دسته‌بندی نشده

صابون مناسب برای شستن انواع پوست

صابون مناسب برای شستن انواع پوست

اگر به دنبال راهی برای یافتن بهترین صابون ایرانی برای شستن دست و صورت هستید، این مقاله می تواند شما را در این انتخاب یاری رساند.

صابون خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

طی سال‌ های گذشته، صابون یکی از مهم‌ ترین مواد شوینده برای شستشوی دست، بدن، صورت و حتی لباس بوده است و ما سعی داریم که در این مقاله درباره ویژگی‌ های یک صابون خوب صحبت کنیم. ممکن است برای خودتان و یا حتی اطرافیانتان این اتفاق افتاده باشد که پس از شستشوی دست با برخی صابون‌ ها، پوست دستتان دچار خشکی و یا التهاب شده است. این اتفاق می‌ تواند بسیار آزاردهنده و گاهاً دردناک باشد. به همین دلیل ما اینجاییم تا به شما ویژگی‌ های یک صابون خوب و مرغوب را بگوییم تا به هنگام خرید این محصول، بتوانید بهترین صابون را متناسب با نوع پوست بدنتان تهیه نمایید. بهترین صابون، صابونی است که هنگام استفاده از آن رطوبت پوستتان از بین نرود و دچار خشکی پوست نشوید.

یکی دیگر از ویژگی‌ های مهم صابون مرغوب، بوی خوش عطر و رایحه آن می‌ باشد. از دیگر مشخصات صابون با کیفیت، می‌ توان به بافت آن اشاره کرد. صابونی که دارای کیفیت بالایی باشد به مرور زمان و در برخورد با آب له نمی‌ شود و همچنان شکل ظاهری خود را حفظ می‌ کند. یکی دیگر از مشخصاتی که شما عزیزان طی زمان و مصرف صابون، می‌ توانید به کیفیت آن پی ببرید، این است که رنگ صابون نباید طی مدت زمان چه در داخل بسته‌ بندی و چه خارج از بسته‌ بندی دچار تغییرات محسوسی شود. همچنین هنگام شست و شوی دست با آب سرد، این صابون‌ ها باید به خوبی در آب سرد حل بشوند و به اصطلاح کف خوبی بدهند و قدرت پاک کنندگی بالایی نیز داشته باشند. یکی دیگر از فاکتورهای مهم این است که شما بتوانید صابونی متناسب با پوست بدن خود تهیه نمایید.

برای پی بردن به این موضوع، بهتر است از فروشنده‌ ای که اقدام به فروش این محصول می‌ کند مشاوره تخصصی بگیرید زیرا افراد متخصصی که مشغول به فعالیت در زمینه فروش انواع محصولات شوینده مانند صابون هستند به خوبی می‌توانند نوع پوست مصرف کننده را تشخیص داده و صابونی متناسب با آن پوست را، پیشنهاد بدهند. تا به اینجای مقاله توانسته‌ اید اطلاعات کلی از ویژگی‌ های یک صابون خوب و با کیفیت را بدانید و این آگاهی، می‌ تواند در انتخاب‌ های شما بسیار کمک کننده و موثر باشد.

مواد تشکیل دهنده صابون چیست؟

صابون نیز همانند سایر مواد شوینده از چندین مواد اولیه اصلی و فرعی تشکیل می شود. شاید در ذهن بیشتر ما این تصور نقش بسته باشد که صابون فقط دارای دو مدل می باشد که برای شستن دست و صورت و یا شستن لباس‌ ها به کار برده می شود. اما باید بگوییم صابون دارای کاربردهای بسیار متعددی می‌ باشد که برای صورت و هم برای دست و هم برای رختشویی استفاده می‌ شود. صابون های مخصوص حمام نیز داریم. همچنین  صابون‌ های هتلی را نیز شاهد هستیم که در زمره زیر شاخه‌ های صابون قرار می‌ گیرد. صابون‌ ها از لحاظ ترکیبات و ساختار درونی دارای انواع مختلفی می‌ باشد که شامل گروه‌ های:

  • صابون‌ های گیاهی
  • صابون‌ های صنعتی
  • صابون‌ های دست ساز
  • صابون‌ های معطر
  • صابون‌ های بدون رایحه
  • صابون بچه

و غیره می باشند و به همین دلیل گفته ایم که صابون‌ ها دارای مواد اولیه اصلی و فرعی متعددی هستند.

این جمله به این معنی است که در ساختار انواع صابون‌ ها، تعدادی از مواد اولیه به صورت ثابت حضور دارند و تفاوت این آیتم‌ ها، تفاوت در همان مواد اولیه فرعی می‌ باشد. مواد سازنده اصلی صابون که در تمامی آنها به صورت ثابت وجود دارد، عبارتند از:

  • نمک و اسید های چرب
  • چربی یا روغن‌های گیاهی و حیوانی
  • ترکیبات قلیایی مانند سدیم هیدروکسید و پتاسیم هیدروکسید
  • افزودنی های مورد نیاز

برخی از مواد افزودنی که به صابون اضافه می‌ شود برای حفظ ظاهر رایحه و عطر صابون می‌ باشد. برخی از موادهای افزودنی دیگر به منظور بالا بردن عملکرد صابون ها، برای از بین بردن لکه‌ ها و آلودگی‌ ها از روی پوست و یا سطوح پارچه‌ ای می‌ باشد. صابون‌ها از حل شدن روغن‌های حیوانی و گیاهی در همان موادهای قلیایی به دست می آیند. برای تولید صابون‌ ها، ‌معمولاً از انواع روغن‌ های نارگیل، روغن کرچک، کاستیک سودا، روغن ماهی، پودر سنگ صابون و سدیم سیلیکات نیز استفاده می‌ شود. در برخی کارخانه‌ های دیگر برای تولید صابون‌ های مخصوص دست، علاوه بر  روغن‌ نارگیل و کاسیک سودا، از اکسید روی و عطرهای مخصوص نیز استفاده می‌ کنند.

در تولید صابون بچه، علاوه بر اینکه روغن نارگیل، روغن کرچک و کاستیک سودا حضور دارند، از روزین،  فنول و رنگ های طبیعی نیز استفاده می‌ شود تا کمترین حساسیتی برای پوست نوزادان و بچه‌ ها به وجود نیاید. یکی از اصلی‌ ترین موادی که در تولید همه شوینده‌ ها و حتی صابون‌ ها وجود دارد، سورفکتانت می‌ باشد. کار این مولکول این است که موجب حل شدن آب و روغن‌ هایی باشد که در تولید صابون استفاده می‌ شود. وجود این مولکول در صابون موجب می‌شود که چربی و آلودگی از روی سطوح از بین برود. در واقع اگر این ترکیب در موادهای شوینده نباشد، آلودگی ها و کف‌ ها از روی دست سطح بدن و لباس ها با آب شسته نمی شود و نمی ریزد.

بهترین صابون برای پوست چرب چیست؟

اگر شما هم دارای پوست نیمه چرب و یا چرب هستید بهتر است از صابونی متناسب با پوست خود استفاده کنید تا شاهد بهترین نتیجه از مصرف آن باشید. پوستی که دارای چربی نسبتاً بالایی باشد مستعد جوش و آکنه‌ های متعددی می‌ باشد و نیاز به شست و شوی بیشتری نسبت به سایر انواع پوست‌ ها دارد. وجود جوش‌ های قرمز، متورم و چرکی و آکنه‌ های متعدد در صورت، می‌ تواند برای همه ی افراد مخصوصا خانم ها و دختر خانم های جوان، اذیت کننده و ناراحت کننده باشد. برای مهار چربی پوست بهتر است از مواد شوینده‌ ای استفاده شود که علاوه بر اینکه چربی پوست را می‌ کاهد، موجب شادابی و از بین بردن لکه‌ های جای جوش نیز باشد.

صابون‌ می‌ تواند یکی از بهترین گزینه ها برای شستشوی صورت‌ های چرب باشد. صابونی که مختص پوست چرب و نیمه چرب می‌ باشد بایستی فاقد الکل و هرگونه روغنی باشد. به عنوان یک تیم متخصص در زمینه انواع صابون‌ های مخصوص صورت، به شما پیشنهاد می‌ کنیم که یک روتین پوستی خاص متناسب با پوستتان داشته باشید و به آن متعهدانه و هرروزه عمل کنید. استفاده از صابون‌ های مخصوص پوست چرب موجب می‌ شود تا ph پوستتان تنظیم شود و از ترشح بیشتر چربی‌ های پوستی جلوگیری کند. بهترین نوع صابون برای پوست‌ های چرب و نیمه چرب انواع پن می‌ باشد.

پن مخصوص پوست چرب و جوش‌ دار و یا پن‌های ضد جوش و ضد آکنه می‌ تواند بسیار مناسب و موثر باشد. صابون بعدی که ما پیشنهاد می‌ کنیم و افراد زیادی پس از استفاده از آن نتیجه‌های مطلوبی گرفته اند، استفاده منظم و روزانه از صابون‌ های گیاهی و دست ساز می‌ باشد که هم ph پوست را تنظیم می‌ کند و هم فاقد هرگونه مواد شیمیایی  و حساسیت زا می‌ باشد. یکی از توصیه‌های مهمی که هر متخصص پوستی به شما خواهد گفت، این است که پس از شستشوی صورت خود با هر نوع صابونی، حتماً از تونر استفاده کنید. استفاده از این محصول باعث می‌شود میزان ترشح چربی پوست شما کمتر شود و مانع از براق شدن پوستتان در اثر ترشح چربی شود. اگر پوست چربی دارید با استفاده از این روتین پوستی طی مدت زمان و صبوری کردن می‌توانید نتیجه عالی و دلخواهی به دست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *