دسته‌بندی نشده

چیپس صابون شوینده ای مناسب برای شستشوی تمامی لباس ها

چیپس صابون

چیپس صابون، به دلیل دارا بودن ترکیبات ملایم با قدرت لکه بری عالی، قابل استفاده برای شستشوی هر نوع جنس لباسی است.

ساخت شوینده لکه بر با مواد ساده

قدرت لکه بری بالا، یکی از مهم ترین ویژگی های یک شوینده لباس با کیفیت است که همیشه در الویت مصرف کنندگان قرار دارد. اگر شما هم می خواهید در منزل با مواد ساده یک شوینده لکه بر و تمیز کننده بسازید، این قسمت از مقاله را از دست ندهید.

  • چیپس صابون: تعدادی تکه چیپس صابون از هر نوعی که دوس دارید.
  • آب: حدود 2 لیتر
  • چند قطره از عصاره عصاره طبیعی مانند روغن آرگان، عصاره آلوئه ورا و یا عصاره چای سبز (اختیاری)
  • روغن اسانس (اختیاری)

 در یک قابلمه، آب را به جوش آورید، سپس تعدادی تکه چیپس صابون را به آب جوش اضافه کنید. تعداد چیپس‌ ها بستگی به حجم آب و میزان غلظت مورد نظر داردکه می‌توانید با تست و تجربه، تعداد مناسبی را برای خودتان پیدا کنید. معمولاً 5 تا 10 تکه چیپس صابون برای 2 لیتر آب کافی هستند. چیپس ‌ها را در آب جوش حل کنید و به مدت چند دقیقه در حال مخلوط کردن آن ها با قاشق باشید تا صابون به آب مذاب شود.

در صورت استفاده می‌ توانید 1 تا 2 قاشق غذاخوری عصاره های طبیعی ذکر شده به مخلوط اضافه کنید تا بوی خوشایندی به شوینده ببخشد. همچنین، اگر می‌ خواهید بوی بیشتری به شوینده بدهید، می‌توانید چند قطره روغن اسانس هم به مخلوط بیافزایید. پس از حل شدن کامل چیپس‌ ها و ترکیب مواد، شوینده خانگی شما آماده است سپس می‌توانید این محلول را در بطری یا مخزن مناسبی ریخته و نگهداری کنید. قبل از استفاده محلول را به طور کامل مخلوط کنید تا اثر گذاری بهتری داشته باشد.

از طرف دیگر می توانید محلول صابونی را در قالب‌ های مخصوص ریخته و اجازه دهید که خشک شود، زمانی که صابون کاملاً خشک شد، با دقت آن را از قالب بیرون بیاورید. لازم است ذکر کنیم برای درست کردن چیپس صابون قالبی باید میزان استفاده از آب را کاهش دهید و حتما غلظت مایع زیاد باشد. با این دستور العمل ساده، حالا شما یک شوینده خانگی با استفاده از چیپس صابون خود ساخته‌ اید. برای استفاده، به مقدار مورد نیاز از شوینده روی دستان خود بریزید، بخوبی بمالید و دستان خود را با آب بشویید. همچنین می توانید از آن برای شستشوی لباس هم استفاده نمایید.

مهم است که به هنگام استفاده از چیپس صابون خود ساخته، میزان استفاده از ترکیبات را مورد توجه قرار دهید و از ایجاد هر گونه حساسیت پوستی جلوگیری کنید. در صورت بروز هر گونه آلرژی، استفاده را قطع کنید و به پزشک مراجعه کنید.

پاک کردن لکه های قدیمی از روی لباس

معمولا روش های متعددی برای پاک کردن لکه ها از روی لباس مشاهده می شود ولی هیچ یک از آن ها نتوانسته لکه های قدیمی را به طور کامل پاک کند؛ به همین منظور محصولات قوی تر اما با ترکیبات ضد حساسیت تولید شد تا دنیای محصولات شوینده را تغییر دهد، این محصول، چیپس صابون دارد و جالب است بدانید، افراد زیادی آن را نمی شناسند؛ اما در این مقاله قرار است به طور کامل به معرفی این محصول پرداخته تا با خیالی آسوده از آن جهت شستشو و تمیزی بیشتر لباس یا سطوح استفاده نمایید.

چیپس صابون  (Soap Chips) یک محصول شوینده ی قوی است که به صورت ترکیبی از پودر صابون تهیه می ‌شود. این محصول معمولاً در قالب تکه‌ های کوچک و نازک از صابون در دسترس است و ممکن است برای استفاده در موارد مختلف شامل شستشوی دست ‌ها، شستشوی ظروف و وسایل آشپزخانه، تمیز کردن سطوح و غیره استفاده شود. این ترکیبات صابون معمولاً شامل یک سری مواد شیمیایی مانند صابون ها، سورفکتانت ‌ها، آنتی‌ باکتریال ‌ها و رایحه نیز باشد.

معمولاً چیپس صابون به عنوان یک جایگزین مناسب برای صابون مایع در مواردی که استفاده از آن امکان پذیر نمی باشد، است؛ زیرا هم کم جا بوده و هم حمل آن آسان می باشد. علاوه بر این موضوع، مزیت دیگری که چیپس صابون را بسیار محبوب ساخته، قدرت پاک کنندگی و تمیز کنندگی آن است که حتی می تواند سخت ترین و قدیمی ترین لکه ها را از بین ببرد، چون به عمق لکه نفوذ می کند و باعث حذف آن می شود.

از طرفی هم باید ذکر کنیم که استفاده از این ماده نه تنها سبب از بین رفتن لباس نمی شود، بلکه به ثبات رنگی آن هم کمک کرده و رایحه ی بسیار خوبی هم به لباس ها می بخشد. در قسمت بالایی متن، ساده ترین روش استفاده از آن ذکر شده است و شما عزیزانی که می خواهید تمیزی بیشتری را تجربه کنید، به راحتی می توانید از چیپس صابون استفاده نمایید.

اگر شوینده ای ضد حساسیت می خواهید، از چیپس صابون استفاده کنید!

چیپس صابون، به عنوان یک جایگزین متناسب برای صابون مایع یا پودر شوینده‌ های معمول در شستشوی لباس ‌ها است. این ماده کاملا ضد حساسیت بوده و افراد با پوست های حساس به راحتی می توانند از آن استفاده نمایند. از آنجایی که پوست ما با لباس هایمان مستقیما در تماس است، بهتر است از شوینده هایی مانند چیپس صابون استفاده شود که دارای ترکیبات ضد حساسیت هستند و باعث خارش، تاول یا کهیر در پوست نمی شوند.

برای استفاده از چیپس صابون بهتر است تعدادی از تکه‌های آن را در آب گرم حل کرده و سپس لباس ‌ها را به این محلول اضافه کنید. توجه کنید، میزان چیپس صابون مورد نیاز بستگی به حجم آب و تعداد لباس‌ ها دارد، اما معمولاً چند تکه چیپس صابون برای شستشوی یک بار لباس ‌ها کافی است. بعد از اضافه کردن لباس ‌ها، می ‌توانید به طور معمولی آن ها را با آب بشویید. در نهایت، لباس ‌ها را خشک کنید.

لطفاً توجه داشته باشید، ترکیبات و دستور العمل استفاده از چیپس صابون بسته به برند و نوع محصول متفاوت است، بنابراین برای استفاده صحیح، به دستورالعمل موجود بر روی بسته ‌بندی چیپس صابون مراجعه نمایید؛ همچنین، قبل از استفاده برای شستشوی لباس‌ های حساس توصیه می‌ شود تست رنگ و اثر روی چیپس صابون را بر روی یک قسمت کوچک از لباس انجام دهید.

نکته ‌ای که باید به آن توجه کنید این است که استفاده از مقدار زیادی چیپس صابون ممکن است باعث ایجاد رسوب و نقاط سفید روی لباس ‌ها شود؛ بنابراین، بهتر است با استفاده از مقدار کمی چیپس صابون شروع کرده و در صورت لزوم، میزان آن را افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *