دسته‌بندی نشده

کدام شوینده برای شستشوی ماشینی لباس ها بهتر است؟

مایع لباسشویی

اگر می خواهید علاوه بر شستشوی لباس ها، ماشین لباسشویی تان هم تمیز شود، مایع چند منظوره ماشین لباسشویی را امتحان کنید.

تمیزی لباس ها فقط در 15 دقیقه

محصولات مختلفی جهت تمیزی لباس ها تولید شده که هر کدام دارای مشخصات و ویژگی های خاصی هستند؛ اما اینکه کدام یک برای تمیزی سریع تر لباس ها مناسب هستند، جای بحث دارد که باید در این مقاله به مقایسه آن ها بپردازیم. شاید شما هم در برخی تبلیغات شاهد یک سری شعار ها باشید؛ از جمله تمیزی لباس ها فقط در 15 دقیقه! در واقع باید بگوییم یک سری محصولات جدید هستند که بر پایه جدیدترین متد و تکنولوژی تولید شده و واقعا می تواند لکه و کثیفی را به سرعت از بین ببرد.

یکی از این محصولات، مایع چند منظوره است که برای شستشوی ماشینی و دستی طراحی شده تا افراد طبق نیاز خود، آن را انتخاب کنند. برای اینکه بهترین اثر بخشی از این محصول را بگیرید، بهتر است یکسری اصول را در نظر گرفته و رعایت نمایید. اولین نکته، انتخاب لباس های مناسب است. قبل از شروع به شستشو، لباس ‌ها را بر اساس رنگ و نوع پارچه جدا کنید. این کار به شما کمک می ‌کند تا لباس ‌ها به طور مؤثر‌تر و بدون خطر رنگ رفتن از یکدیگر شسته شوند.

بیشتر ماشین ‌های لباسشویی دارای برنامه‌ های شستشوی سریع هستند که زمان کمتری نیاز دارند. این برنامه ‌ها معمولاً تنظیمات شستشو را ساده ‌تر می‌ کنند و به شما امکان می ‌دهند لباس ‌ها را در مدت زمان کمتری شستشو دهید. برخی از شوینده‌ ها همانند این مایع چند منظوره، طراحی شده ‌اند تا در زمان کمتری عملکرد خوبی داشته باشند. پس انتخاب یک شوینده سریع و کارآمد می ‌تواند به شما کمک کند تا در زمان کمتری لباس‌ ها را تمیز کنید.

در صورتی که مدت زمان شستشو کم است، می ‌توانید از تنش مکانیکی بیشتری برای لباس‌ ها استفاده کنید. مثلاً قرار دادن لباس ‌ها در یک کیسه شستشوی حجیم و استفاده از حالت تنظیف شدید‌تر در ماشین لباسشویی می‌ تواند کمک ‌کننده باشد. پس از شستشو، هم  لباس‌ها را در خشک‌کن قرار دهید تا زمان خشک شدن آنها کاهش یابد و به طور سریع‌ تر خشک شود.

علاوه بر شوینده‌ های مایع که برای بیشتر پارچه‌ ها مناسب هستند و عموما به خوبی لکه‌ ها را پاک می کنند، شوینده ‌های پودری هم گزینه مناسبی است. این شوینده برای لباس‌ هایی که نیاز به شستشوی عمیق‌ تری دارند، مانند لباس ‌های کثیف یا سفید، مناسب هستند؛ ولی باید در نظر بگیرید، مدت زمان حل شدن این پودر در آب بالا است؛ بنابراین زمان شستشو 15 دقیقه نخواهد بود.

بررسی ترکیبات مایع چند منظوره ماشین لباسشویی

ترکیبات مایع چند منظوره ماشین لباسشویی ممکن است متفاوت باشد و این موضوع بسته به برند و نوع محصول است؛ با این حال، در زیر ترکیبات معمولی که ممکن است در این نوع مایعات موجود باشند را ذکر می ‌کنیم:

  • آنیونیک ‌ها: این ترکیبات معمولاً به عنوان مواد شوینده استفاده می ‌شوند و روغن، چربی و لکه‌ های آبکی را از لباس‌ها جدا می ‌کنند.
  • کاتیونیک‌ ها: این مواد نرم‌کننده‌ های پارچه هستند که باعث لطافت و نرمی پارچه ‌ها شده و حتی می ‌توانند برخی از لکه‌ ها را نیز از بین ببرند.
  • نانو ذرات نرم ‌کننده: برخی از مایعات ماشین لباسشویی شامل نانو ذرات نرم‌کننده هستند که به صورت میکروسکوپی به پارچه‌ ها چسبیده و باعث نرمی آن ها می ‌شوند.
  • پلیمرها: پلیمر ها به عنوان مواد جدا کننده و پاک کننده عمل کرده و ذرات کثیفی را از پارچه‌ ها جدا می ‌کنند.
  • آنزیم ‌ها: این ترکیبات بیولوژیکی می‌ توانند به طور مؤثر لکه‌ های مختلف را از پارچه‌ها پاک کنند. به عنوان مثال، آنزیم ‌ها می‌ توانند لکه‌ های غذایی، عرق، خون و آلودگی ‌های دیگر را به طور مؤثر از لباس‌ ها بردارند.
  • مواد محافظ رنگ: مایع چند منظوره، شامل این  مواد بوده که به حفظ رنگ لباس ‌ها کمک نموده و از پریدگی رنگ در طول شستشو جلوگیری می ‌کند.
  • مواد ضد باکتریال: یکی از ترکیبات مهم در این محصول، مواد ضد باکتریال هستند که به کنترل و کاهش رشد باکتری‌ ها و میکروب ‌ها در لباس‌ و ماشین لباسشویی کمک می‌ کنند.
  • عطر ها: این محصول رایحه بسیار خوب و ملایمی دارد که هم بوی بد ماشین لباسشویی را از بین برده و هم به خوشبو شدن لباس ها کمک می کند.

در کنار هم قرار گرفتن این ترکیبات، مایع چند منظوره را بسیار قوی ساخته و باعث شده ویژگی هایی همچون قدرت لکه بری، تمیز کنندگی، بوی خوب، ضد عفونی کنندگی، حفظ رسوبات و غیره را یکجا داشته باشد.

با یک تیر چند نشان بزنید!

قطعا می دانید که پس از مدتی، ماشین لباسشویی دچار رسوب شده و دیگر عملکرد شستشو را به درستی انجام نخواهد داد؛ به این منظور نیاز است که از یک تمیز کننده و جرمگیر برای حذف رسوبات ناشی از سختی آب و شوینده های نامرغوب، استفاده نمود. یکی از این محصولات که در واقع با خرید، با یک تیر چند نشان می زنید، مایع چند منظوره ماشین لباسشویی است. همانطور که در بالا هم اشاره کردیم، این محصول در عین شستشوی لباس ها، به تمیزی هر چه بیشتر ماشین کمک کرده و فرآیند شستشو را هم بهبود خواهید بخشید.

به کمک مایع چند منظوره لکه‌ ها را بردارید، کثیفی‌ ها را از بین ببرید و رنگ لباس‌ ها را حفظ کنید، همچنین باعث کارکرد بهتر ماشین لباسشویی شوید؛ به این صورت که این مایع سختی آب را از بین برده و در نتیجه با انحلال کامل در آب، سبب تمیز شدن لباس ها می گردد. لازم است بدانید، قدرت پاک کنندگی مایع چند منظوره می‌ تواند بستگی به ترکیبات و خصوصیات خاص آن متفاوت باشد.

این مایع، معمولاً شامل آنزیم‌ ها، مواد نرم‌ کننده، سورفکتانت ها و غیره است که این ترکیبات مختلف می‌ توانند قدرت پاک کنندگی را تحت تأثیر قرار دهند؛ همچنین برخی از مایعات ممکن است دارای ترکیبات قوی تری باشند که به خوبی لکه‌ ها و کثیفی را از روی لباس ‌ها بردارند. از طرفی غلظت بالاتر مایع شستشوی ماشینی می ‌تواند قدرت پاک کنندگی را افزایش دهد. اما باید توجه داشته باشید که غلظت بیش از حد ممکن است به پارچه‌ ها و ماشین لباسشویی آسیب برساند. بنابراین، به اندازه استفاده کنید.

 عواملی مانند میزان کثیفی و نوع لکه‌ ها روی لباس ‌ها، دما و زمان شستشو، سرعت چرخش ماشین لباسشویی و حالت شستشو هم می ‌توانند بر قدرت پاک کنندگی مایع تأثیر بگذارند؛ در نهایت بر این اساس، محصول را انتخاب و استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *