دسته‌بندی نشده

کفش‌ های سفیدتان را با خمیر دندان بشویید

 اگر شما هم معضل شستشوی کفش ‌های سفیدتان را دارید به شما پیشنهاد می ‌کنیم از خمیر دندان برای این کار استفاده کنید.

تمیزی کفش با خمیر دندان

شاید تا به حال ترفندهای خانگی زیادی در رابطه با شستن انواع کفش‌ های سفید و دیگر رنگ‌ ها را بلد باشید، اما در این مقاله به اطلاعتان می ‌رسانیم که یکی از بهترین ترفندها برای شستن کفش و کتونی ‌های سفید استفاده از خمیر دندان می ‌باشد.

خمیر دندان به دلیل مواد اولیه ‌ای که دارد موجب تمیز شدن سفیدی و حذف لکه‌ ها و همچنین سلامت دندان می ‌شود و از مینای دندان نیز محافظت می‌ کند. اما به تازگی بسیاری از افراد راهکار استفاده از خمیر دندان را برای شستن کفش ‌هایشان کشف کردند. برای این کار در ابتدا پارچه و یک مسواک قدیمی که دیگر از آن استفاده نمی‌ کنید تهیه نمایید، سپس قسمتی از پارچه را آغشته به آب کنید و آن قسمت از کفش را که دچار لکه و کثیفی می‌ باشد را نمناک کنید.

 سپس خمیر دندان را بر روی پارچه قرار دهید و بر روی سطوح آلوده کفش به صورت دورانی بمالید با انجام این کار خواهید دید که لکه ‌ها از بین می ‌رود. اگر لکه کفش‌ ها قدیمی بود این کار را با مسواک انجام دهید و سعی کنید فشار دستتان به گونه ‌ای باشد که به الیاف کفش آسیبی وارد نشود. پس از اینکه به نتیجه دلخواه رسیده ‌اید با پارچه خشک، خمیر دندان و کف اضافی را از روی آن بردارید و حسابی با پارچه تمامی قسمت‌ های کفش سفیدتان را پاک کنید.

اگر باز هم حس کردید با این روش به نتیجه دلخواه نرسیده ‌اید بهتر است روش دیگری را امتحان کنید.

این بار پس از آنکه لکه موجود روی کفش را با پارچه مرطوب نمودید کمی خمیر دندان روی آن بمالید و حسابی آن را مالش دهید و سپس بگذارید ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بر روی کفش بماند. اگر لکه کمرنگ شد و یا از بین رفت با پارچه خشک خمیر دندان را از روی آن بردارید و اگر به نتیجه دلخواه نرسیده‌ اید، این بار مجدد پس از اینکه خمیر دندان ۲۰ دقیقه بر روی کفش ماند با مسواک روی آن را بکشید.

نکته حائز اهمیتی که در استفاده از خمیر دندان به عنوان لکه بر کفش باید به آن دقت کنید این است که از خمیر دندان ‌هایی با قدرت پاک کنندگی بالا که سفید رنگ می ‌باشد استفاده کنید. زیرا جنس برخی کفش‌ ها به گونه ‌ای است که رنگدانه‌ های خمیر دندان در آن نفوذ کرده و موجب رنگی شدن کفش می‌ شود.

همچنین به این موضوع توجه کنید که این ترفند برای کفش‌ هایی که از جنس چرم و یا پارچه ‌ای می‌ باشند جواب است و بهتر است این کار را بر روی کفش‌ های جیر و یا مخملی امتحان نکنید.

روش‌ های تضمینی تمیز کردن کفش سفید

کفش یا کتونی سفید جز محبوب‌ ترین انتخاب برای هر شخصی می‌ باشد و می‌ توان گفت که در جاکفشی همه آدم ‌ها حداقل یک عدد کفش سفید وجود دارد. به همان میزان که کفش و کتونی سفید محبوبیت دارد، نیاز به مراقبت و نظافت دارد. زیرا کفش سفید با کوچک‌ ترین لک و گرد و غبار کثیفی و آلودگی را نشان داده و به همین دلیل باید آن را به خوبی و در فواصل زمانی کوتاه دائماً تمیز کرد.

در این قسمت از مقاله سعی داریم چند مورد از بهترین روش ها و ترفندهای تضمینی جهت تمیزی کفش و کتونی‌ های سفید را خدمتتان ارائه دهیم. روش‌ و ترفندهای زیادی وجود دارد که به تعدادی از روش‌ ها که جوابدهی بهتری دارند، خواهیم پرداخت.

اولین و موثرترین روش برای شستشوی لکه ‌های چرب و روغنی و گرد و خاک از روی کفش و کتونی سفید، استفاده از شامپو می ‌باشد. شما در این روش می ‌توانید به راحتی شامپو را بر روی پارچه‌ ای نمناک مالیده تا حسابی کف بدهد. سپس آن را بر روی سطح کفشتان بمالید تا جایی که لکه از بین برود.

روش موثر دیگری که وجود دارد و بسیاری از افراد ممکن است با آن آشنایی داشته باشند ترکیب فوق العاده قوی جوش شیرین و سرکه می ‌باشد. یک قاشق جوش شیرین را با یک قاشق سرکه مخلوط کرده و خمیر به دست آمده را بر روی سطوح کفشتان بمالید و بگذارید چند ساعت در برابر آفتاب بماند و سپس آن را آبکشی نمایید. خواهید دید که کفشتان مثل روز اول تمیز و سفید می ‌شود.

روش موثر بعدی استفاده از خمیر دندان ‌های سفید رنگ می ‌باشد که در پاراگراف قبلی به طور مفصل در رابطه با این شوینده قوی صحبت کرده ایم.

روش ‌های گفته شده برای کتونی‌های و چرمی می‌باشد و بهتر است کفش‌ های جیر را اصلاً با این روش ‌ها تمیز نکنید زیرا به الیاف آن آسیب جبران ناپذیری وارد می ‌کنید. همچنین می ‌توانید کتونی‌ های پارچه ‌ای خود را به درون ماشین لباسشویی گذاشته و با مایع لباسشویی بشورید، اما این کار را هرگز با کفش‌ های چرمی خود انجام ندهید. زیرا در این روش آسیب زیادی به الیاف آن وارد می ‌شود و حالت آن هرگز مثل روز اول نخواهد شد.

ترفندهای جالب خانه‌ داری با خمیر دندان

حال که حرف از خمیر دندان و کاربردهای جالب آن به میان آمد تصمیم گرفتیم چند تا از ترفندهای جالب خانه ‌داری که می ‌توانید در منزل با این ماده پرکاربرد انجام دهید را برایتان بازگو کنیم.

از جالب ‌ترین کاربردهای خمیر دندان در منزل این است که می‌ توانید به جای استفاده از انواع جرم‌ گیر و مایع ‌های سفید کننده انواع سطوح از این خمیر دندان ‌ها برای تمیز و براق کردن سطوح شیرآلات و سینک ظرفشویی استفاده کنید. جهت اثر بخشی بیشتر کافی است کمی خمیر دندان را با یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و دو الی ۳ قاشق غذاخوری آبلیمو مخلوط کرده و خمیر به دست آمده را بر روی سطوح کشیده و پس از چند دقیقه آبکشی نمایید تاقدرت پاکیزگی آن را مشاهده نمایید.

از ترکیب چند قاشق خمیر دندان به همراه نوشابه می ‌توانید برای خودتان یک محلول تمیز کننده چند منظوره بسازید. برای این کار مقداری خمیر دندان را در داخل بطری نوشابه بریزید و به خوبی ظرف را تکان دهید تا خمیر دندان و با یکدیگر ترکیب بشوند، سپس این محلول به دست آمده را می ‌توانید در آبپاش ریخته و از آن برای پاک کردن سینک، روشویی، کفپوش‌ های سنگی، سرامیک و کاشی منزلتان استفاده کنید. حتی می‌ توانید از این اسپری برای برق انداختن اجاق گازتان نیز استفاده کنید و لذت آن را ببرید. شاید برایتان سوال پیش شود که چگونه خمیر دندانی که دندان ‌ها را تمیز و سفید می ‌کند، می ‌تواند تا این حد پر کاربرد باشد.

که دلیل آن هم ماهیت مواد تشکیل دهنده خمیر دندان می‌ باشد. از جمله مواد مهمی که در همه خمیر دندان ‌ها وجود دارد، فلوراید می ‌باشد که این ماده موجب می ‌شود که دندان حالت خمیری داشته باشد و به راحتی با آب سرد و یا هر مایع دیگری مخلوط شود این ماهیت به آن اجازه می ‌دهد که با مایعات دیگر ترکیب شده و در بسیاری از موارد دیگر پرکاربرد باشد.

اصلی دیگر مواد ساینده می ‌باشد این مواد موجب می‌ شود که جرم‌ های اضافی روی دندان از بین برود و دندان سفید و براق بشود، همین ویژگی و خاصیت موجب شده است از این ماده خمیری مفید استفاده های جالب و نتیجه بخشی داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *