دسته‌بندی نشده

معرفی بهترین شوینده برای لباس های خیلی چرک

صابون رختشویی

اگر هنوز هم دغدغه شستشوی لباس چرک و کثیف را دارید، با ما همراه باشید تا یک محصول خوب را در این راستا معرفی کنیم.

چرا  صابون رختشویی محبوبیت زیادی دارد

صابون رختشویی، به دلیل ویژگی ‌های خاصی که دارد، محبوبیت زیادی در بین مردم پیدا کرده است. این صابون، علاوه بر شستشوی لباس‌ ها، به عنوان یک صابون عمومی نیز استفاده می ‌شود. برخی از دلایلی که می‌ تواند باعث محبوبیت این صابون شود عبارتند از:

1. قیمت مناسب: صابون رختشویی، قیمتی مناسب و ارزان تر از بسیاری از صابون‌ های دیگر است که برای استفاده در منازل مورد استفاده قرار می ‌گیرند.

2. قابلیت شستشوی لباس‌ های سنگین: صابون رختشویی، به خوبی برای شستشوی لباس‌های سنگین و کثیف مانند لباس‌ های کار و لباس‌های ورزشی مناسب است.

3. اثرات ضد عفونی کننده: بسیاری از صابون‌ های رختشویی، دارای ترکیبات ضد عفونی کننده ‌ای هستند که می ‌توانند باعث کاهش رایج بودن بیماری‌ های عفونی در لباس ‌ها شوند.

4. قابلیت برطرف کردن بوی نامطبوع: این محصول، به خوبی بوی نامطبوع را از لباس ‌ها برطرف کرده و به آن‌ ها بوی خوش و تازه می ‌بخشد.

5. محیط زیستی: بسیاری از صابون ‌های لباس، دارای ترکیباتی هستند که به محیط زیست آسیب نرسانده و قابلیت بازیافت دارند؛ زیرا ترکیباتشان طبیعی است.

اثرات صابون رختشویی بر پوست

صابون رختشویی، به عنوان یک صابون پاک‌ کننده، برای شستشوی لباس ‌ها و کاهش بوی نامطبوع آن‌ ها مورد استفاده قرار می‌ گیرد. با این حال، استفاده از آن بر روی پوست، برخی از افراد را ممکن است دچار آلرژی و حساسیت کند. در این مقاله، به مرور برخی از اثرات صابون رختشویی بر پوست می ‌پردازیم.

اخیراً، بررسی‌ هایی نشان داده ‌اند که استفاده از صابون رختشویی، می ‌تواند باعث خشکی و تحریک پوست شود. برخی از ترکیبات موجود در صابون رختشویی، مانند سدیم لوریل سولفات، می ‌توانند باعث خارش و حساسیت گردند. همچنین، صابون رختشویی معمولاً دارای pH بالا است که می ‌تواند مضرات زیادی را به همراه داشته باشد. به علاوه، برخی از صابون ‌های رختشویی دارای ترکیبات شیمیایی هستند که می ‌توانند باعث حساسیت، قرمزی و آلرژی شوند. برخی از این ترکیبات عبارتند از پارابن ‌ها، فتالات و مواد حفظ ‌کننده.

از طرف دیگر، بعضی نمونه ها دارای ترکیباتی هستند که می ‌توانند به پوست کمک کنند. برخی از صابون ‌های رختشویی با داشتن ترکیبات طبیعی مانند روغن درخت چای، آلوئه‌ورا و چای سبز، می ‌توانند به پوست کمک کرده و آن را نرم و لطیف کنند؛ بنابر این افرادی که پوست دستشان حساس است، می توانند از این نمونه ها استفاده نمایند. به طور کلی، استفاده از صابون رختشویی برای شستن دست توصیه نمی ‌شود، زیرا صابون رختشویی شامل مواد شیمیایی قدرتمندی مانند انزیم ‌ها، نگهدارنده‌ ها، نرم کننده‌ها و جایگزین‌ های کربنی است که برای شستن پوست انسان مناسب نیستند و می‌ توانند به پوست آسیب برسانند.

استفاده از صابون رختشویی برای شستن دست در برخی موارد مانند وجود چربی شدید در دست‌ ها یا آلودگی شدید محیط کار، ممکن است قابل قبول باشد. اما در موارد روزمره بهتر است از صابون دست ‌شویی مخصوص استفاده شود. این نوع صابون ‌ها شامل مواد نرم کننده و آرامش ‌بخش مانند گلیسیرین هستند که به پوست کمک می‌ کنند تا نرم و لطیف بماند و به آن آسیب نرسد.

در هر صورت، برای حفظ بهداشت دست‌ ها، بهتر است دست ‌ها را به صورت منظم با آب و صابون دست‌ شویی به مدت ۲۰ ثانیه شستشو داده و سپس با آب بشویید و خشک کنید. طبق مطالعات، استفاده از صابون رختشویی، تاثیرات متفاوتی بر روی پوست دارد. بهتر است قبل از استفاده از هر نوع صابون رختشویی، اطمینان حاصل شود که ترکیبات آن، برای پوست مناسب هستند. همچنین، پس از استفاده از صابون رختشویی، بهتر است از یک مرطوب کننده ملایم برای حفظ رطوبت و نرمی پوست استفاده شود.

شستشوی لباس کودک

استفاده از صابون رختشویی برای شستشوی لباس‌ های کودکان، می ‌تواند در برخی از موارد مشکل ‌ساز شود، به خصوص اگر ترکیبات آن برای پوست حساس کودکان نامناسب باشد. در ابتدا، باید توجه داشت که پوست کودکان نسبت به پوست بزرگسالان حساس ‌تر است. بنابراین، استفاده از صابون رختشویی با ترکیبات شیمیایی می ‌تواند باعث تحریک، خشکی و حساسیت پوست کودک شود. برای جلوگیری از این مشکلات، بهتر است از صابون ‌های رختشویی با ترکیبات طبیعی و ملایم استفاده شود.

همچنین، برای جلوگیری از بروز حساسیت در پوست کودک، بهتر است از صابون رختشویی مایع با pH ملایم استفاده شود. pH بالای صابون رختشویی می ‌تواند باعث تحریک پوست شود، بنابراین توصیه می‌ شود که صابون رختشویی ملایم با pH حدود ۵.۵ استفاده شود. علاوه بر این، بهتر است لباس ‌های کودک با صابون رختشویی مجزا شسته شوند، به عنوان مثال با صابون خاصی که برای لباس ‌های کودک طراحی شده است. این کار می ‌تواند باعث جلوگیری از بروز حساسیت و حفظ نرمی و لطافت لباس‌ های کودک شود.

در نهایت، بهتر است پس از شستشوی لباس‌ های کودک، آن ‌ها را به خوبی آبکشی کرده و به صورت کامل خشک کنید. رطوبت باقی ‌مانده در لباس ‌ها، می‌ تواند باعث رشد باکتری ‌ها شود که ممکن است به پوست کودک آسیب برسانند.در نتیجه، استفاده از صابون رختشویی برای لباس کودک باید با احتیاط و توجه به ترکیبات آن انجام شود.  مقدار صابون را به میزان مناسب با حجم لباس ‌هایی که قرار است شسته شوند، اندازه ‌گیری کنید. استفاده از مقدار زیاد صابون، می ‌تواند باعث ایجاد رسوبات روی لباس ‌ها و باعث خشک شدن آن ‌ها شود.

نحوه استفاده درست این محصول جهت شسشوی لباس ها، در گزینه های زیر، نام برده شده است.

  1. 1.       صابون را به آب ولرم اضافه کنید و آن را به خوبی مخلوط کنید.
  2. لباس ‌های خود را به آب صابون‌ دار فرو برید و مطمئن شوید که کاملاً مرطوب شده ‌اند.
  3. لباس‌ ها را به دقت و با حرکات دستی نرم و ملاحظه کنید.
  4. ازاستفاده از توری و برس که ممکن است باعث آسیب رساندن به لباس‌ ها شود، خودداری کنید.
  5. لباس ‌ها را با آب بشویید و مطمئن شوید که کاملاً عاری از صابون خالی شده ‌اند.
  6. آب اضافی البسه را گرفته و آن ‌ها را در آفتاب خشک کنید.

فرقی نمی کند لباس خودتان یا لباس کودکتان را بشویید، در هر دو گزینه نیازمند محصولی ضد حساسیت با قدرت پاک کنندگی بالا هستید که با توجه به نیاز خود می توانید انواع صابون، پودر یا مایع شوینده دستی و ماشیتی را تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *