دسته‌بندی نشده

چگونه از رنگ پس دادن لباس جلوگیری کنیم؟

رشته صابون در عین حال که قدرت تمیز کنندگی زیادی دارد، اصلا باعث رنگ پس دادن لباس نشده، بلکه رنگ آن را تثبیت می کند.

پاک کردن لاک از روی لباس با ترفندهایی ساده

به دلیل ترکیب شیمیایی، لاک ناخن هنگام خشک شدن سفت شده و به الیاف پارچه می چسبد و پاک کردن آن را دشوار می کند. با این حال، روش های موثری برای پاک کردن لاک ناخن از روی پارچه بدون استفاده از حلال های مختلف یا خراب شده پارچه وجود دارد. در حالی که پاک کننده های لاک ناخن بر پایه استون می توانند به طور موثر لاک ناخن را از روی پارچه پاک کنند، همچنین این پتانسیل را دارند که رنگ را از بین ببرند و به الیاف پارچه آسیب برسانند.

علاوه بر این، استون قابل اشتعال است و می تواند باعث سرگیجه و سردرد شود. بنابراین، توصیه می شود در صورت امکان راه حل های به تری را برای جلوگیری از این خطرات انتخاب کنید. در حالی که برخی از روش ها ممکن است شامل استفاده از استون باشد، بسیاری از آن ها چنین نیستند. مهم است که همیشه قبل از اقدام به پاک کردن لاک ناخن، یک آزمایش کوچک بر روی یک ناحیه نامحسوس از پارچه انجام دهید.

 هنگام پاک کردن لاک ناخن از لباس یا پارچه، بسیار مهم است که از مالیدن لکه خودداری کنید، زیرا این کار می تواند لاک را به عمق پارچه ببرد و ناحیه آسیب دیده را گسترش دهد. در عوض، از یک کاردک برای پاک کردن لاک اضافی از روی پارچه استفاده کنید. سپس یک پارچه یا پنبه سفید را با استون مرطوب کنید و با دقت از قسمت بیرونی لکه به سمت مرکز بکشید و مراقب باشید که لکه بیشتر پخش نشود. استفاده از یک بخش تمیز از پارچه یا پنبه برای ادامه از بین بردن لکه ضروری است و باعث حذف موثر لاک می شود.

‏اگر لکه همچنان باقی ماند، از الکل یا حلال تمیز کننده خشک استفاده کنید تا به طور موثر لکه های باقی مانده را برطرف کنید. الکل را با یک پنبه روی لکه باقی مانده بمالید و به آرامی آن را پاک کنید. برای لباس های سفید می توان از چند قطره پراکسید هیدروژن برای بازگرداندن سفیدی آن ها استفاده کرد.

پس از فرآیند حذف لکه، پارچه را طبق معمول با یک شوینده مناسب که قدرت پاک کنندگی زیادی دارد مانند رشته صابون بشویید تا هر گونه اثری از حلال های پاک کننده از بین برود. استون و الکل در حل کردن لاک ناخن و از بین بردن لکه از روی لباس، اثاثه یا پارچه موثر هستند. ممکن است برای از بین بردن کامل تمام آثار لکه نیاز به تکرار این فرآیند باشد. توجه کنید، شستن سریع لباس پس از درمان لکه برای جلوگیری از ایجاد لکه ضروری است.

همه چیز در مورد شستن لباس نوزادان

هنگام مراقبت از کودک و نوزاد خود، تمیز نگه داشتن لباس های او به دلیل اینکه سریع کثیف می شوند، به اولویت اصلی تبدیل می شود. توصیه می شود هنگام شستن لباس های کودک از شوینده های بی رنگ و بی بو استفاده کنید. علاوه بر این، شستن لباس‌ های کودک یا نوزاد خود در اولین روزها و هفته ‌های اول پس از تولد، کاملاً خوب و بهداشتی است.

 حتی با وجود نو بودن، ممکن است لباس نوزاد تمیز نباشد، زیرا ممکن است قبل از خرید با مواد مختلفی در تماس باشد. با توجه به پوست حساس نوزادان، مهم است که احتمال قرار گرفتن این لباس ها در معرض مواد ناشناخته را در نظر بگیرید. علاوه بر این، تولید کنندگان لباس اغلب موادی را برای جلوگیری از چروک شدن و رشد کپک ترکیب می کنند و لایه دیگری از پیچیدگی را به تمیزی لباس کودک اضافه می کنند.

‏شستن لباس‌ های کودک قبل از اولین استفاده ضروری است، زیرا لباس ‌های جدید ممکن است حاوی رنگ ‌ها و مواد شیمیایی اضافی باشند که به طور بالقوه می ‌توانند باعث قرمزی و تحریک پوست حساس کودک شما شوند. حتی برخی از متخصصان توصیه می ‌کنند لباس ‌های بچه ها را دو بار آبکشی کنید تا مواد شیمیایی، شوینده‌ ها و رنگ‌ ها کاملاً پاک شوند و در نتیجه خطر ابتلا به آلرژی و حساسیت پوستی در کودکان کاهش یابد.

‏هنگام شستن لباس کودک، شوینده های بدون عطر و بدون آنزیم را انتخاب کنید که فاقد مواد سفید کننده یا روشن کننده هستند. از نرم کننده ها و مواد ضد الکتریسیته ساکن دوری کنید، زیرا به طور دقیق می توانند پوست ظریف کودک شما را تحریک کنند. استفاده از رشته های صابون که برای شستن لباس های کودک طراحی شده اند را در نظر بگیرید، زیرا ممکن است گزینه مناسب تری برای تمیز کردن این لباس های ظریف باشد.

 در حالی که به طور کلی توصیه می شود برای به حداقل رساندن خطر آلرژی های پوستی، لباس های نوزادان و کودکان را به طور جداگانه بشویید، بسیاری از والدین با موفقیت این اقلام را در کنار لباس های خانوادگی با استفاده از مواد شوینده معمولی بدون مشکل شستشو می دهند. به گفته بسیاری از متخصصان پوست، اگر کودک شما حساسیت یا پوست بسیار حساس ندارد، مواد شوینده استاندارد اغلب مشکلی ایجاد نمی کند.

بهترین روش تمیز کردن و شستن تشک تخت خواب

تمیزی تشک تخت شما به طور قابل توجهی بر سلامت شما تأثیر می گذارد، زیرا سطحی است که اغلب با آن در تماس هستید. برای حفظ سلامتی، مهم است که تشک خود را با استفاده از روش های ساده تمیز نگه دارید؛ زیرا تشک آلوده می تواند خطرات جدی برای سلامتی بدن انسان داشته باشد.

با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از زندگی خود را بر روی تشک خود می گذرانید، اطمینان از تمیز ماندن و نگهداری از تشک بسیار مهم است. تغییر مرتب سطح تشک می تواند به جلوگیری از رشد قارچ ها، میکروب ها و باکتری ها کمک کند. خوشبختانه شستن و تمیز کردن تشک کار سختی نیست و با روش های ساده قابل انجام است. بهترین راه برای تمیز کردن تشک تخت شامل چندین مرحله برای اطمینان از تمیزی کامل است:

‏1. جاروبرقی: با جاروبرقی تمام سطح تشک را برای از بین بردن گرد و غبار، کثیفی و زباله ها شروع کنید.

‏2. تمیز کردن نقطه ای: هر گونه لکه یا ریختن روی تشک را با استفاده از مواد شوینده ملایم از جمله رشته صابون تمیز کنید. به این منظور رشته صابون را در آب حل کرده و به به آرامی ناحیه آسیب دیده را با یک پارچه تمیز پاک کنید تا لکه بدون خراب شدن بافت تشک از بین برود.

‏3. خوشبوکننده: جوش شیرین را روی تمام سطح تشک بپاشید و بگذارید چند ساعت یا در حالت ایده آل یک شب بماند. جوش شیرین به جذب بو و رطوبت از تشک کمک می کند.

‏4. دوباره جاروبرقی: بعد از اینکه جوش شیرین را گذاشتید، یک بار دیگر تشک را جاروبرقی بکشید تا جوش شیرین همراه با بو ها و ذرات باقیمانده از بین برود.

‏5. قرار گرفتن در معرض نور خورشید: در صورت امکان، تشک را برای چند ساعت در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید. نور خورشید می تواند به از بین بردن باکتری ها و شادابی طبیعی تشک کمک کند.

‏6. محافظ تشک: برای جلوگیری از ایجاد لکه در آینده و محافظت از تشک در برابر گرد و غبار و مواد حساسیت زا، استفاده از محافظ تشک را در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *