دسته‌بندی نشده

دیگر وقتش رسیده تا به پوست بدنت برسی!

شما فقط با داشتن یک شامپو بدن خوب، می توانید تمام نیازهای پوستی خود را برطرف کرده و پوستی سالم، شاداب و صاف داشته باشید.

فقط با چند مواد خانگی پوستت را لایه برداری کن

اسکراب یک محصول آرایشی است که برای لایه برداری پوست استفاده می شود. معمولاً حاوی ذرات ساینده مانند شکر یا نمک است که به حذف سلول های مرده پوست و ناخالصی ها از سطح پوست کمک می کند و برای بهبود بافت و ظاهر پوست می توان از اسکراب ها روی صورت، بدن و حتی پوست سر استفاده کرد.

‏هنگامی که از اسکراب روی پوست خود استفاده می کنید، باعث بازکردن منافذ و از بین بردن کثیفی، چربی و سلول های مرده پوستی که می توانند روی سطح پوست انباشته می شوند، می گردد. این می تواند به جلوگیری از بروز آکنه و سایر مشکلات پوستی کمک کند. علاوه بر این، لایه برداری با اسکراب می تواند به تحریک جریان خون در پوست کمک کند، که می تواند گردش خون را بهبود بخشد و به پوست شما درخشندگی سالم بدهد.

‏استفاده از اسکراب همچنین می تواند به بهبود اثربخشی سایر محصولات مراقبت از پوست کمک کند. هنگامی که سلول های مرده پوست را از سطح پوست خود حذف می کنید، به محصولات دیگر مانند مرطوب کننده ها و سرم ها اجازه می دهد تا عمیق تر نفوذ کنند و موثرتر عمل کنند.

‏با این حال، مهم است که از اسکراب در حد اعتدال استفاده کنید و بیش از حد پوست خود را لایه برداری نکنید. لایه برداری بیش از حد می تواند باعث تحریک، قرمزی و خشکی شود که در واقع می تواند ظاهر پوست شما را بدتر کند. توصیه می شود بسته به نوع پوست و حساسیت خود از اسکراب حداکثر یک یا دو بار در هفته استفاده کنید. برای تهیه اسکراب پوست نیازی نیست هزینه زیادی بپردازید بلکه با محصولات در دسترس به راحتی آن را بسازید.

‏1. به 1/4 فنجان شامپو بدن، 1/2 فنجان شکر، 1/4 فنجان تفاله قهوه، 1/4 فنجان روغن بدن و 1 قاشق غذاخوری عسل نیاز دارید.

‏2. در یک کاسه، شکر و تفاله قهوه را با هم مخلوط کنید تا خوب ترکیب شوند.

‏3. شامپو بدن، روغن بدن و عسل را به کاسه اضافه و مخلوط کنید تا همه چیز خوب ترکیب شود.

‏4.: اگر مخلوط خیلی خشک است، روغن بدن را بیشتر کنید تا به قوام دلخواه خود برسید. اگر خیلی مرطوب است، شکر بیشتری اضافه کنید.

‏5. در حمام، اسکراب را با حرکات دایره ای روی پوست خود بمالید و روی نواحی ناهموار مانند آرنج و زانو تمرکز کنید.

‏6. اسکراب را با آب گرم بشویید و پوست خود را با یک حوله خشک کنید.

‏این اسکراب پوست یک راه عالی برای لایه برداری و مرطوب کردن همزمان پوست شما است. شکر و تفاله قهوه به حذف سلول های مرده پوست کمک می کند در حالی که شامپو بدن پوست شما را تمیز می کند. روغن بدن و عسل رطوبت را تامین می کند تا پوست شما نرم و صاف شود.

راهکار های رفع بوی بد عرق در هوای گرم

عرق کردن یک فرآیند طبیعی است که به تنظیم دمای بدن کمک می کند، اما همچنین می تواند منجر به بوی نامطبوع بدن به خصوص در هوای گرم شود. در اینجا چند راه حل برای از بین بردن بوی عرق در هوای گرم آورده شده است:

‏1. به طور مرتب دوش بگیرید: دوش گرفتن حداقل یک بار در روز می تواند به از بین بردن عرق و باکتری ها از پوست شما کمک کند و خطر بوی بد بدن را کاهش دهد. از یک شامپو بدن خنک کننده برای تمیز کردن کامل پوست خود استفاده کنید چون استفاده از یک شوینده مناسب، تاثیر بسزایی در خوشبو شدن پوست دارد.

‏2. لباس‌ های قابل تنفس بپوشید: لباس‌ هایی را انتخاب کنید که از الیاف طبیعی مانند پنبه یا کتان ساخته شده ‌اند که اجازه می ‌دهد هوا در اطراف پوست شما گردش کند. از پارچه های مصنوعی که رطوبت و گرما را به دام می اندازند و باعث تعریق بیشتر شما می شود، خودداری کنید.

‏3. از ضد تعریق یا دئودورانت استفاده کنید: ضد تعریق ها با مسدود کردن غدد عرق می توانند به کاهش تعریق کمک کنند، در حالی که دئودورانت ها می توانند بوی عرق را بپوشانند.

‏4. لباس های خود را به طور مرتب بشویید: عرق می تواند روی لباس شما جمع شود و به افزایش بوی بدن کمک کند. لباس های خود را بعد از هر بار استفاده، با استفاده از مواد شوینده حاوی آنزیم هایی برای تجزیه عرق و باکتری ها بشویید.

‏6. هیدراته بمانید: نوشیدن مقدار زیادی آب می تواند به تنظیم دمای بدن و کاهش تعریق کمک کند. سعی کنید حداقل 8 لیوان آب در روز بنوشید، به خصوص در هوای گرم.

‏7. مراقب رژیم غذایی خود باشید: برخی غذاها مانند سیر، پیاز و غذا های تند می توانند در ایجاد بوی بد بدن نقش داشته باشند. اگر نگران بوی عرق هستید از این غذاها اجتناب کنید یا مصرف خود را محدود کنید.

‏با رعایت این نکات می توانید بوی عرق را در هوای گرم کاهش دهید و در طول روز احساس اعتماد به نفس و راحتی بیشتری داشته باشید.

چه افرادی باید از شامپو بدن استفاده کنند؟

شامپو بدن نوعی پاک کننده است که برای استفاده روی پوست طراحی شده است. این شامپو شبیه شامپو های معمولی، اما به طور خاص برای استفاده روی بدن به جای مو فرموله شده است. شامپو بدن را هر کسی که می خواهد پوست خود را تمیز کند و کثیفی، چربی و عرق را پاک کند می تواند استفاده کند.

‏شامپو بدن برای انواع پوست از جمله پوست های خشک، چرب و حساس مناسب است. با این حال، مهم است که شامپوی بدنی را انتخاب کنید که متناسب با نوع پوست و نگرانی شما باشد. به عنوان مثال، اگر پوست خشکی دارید، ممکن است بخواهید شامپوی بدنی را انتخاب کنید که حاوی مواد مرطوب کننده مانند شی باتر یا گلیسیرین باشد.

اگر پوست چرب دارید، ممکن است بخواهید شامپوی بدنی را انتخاب کنید که حاوی اسید سالیسیلیک یا سایر مواد لایه بردار باشد تا به باز کردن منافذ پوست و کاهش چربی کمک کند. شامپو بدن را می توان مانند صابون معمولی در حمام استفاده کرد؛ به این منظور پوست خود را با آب گرم خیس کنید، سپس مقدار کمی شامپو بدن را روی دستمال یا لیف بمالید.

شامپو بدن را با حرکات دایره ای روی پوست خود ماساژ دهید، با تمرکز بر روی نواحی که تمایل به تعریق یا کثیف شدن دارند، مانند زیر بغل و پاها. به طور کامل با آب گرم بشویید و پوست خود را با یک حوله خشک کرده و از تمیزی و بوی خوش بدن خود لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *