دسته‌بندی نشده

با این روش ها خطر ابتلا به عفونت را بیشتر می کنید!

دستمال توالت

اگر شما هم مدام دچار عفونت های مختلف در بدنتان می شوید، با ما همراه باشید تا به بررسی کامل این موضوع بپردازیم.

راهکارهای مناسب برای پیشگیری از عفونت

عفونت یکی از معضلات بسیار بزرگ برای افراد است که می ‌تواند در قسمت‌ های مختلفی از بدن رخ دهد. یکی از عفونت ‌های بسیار خطرناک که برای افراد ناخوشایند بوده، عفونت در ناحیه تناسلی می باشد که عدم خشک کردن این منطقه و عدم استفاده از یک محصول مناسب جهت پاک کردن آن دو عامل اصلی ایجاد عفونت و ابتلا به آن می‌ باشد. این مشکل بیشتر در میان بانوان و دختران شایع است و در صورت رعایت نکردن بهداشت و عدم اقدام به درمان سریع آن می تواند، مشکلات بزرگ تری را ایجاد کند.

یکی از راهکار های مناسب که همه پزشکان برای پیشگیری از عفونت ناحیه تناسلی به افراد پیشنهاد می‌ کنند، تعویض روزانه لباس زیر است؛ همچنین بهتر است افراد لباس زیر را با دست شسته و در زیر نور آفتاب خشک کنند تا هر نوع باکتری موجود روی لباس از بین برود. توجه کنید، از شستن لباس زیر با باقی لباس ‌ها در لباسشویی خودداری کنید؛ چون این مورد عامل اصلی انتقال باکتری ‌ها به سایر لباس ‌ها بوده و در نتیجه سبب حساسیت در کل بدن می‌ شود.

همه ما می‌ دانیم که خشک کردن قسمت ناحیه تناسلی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ چون این ناحیه در صورت عدم خشک شدن می ‌تواند به محیط مناسب برای رشد باکتری‌ ها و میکروارگانیسم ‌ها تبدیل شود که این باکتری ‌ها وارد بدن شده و در نتیجه سبب بروز قارچ، عفونت و حتی در بانوان تبدیل به کیست و فیبروم می ‌شود که این موضوع بسیار خطرناک است.

برای پیشگیری از عفونت حتماً باید بعد از هر بار شست و شو، پوست بدن با یک دستمال کاغذی مناسب و با کیفیت خشک شود. این دستمال باید عاری از هر نوع لکه و مواد اضافی بوده و معطر هم نباشد. برخی افراد تصور می ‌کنند که استفاده از دستمال ‌های معطر می ‌تواند یک راهکار مناسب برای خوشبو تر شدن بدن شود، ولی باید بدانید که استفاده از آن می‌ تواند عوارضی را به همراه داشته باشد که در ادامه به طور دقیق به آن پرداخته ‌ایم.

عوارض استفاده از دستمال توالت معطر

دستمال توالت معطر یکی از محصولات بهداشتی سلولزی است که در حمام و توالت استفاده می‌ شود. این نوع دستمال ‌ها معمولاً حاوی عطر و مواد بهداشتی مانند آنتی باکتریال هستند. اما استفاده از دستمال توالت معطر ممکن است عوارضی داشته باشد و در برخی افراد سبب بروز حساسیت گردد. در ادامه به برخی از این عوارض ممکن اشاره خواهیم کرد:

1. حساسیت و آلرژی: برخی از افراد ممکن است به عطر و مواد شیمیایی موجود در دستمال توالت معطر حساسیت نشان دهند. این حساسیت می ‌تواند به ایجاد آلرژی و عوارضی مانند خارش، قرمزی و تحریک پوست منجر شود.

2. التهاب و عفونت: استفاده بی ‌رویه از دستمال توالت معطر می ‌تواند باعث التهاب و عفونت در زمینه ‌های حساس بدن مانند پوست واژنی و مجرای ادراری شود. این عفونت ‌ها می ‌توانند علائمی مانند خارش، سوزش و بی اختیاری ادرار را به همراه داشته باشند.

3. تحریک تنفسی: برخی از افراد ممکن است به عطر های استفاده شده در دستمال توالت معطر حساسیت نشان دهند. این حساسیت می ‌تواند منجر به بروز مشکلاتی همانند سرفه، عطسه، آبریزش بینی و تنگی نفس شود.

4. تحریک چشم: مواد شیمیایی موجود در دستمال توالت معطر ممکن است با چشم ها تماس پیدا کرده و باعث تحریک و التهاب شوند که این عوارض می ‌توانند باعث سوزش، خارش و احساس ناراحتی در چشم شوند.

5. آسیب به محیط زیست: شاید این مورد کمی تعجب برانگیز باشد؛ ولی استفاده از دستمال توالت معطر می ‌تواند منجر به آسیب رساندن به محیط زیست شود. برخی از این محصولات حاوی مواد شیمیایی مضر و غیر قابل تجزیه بوده که می ‌توانند به آب و خاک آسیب وارد نمایند. به طور کلی، استفاده از دستمال توالت معطر باید به میزان معقول و با دقت انجام شود. انتخاب محصولات با کیفیت و بدون مواد مضر و شیمیایی می‌ تواند کمک کند تا این عوارض کاهش یابند. همچنین در صورت بروز هر گونه حساسیت یا عوارض پس از استفاده از دستمال توالت معطر، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

آیا استفاده از دستمال توالت در دوران قاعدگی ضرر دارد؟

دوران قاعدگی، یکی از حساس ترین و مهم ترین دوران برای بانوان است که رعایت بهداشت در سیکل قاعدگی، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ از این رو محصولات مختلفی تولید گردیده است که یکی از پر استفاده ترین نوع این محصولات سلولزی، دستمال کاغذی توالت می باشد. طی تحقیقاتی که انجام شده، برخی دانشمندان پی به مضر بودن دستمال توالت در دوران پریودی شده اند؛ از این رو ما در این مقاله به بررسی این موضوع پرداخته ایم.

در حقیقت، استفاده از دستمال توالت در دوران قاعدگی به تنهایی ضرری ندارد. اما می ‌تواند عوارضی را ایجاد کند. برخی از دستمال‌ های توالت ممکن است حاوی مواد شیمیایی مانند رنگ‌ و عطر ها باشند که این مواد ممکن است با پوست حساس و حساسیت ‌زا در دوران قاعدگی تداخل کنند و عوارضی مانند خارش، قرمزی و تحریک پوست را به همراه داشته باشند. علاوه بر این، استفاده از دستمال توالت در دوران قاعدگی ممکن است باعث ایجاد التهابات و عفونت‌ های مجرای ادراری واژنی شود. بنابراین، برای جلوگیری از این عوارض، می‌ توانید موارد زیر را در نظر بگیرید:

1. استفاده از دستمال توالت بی ‌رنگ و بدون عطر: دستمال‌ های توالت سفید و بدون عطر معمولاً کمترین تداخل را با پوست واژنی و مجرای ادراری دارند. بنابراین، پیشنهاد می ‌شود از این نوع دستمال‌ ها در دوران قاعدگی استفاده کنید.

2. استفاده از دستمال توالت با مواد ضد باکتری: برخی از دستمال ‌های توالت حاوی مواد ضدباکتری هستند که می ‌توانند در کاهش عفونت ‌های مجرای ادراری واژنی مؤثر باشند. اما باید به میزان استفاده از این مواد توجه کنید تا به حد ایمن برسید.

3. تغییر دستمال به ‌صورت منظم: بهتر است دستمال توالت خود را هر بار که استفاده می ‌کنید، دور بیاندازید تا تکثیر باکتری‌ ها و عفونت‌ ها کاهش یابد.

4. استفاده از دستمال‌ های مناسب در دوران قاعدگی: در دوران قاعدگی، پوست واژنی حساس ‌تر است و نیاز به مراقبت بیشتری دارد. برای این منظور، می ‌توانید از دستمال ‌های مخصوص قاعدگی با ترکیبات ملایم و مناسب برای پوست استفاده کنید.

5. قرار دادن دستمال در مکان مناسب: معمولا توالت منبع اصلی ویروس و باکتری است و از آنجا که دستمال قدرت جذب بالایی دارد، اگر در محیط آلوده دستشویی قرار داشته باشد، این آلودگی ها را به خود جذب می کند. معمولا بدن هم در این دوران قدرت جذب بیشتری داشته و می تواند آلودگی های دستمال را به خود جذب کند که در نتیجه باعث بروز قارچ و عفونت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *