویی اضافه کنید. این ماده می ‌تواند به دور از استفاده از شوینده ‌های شیمیایی سنتزی، لباس ‌های شما را تمیز کند.
  • سرکه سفید: سرکه سفید یک شوینده طبیعی است که می ‌تواند به عنوان نرم ‌کننده و ضدعفونی کننده برای لباس‌ ها عمل کند.
  • پراکسید هیدروژن (آب اکسیژنه): آب اکسیژنه هم یک شوینده طبیعی است که قدرت لکه‌بری و ضدعفونی کنندگی دارد برای استفاده می‌توانید حدود یک نیم لیوان آب اکسیژنه را به همراه لباس ‌ها به ماشین لباسشویی اضافه نمایید.
  • صابون نارگیل: یکی از شوینده های طبیعی پر طرفدار، صابون نارگیل است که می ‌تواند لباس‌ ها را به طور موثر تمیز کند.

اگر قصد استفاده از شوینده ‌های طبیعی را دارید، مطمئن شوید که همراه لباس‌ها مقدار مناسبی از شوینده را به ماشین لباسشویی اضافه کنید؛ همچنین، در صورت وجود لکه‌ های سخت و مقاوم، ممکن است نیاز به شوینده‌ های قوی ‌تر داشته باشید یکی از این شوینده ها، پودر ماشین لباسشویی است که حاوی آنزیم های پاک کننده می باشد.

اگر از پودر دستی برای ماشین لباسشویی استفاده کنیم چه می شود؟

استفاده از پودر دستی برای شستشوی لباس ‌ها در ماشین لباسشویی به هیچ عنوان توصیه نمی‌ شود و اگر یک درصد فکر استفاده از آن به سرتان زد، باید عواقب زیر را هم بپذیرید.

1. تشکیل رسوبات: پودر دستی معمولاً دارای ترکیباتی است که برای شستشوی دستی طراحی شده‌اند. این ترکیبات ممکن است در ماشین لباسشویی باقی بمانند و به تشکیل رسوبات در سیستم داخلی ماشین منجر شوند. رسوبات می ‌توانند عملکرد ماشین را کاهش داده و باعث آسیب به قطعات و سیستم شستشوی ماشین لباسشویی شوند.

2. عملکرد نا کارآمد: پودر دستی معمولاً نمی ‌تواند به عنوان شوینده مناسب برای ماشین لباسشویی عمل کند. این پودر ها ممکن است قدرت پاک ‌کنندگی و جلوگیری از تشکیل لکه ‌ها را نداشته باشند؛ بنابراین، لباس‌ ها به طور کامل تمیز نشده و ممکن است لکه ‌ها و کثیفی ‌ها باقی بمانند.

3. آسیب به ماشین لباسشویی: ترکیبات موجود در پودر دستی برای ماشین لباسشویی مضر است و این ترکیبات می ‌توانند عملکرد قطعات داخلی ماشین را تحت تأثیر قرار داده و باعث خرابی و کاهش عمر مفید ماشین لباسشویی شوند.

4. کف کردن بیش از حد: معمولا پودر های دستی قدرت کف زایی بیشتری دارد که ماشین لباسشویی قادر به تمیز کردن این کف ها نخواهد بود؛ بنابراین امکان دارد کف ها از درب ماشین لباسشویی بیرون بریزد که اگر این کف و رطوبت به قطعات مختلف دستگاه برسد، مشکلات پر هزینه تری را می تراشد.

در صورتی که مایل به استفاده از پودر به جای مایع شوینده‌ های مخصوص ماشین لباسشویی هستید، بهتر است از پودر مخصوص ماشین لباسشویی استفاده کنید. این پودر ها به طور خاص برای شستشوی لباس‌ ها در ماشین لباسشویی طراحی شده ‌اند و دارای ترکیباتی هستند که به راندمان بهتر شستشوی ماشین لباسشویی کمک می ‌کنند، همچنین به آن آسیب نمی ‌رسانند. از طرفی، معمولاً پودرهای مخصوص ماشین لباسشویی حاوی مواد ضد رسوب و نرم‌ کننده هستند که در حفظ عمر مفید ماشین و جلوگیری از تشکیل رسوبات مؤثر هستند.

چرا پودر ماشین لباسشویی در جا پودری حل نمی شود؟

حتما برای شما هم پیش آمده که در هنگام استفاده از پودر های لباسشویی متوجه حل نشدن آن به طور کامل در فرآیند شستشو شوید، این مشکل علل متعددی دارد که ما عمده دلایل آن را به طور کامل، شرح می دهیم.

  • استفاده از مقدار زیاد پودر: زمانی که از پودر استفاده زیادی داشته باشید، باعث ایجاد اشباع در آب شده و پودر قادر به حل نخواهد شد؛ به این منظور توصیه می شود دستور العمل توصیه شده توسط سازنده پودر را دنبال کرده و مقدار مناسبی را برای هر دوره شستشو استفاده کنید.
  • آب سرد: برخی از پودر های لباسشویی در آب گرم حل می شوند. استفاده از آب سرد ممکن است عملکرد آنزیم ها را فعال نکرده و باعث کاهش قدرت حل شدن پودر شود. در صورت امکان، از آب گرم یا آب به دمای حداقل 30 درجه سانتیگراد استفاده کنید.
  • گذشتن تاریخ انقضای پودر: همچنین ممکن است با گذشت زمان و عدم استفاده، پودر به خاطر رطوبت هوا و تغییرات دما ترکیبات خود را از دست دهند. در نتیجه، پودر قدرت حل شدن خود را از دست می دهد. اگر پودر خریداری شده مدت زمان طولانی از تاریخ تولید گذشته است، ممکن است عدم حل شدن پودر به دلیل این دلیل باشد؛ بنابراین توصیه می شود همیشه پودر لباسشویی تازه را خریداری و استفاده کنید.
  • مشکل در دستگاه: ممکن است دستگاه لباسشویی شما هم دارای مشکلاتی باشد که باعث عدم حل شدن پودر می شود. مثلاً می تواند مشکلی در جریان آب و لوله باشد که منجر به تداخل در جریان آب و پودر می گردد. در صورتی که مشکل به طور مداوم و با هر نوع پودری رخ دهد، ممکن است نیاز به تعمیر دستگاه داشته باشید.
  • استفاده از شوینده نامناسب: معمولا پودر های دستی برای حل شدن در آب زمان بیشتری می خواهند، پس اگر از این شوینده استفاده کنید، یکی از علل باقی ماندن پودر است؛ ولی اگر از شوینده مخصوص ماشین لباسشویی استفاده کنید، آنزیم های آن در آب حل می شود و فرآیند شستشو به درستی انجام می گردد.

اگر با این راه حل ‌ها به مشکل حل نشدن پودر در جا پودری لباسشویی خود را حل نکردید، توصیه می‌ شود با تعمیرکار مجاز یا خدمات پس از فروش سازنده ماشین لباسشویی تماس بگیرید تا مشکل را تشخیص دهند و راهنمایی لازم را به شما ارائه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *