دسته‌بندی نشده

انتخاب شامپو سر مناسب برای موهای چرب

شامپو سر

اگر جنس موی شما چرب است و مشکلات زیادی را تجربه می کنید، با ما همراه باشید تا محصولات مناسب را به شما معرفی کنیم.

مراقبت از موهای چرب و خشک

معمولاً اغلب افراد دارای مو های چرب یا خشک هستند که هر کدام از این جنس مو ها نیاز به مراقبت و نگهداری ‌های خاصی دارد. اگر نمی‌دانید که جنس مویتان کدام است، با ما همراه باشید تا به شما راه‌های تش خیص جنس مو و مراقبت ‌های آن را به شما ارائه دهیم. اگر مو های شما ظاهر براقی داشته و بعد از گذشت مدتی مو به کف سر چسبیده و حس روغنی بودن در مو های خود دارید؛ یعنی موی شما چرب است. ولی اگر موهای شما هیچ نوع چربی نداشته، حالت شکنندگی زیادی داشته و دارای موخوره‌ های فراوان است؛ یعنی جنس موهای شما خشک بوده و نیاز به محصولاتی دارد که رطوبت مورد نیاز پوست و مو را تامین کند.

مراقبت از موی چرب

یکی از ساده ‌ترین راهکار های مراقبت از هر نوع جنس مو، استفاده از یک شامپوی مناسب است. معمولاً شامپو ها انواع مختلفی دارند؛ پس حتماً باید در حین خرید به نوع آن توجه داشته و با آن را متناسب با جنس مو های خود انتخاب کنید. مو های چرب معمولاً مستعد ریزش، خارش و شوره سر هستند. زمانی که راه سبوم مسدود شود، غدد چربی فعالیت بیش از حد داشته و مو ها بسیار چرب می ‌شود. لازم است بدانید افرادی که دچار پوست و موی چرب هستند، دچار آکنه پوست سر، لکه‌ های قرمز و پوسته پوسته شدن می ‌گردند که شرایط محیطی، نحوه مراقبت و ژنتیک تاثیر بسیار زیادی در جنس موها دارد.

یکی از راهکار هایی که کمک می ‌کند مو های چرب به تعادل چربی برسد، شستشوی کمتر است. برخی افراد فکر می ‌کنند اگر مو های خود را هر روز بشویند، چربی مو هایشان از بین می ‌رود. ولی توجه کنید که هر چه مو بیشتر شسته شود، غدد چربی بیشتر تحریک شده و در نتیجه تولید روغن و چربی هم افزایش پیدا می‌ کند. مورد بعدی تعویض عادت شستن مو است. همه افراد باید با احتیاط کامل مو های خود را بشویند؛ به این صورت که پوست سر را به آرامی به صورت دورانی ماساژ داده و از چنگ انداختن پوست سر و مو ها جلوگیری کنند.

مو هایی که چرب هستند، باید از میزان نرم کننده کمتری استفاده کنند و فقط نرم کننده را به قسمت انتهایی ساقه بزنند. این افراد بهتر است که مو هایشان را در ابتدای روز بشویند و این کار را به بعد از تمرین و ورزش موکول کنند. استفاده از برس ‌های تمیز و همچنین داشتن یک رژیم غذایی مناسب هم می ‌تواند یکی دیگر از راهکار های مراقبت از مو های چرب باشد. در کنار تمام این روش ‌ها یکی از اصولی ‌ترین راهکار های مراقبت از موی چرب، استفاده از یک شامپوی مناسب است.

اگر شما شامپوی مخصوص موی چرب را در روتین خود قرار دهید، به مرور غدد چربی و ph  پوست تنظیم شده ها به مرور مو ها نرم می ‌شود؛ همچنین بهتر است مو های خود را با شامپو های فری سولفات بشویید و هفته ‌ای یک بار از شامپو های معمولی استفاده کرده تا چربی پوست سر را از بین ببرد.

مراقبت از موی خشک

افرادی که پوست و موی خشکی دارند، باید مو هایشان را به موقع بشویند. هفته‌ ای ۲ الی سه بار بهترین گزینه برای این افراد است. تمام مراقبت ‌هایی که در بالا اشاره کردیم، برای مو های خشک هم بوده فقط باید از محصولاتی که باعث خشک شدن بیش از حد مو ها می ‌گردد، خودداری کنند که می ‌توان به رنگ مو، دکلره، کمبود آب و غیره اشاره داشت. این افراد باید از شامپو های مخصوص موی خشک استفاده کنند که این شامپو ها دارای مواد نرم کننده و رطوبت رسان است و می ‌تواند با تامین رطوبت مورد نیاز پوست کف سر به نرم ‌تر شدن موها کمک کرده و حالت زبری و خشکی آن را از بین ببرد.

راهکار های تضمینی رفع شوره سر

معمولا شوره سر بر اثر عوامل اتفاقی مختلفی اتفاق می ‌افتد که معمولاً این عارضه برای افراد ناخوشایند بوده و می ‌تواند در کنار آن مو ها چرب یا خشک باشد. در واقع اگر شما هم دچار شوره سر شدید باید انواع آن را بشناسید و سپس نسبت به درمان اقدام کنید.

  1. اولین مورد، شوره سر خشک است که معمولاً این شوره ها همان پوسته های سفید رنگ و کوچک بوده که سریع ‌ترین روش رفع آن مرطوب نگه داشتن پوست سر است که روغن تراپی می ‌تواند به رفع این مشکل کمک کند .
  2. شوره پوست چرب هم معمولاً به دلیل ترشح بیش از حد سبوم اتفاق می ‌افتد که با تحریک پوست سر شوره ایجاد می‌ شود. برای این کار هم می ‌توانید از یک شامپوی مناسب استفاده کنید.
  3. مورد بعدی شوره های قارچی هستند که معمولاً با التهاب و اگزما همراه است، این شوره فقط با شامپوی ضد قارچ درمان می‌ شود.
  4. شوره سر پسوریازیس، یکی دیگر از شکل ‌های شوره بوده که روی سر لایه‌ های بسیار ضخیم ایجاد می ‌شود و ممکن است برای افراد بسیار آزار دهنده باشد که در حال حاضر برای این نوع مشکل درمان قطعی وجود ندارد و فقط باید از شامپو های ضد شوره حاوی اسید سالیسیلیک استفاده شود.
  5. مورد بعدی شوره های درماتیت سبورئیک است که اغلب در افراد با پوست ‌های چرب رخ می ‌دهد و شامپو ضد شوره حاوی پریتیون روی، بهترین درمان برای این مورد می‌ باشد.

علاوه بر اینکه از یک شامپوی مناسب استفاده می‌ کنید، حتماً باید رژیم غذایی خود را اصلاح کرده و از مصرف بیش از حد رنگ مو و سایر محصولات آرایشی خودداری کنید؛ همچنین با افزایش تمرکز و کاهش استرس به قوی‌تر شدن سیستم ایمنی بدن خود کمک نمایید.

درمان قطعی ریزش مو

یکی از شایع ‌ترین مشکلاتی که افراد بسیار زیادی در سنین مختلف آن دست و پنجه نرم می‌ کنند، ریزش موها است. همه ما می ‌دانیم که موها چه تاثیری در زیبایی چهره دارد. پرپشت یا کم پشت بودن مو هیچ ربطی به سن ندارد و یکی از مهم‌ترین عوامل آن وراثت است. علاوه بر این مورد ریزش موها بر اثر نداشتن یک روتین مناسب و استفاده از شامپو و محصولات نادرست اتفاق می افتد. برای جلوگیری از ریزش مو توجه کنید بهترین روش استفاده از شامپو ریزش مو می‌ باشد که این شامپو ها حاوی ترکیبات و موادی بوده که به تقویت ریشه مو کمک کرده و از ریزش آن ها جلوگیری می‌ کند.

مورد بعدی به حداقل رساندن استفاده از اتو و سشوار می ‌باشد. معمولاً این لوازم حرارتی باعث دهیدراته شدن موها گردیده و در نتیجه سبب شکسته شدن و ریزش موها می‌ گردد. عدم استفاده از رنگ ‌های شیمیایی می ‌تواند یکی دیگر از روش‌ های رفع ریزش مو باشد؛ چون رنگ ‌ها حاوی ترکیبات بسیار قوی بوده که در صورت استفاده نادرست می ‌تواند به بافت مو آسیب رسانده و آن ها را بسوزاند. شامپو هایی که حاوی روغن نارگیل، روغن زیتون و اسید های چرب مفید هستند، از ریختن موها جلوگیری می ‌کند. توجه داشته باشید که تغییر رژیم غذایی و استفاده از شامپو های تقویت کننده مو می ‌تواند بهترین درمان برای ریزش موها باشد تا نتیجه ۱۰۰ درصد بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *