دسته‌بندی نشده

هیچ چیزی نمی تواند جایگزین این محصول قدیمی در پاک کنندگی شود!

صابون رختشویی، محصولی است که قدرت بسیار زیادی در تمیز کنندگی دارد و قادر است هر نوع لکه را برخلاف شوینده های امروز پاک کند.

لکه های مبل را چطور از بین ببریم؟

تقریبا مبل تبدیل به یکی از مهم ‌ترین لوازم منزل تبدیل شده که در اکثر خانه‌ ها پیدا می ‌گردد. لازم است ذکر کنیم که همه ما کم و بیش، بیش ترین وقت خود را روی مبلمان صرف می ‌کنیم؛ بنابراین احتمال کثیف شدن مبلمان بسیار زیاد است. این کثیفی‌ ها می ‌توانند شامل لکه آب، لکه غذا، رد دست ‌های کثیف و یا خیلی چیزهای دیگر باشد.

برای لکه بری مبل روش‌ های بسیار مختلفی وجود دارد که شما می ‌توانید یکی از آن ها را بر اساس نوع لکه مبلتان انتخاب کنید. اولین و موثرترین روشی که می ‌تواند هم لکه‌ ها را پاک کند و هم هزینه ‌های کمی برایتان داشته باشد، محلول جوش شیرین و سرکه است. بنابراین به طور مساوی سرکه سفید، جوش شیرین و کمی مایع ظرفشویی را با هم مخلوط کنید تا حالت کف پیدا کند.

سپس یک اسفنج یا پارچه را به محلول مورد نظر آغشته کرده و روی سطوح مبل بکشید. حال اجازه دهید که چند ساعت مبل به همان حالت بماند.بعد از اینکه رطوبت اولیه آن کشیده شد، اضافات جوش شیرین را با جاروبرقی پاک کرده و سپس با یک دستمال تمیز لکه ‌ها را از روی مبل خشک کنید.

همچنین می‌ توانید صابون رختشویی که قدرت لکه‌ بری و پاک کنندگی بسیار زیادی دارد را پودر یا رنده کنید، سپس با آب مخلوط کرده و یک محلول رقیق درست کنید. این محلول را می‌ توانید هم روی لکه اسپری کنید و یا با یک پارچه روی سطح مورد نظر بکشید تا پاک شود.

استفاده از نمک و الکل هم تاثیر زیادی در پاک کردن لکه دارد که در نهایت می‌ توانید محل مورد نظر را با سشوار خشک کنید. برای پاک کردن لکه آب هم بهتر است از یک آب با درجه سختی کمتر استفاده کنید چون املاح و مواد معدنی موجود در آب هر چه بیشتر باشد، امکان ایجاد لکه روی مبل هم بیشتر می شود.

فرقی نمی‌کند جنس مبل شما از نوع مخمل، ساتن، کتان، پارچه ‌ای، کنفی و یا غیره باشد، بلکه به راحتی می توانید با روش هایی که گفتیم، هر نوع لکه یا را از روی مبل خود پاک کنید و تمیزی زیادی را به خانه ببخشید. توجه کنید که هر چه لکه ها بیشتر روی مبل بماند، پاک کردن آن ها هم سخت تر خواهد شد؛ بنابراین بهتر است در سریع ترین زمان ممکن اقدام به تمیز کردن آن کنید تا اثری از لکه و کثیفی باقی نماند.

آموزش نحوه شستشوی موکت در منزل

موکت ها یکی از مهمترین کف پوش ها در بسیاری از خانه ها است که انواع مختلفی دارد. فرقی نمی کند جنس موکت شما چیست، با ما هماه باشید تا بهترین نحوه شستشوی آن را در منزل آموزش دهیم. شستشوی موکت ها در خانه هایی که حیاط دارند، بسیار کم هزینه تر است؛ به این منظور ابتدا باید موکت را جارو برقی بکشید تا هر نوع گرد و خاک و کثیفی از روی آن پاک شود.

حال موکت را با آب بخیسانید تا شوینده را راحت تر روی آن اعمال کنید. شوینده شما می تواند پودر لباس، صابون رختشویی، پودر صابون یا حتی شامپو فرش باشد. اگر لکه های خیلی عمیقی روی موکت بود، صابون رختشویی را به محل مورد نظر بمالید و با یک برس یا شت بسابید تا از بین برود.

پس از اینکه تمام قسمت ها موکت به مواد شوینده آغشته شد، بهتر است چند ساعت به دهمان حالت بماند تا شوینده به عمق موکت نفوذ کرده و هر نوع کثیفی را از آن پاک کند. این کار برای موکت هایی مانند پالاز که ضخامت زیادی دارند و همانند فرش هستند، لازم است. سپس به کمک تِی هایی که آب را روی سرامیک هدایت می کند، مواد شوینده را با آب پاک کنید.

پس از شستن موکت را حالت لول کرده تا آب اضافی آن خارج شود. در نهایت زیر نور خورشید روی پشت بام، کف زمین یا روی دیوار پهن کنید تا خشک شود. فقط توجه کنید محل پهن کردن آن پستی و بلندی نداشته باشد تا حالت موکت را بهم نریزد.

پاک کردن چرک مردگی روی یقه لباس سفید

پس از پوشیدن لباس سفید و گذراندن یک روز سخت کاری، وقتی که لباس خود را از تن در می آورید متوجه می شوید که قسمت داخلی یقه آن کمی زرد و کثیف شده، اما اقدام به تمیز کردنش نمی کنید؛ بنابراین با هر بار انباشته شدن کثیفی ها روی هم، چرک مردگی روی یقه لباس سفید شما ایجاد می شود که می تواند کار پاک کردن را سخت تر کند.

  • اولین گام برای از بین بردن چرک مرده از یقه لباس سفید این است که چرک اضافی را با استفاده از یک جسم مانند برس لباس پاک کنید تا کمی نرم شوند.
  • پس از اینکه چرک اضافی را خارج کردید، یقه را حداقل 30 دقیقه در آب گرم خیس کنید. این کار به شل شدن و از بین بردن لکه کمک می کند.
  • ‏پس از خیساندن یقه، یک لکه بر روی ناحیه آسیب دیده بمالید. می ‌توانید از لکه ‌بر های تجاری استفاده کنید یا خودتان آن را با مخلوط کردن قسمت ‌های مساوی آب و سرکه یا آب و جوش شیرین درست کنید. محلول را روی لکه بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند.
  • ‏بعد از اینکه چند دقیقه اجازه دادید لکه بر روی یقه بماند، یقه را با یک برس نرم یا یک اسفنج تمیز به آرامی بشویید. مطمئن شوید که با حرکات دایره ای کوچک کار کنید و از مالش زیاد خودداری کنید، زیرا این کار می تواند به پارچه آسیب برساند.
  • ‏زمانی که یقه را تمیز کردید، آن را با آب سرد کاملاً بشویید تا باقی ‌مانده شوینده و چرک از بین برود. حتماً دو طرف یقه را بشویید تا مطمئن شوید که تمام لکه پاک شده است.
  • ‏ پس از آبکشی یقه، مجددا کل لباس را با آب سرد با صابون رختشویی بشویید. برای جلوگیری از آسیب رساندن به پارچه، حتماً دستورالعمل های مراقبت روی برچسب لباس را رعایت کنید.
  • در نهایت، لباس را به روش دلخواه خشک کرده و در محل مورد نظر آویزان کنید تا رطوبت اضافی لباس از بین برود و بوی نامطبوع نداشته باشد.
  • اگر با انجام این روش ها به طور قطعی نتوانستید چرک مردگی را از بین ببرید، بهتر است این کار را به خشک شویی ها بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *