دسته‌بندی نشده

فقط با یک محصول موهایت را سالم و درخشان کن!

با استفاده از ماسک تقویت کننده، دیگر نیازی نیست نگران مشکلات موهایتان باشید؛ چون قادر است مو ها را به صورت عمقی درمان کند.

کار هایی که هیچوقت با مو هایم انجام نمی دهم!

چندین کار وجود دارد که افراد اغلب با مو های خود انجام می دهند که باعث آسیب و شکستگی می شود. اما جالب است بدانید همین عادات غلط که بسیاری از ما ها از آن مطلع نیستیم می تواندب ه مو هایمان آسیب بزند.

‏1. استفاده بیش از حد از سشوار یا اتوی مو: هر نوع ابزار حرارتی برای مو ها مضر است چون درجه حرارت بالایی داشته و می تواند منجر به سوزاندن مو ها، خشک شدن آن و در نتیجه ایجاد موخوره شود.

‏2. برس زدن مو های خیس: مو های خیس نسبت به مو های خشک شکننده تر و مستعد شکستن هستند. به جای برس زدن مو هایتان در حالت خیس، از یک شانه دندانه دار یا انگشتانتان استفاده کنید تا به آرامی آن ها را باز کنید.

‏3. استفاده از مواد شیمیایی: مواد شیمیایی مانند رنگ ‌های مو، می‌ توانند با از بین بردن روغن ‌های طبیعی و ضعیف کردن ساقه مو به مو های شما آسیب بزنند. اگر مجبور به استفاده از این محصولات هستید، حتما دستورالعمل ها را به دقت دنبال کنید.

‏4. محکم بستن مو با کش: مدل مویی که موها را خیلی تحت فشار قرار دهد مانند دم اسبی می ‌تواند باعث تنش در فولیکول‌ های مو شده و منجر به شکستگی شود. سعی کنید از مدل مو های آزاد تر استفاده کنید یا مدل های مختلف را به تناوب تغییر دهید تا به مو های خود استراحت دهید.

‏5. نادیده گرفتن اصلاحات مو و موخوره: اصلاح منظم برای حفظ سلامت مو مهم است. اگر مو های خود را به طور منظم کوتاه نکنید، نوک مو ها موخوره دار شده که در صورت عدم اصلاح می تواند به سمت ساقه مو حرکت کند و آسیب بیشتری به مو وارد کند.

‏6. شستن بیش از حد موها: شستن بیش از حد مو ها با آب داغ می تواند روغن طبیعی آن را از بین ببرد و باعث خشکی و شکستگی مو ها شود. سعی کنید مو های خود را یک روز در میان یا هر چند روز یکبار بسته به نوع موی خود بشویید.

7. استفاده نکردن از مواد شوینده مناسب: چنانچه در شستن موهایتان به شوینده دقت نکنید، قطعا ظلم بزرگی در حق موهایتان خواهید کرد. استفاده از یک ماسک تقویت کننده در حمام یا بعد از آن تا حدود 80 درصد از موها محافظت می کند.

در خانه ماسک جادویی برای تقویت موها بساز

ماسک تقویت کننده مو درمانی است که می تواند به تغذیه و تقویت مو های شما کمک کند و آن را کمتر در معرض شکستگی و آسیب قرار دهد. این ماسک ‌ها معمولاً با مواد طبیعی ساخته می ‌شوند که سرشار از ویتامین ‌ها، مواد معدنی و پروتئین هستند که به رشد موی سالم کمک می ‌کنند. چندین ماده طبیعی وجود دارد که می تواند به تقویت و رشد سالم مو های شما کمک کند.

‏- تخم مرغ 1 عدد

‏- 1 قاشق غذاخوری عسل

‏- 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل

‏- 1 قاشق غذا خوری روغن زیتون

‏1. در یک کاسه، تخم مرغ را با همزن بزنید تا کف کند.

‏2. عسل، روغن نارگیل و روغن زیتون را به کاسه اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

‏3. مخلوط را روی موهای خود بمالید، از ریشه شروع کنید و تا انتها ادامه دهید.

‏4. پوست سر خود را به آرامی برای چند دقیقه ماساژ دهید تا گردش خون بهبود یابد.

‏5. مو های خود را با کلاه دوش یا حوله بپوشانید و بگذارید این مخلوط 30 دقیقه تا یک ساعت بماند.

‏6. طبق معمول مو های خود را با آب ولرم و شامپو مخصوص کاملاً بشویید.

‏7. برای بهترین نتیجه هفته ای یکبار از این محلول جادویی استفاده کنید.

‏ ‏- تخم مرغ: تخم مرغ سرشار از پروتئین است که برای داشتن مو های قوی و سالم ضروری است. آن ها همچنین حاوی بیوتین دارند که به جلوگیری از ریزش مو و افزایش رشد کمک می کند.

‏- عسل: عسل یک مرطوب کننده طبیعی است، به این معنی که به حفظ رطوبت در مو کمک می کند. همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به محافظت از مو در برابر آسیب کمک می نماید.

‏- روغن نارگیل: روغن نارگیل سرشار از اسید های چرب است و با خواص ضد میکروبی خود مانع از عفونت پوست سر می شود.

‏- روغن زیتون: روغن زیتون سرشار از ویتامین ها و آنتی اکسیدان هایی است که به تغذیه و محافظت از مو کمک می کند. همچنین به جلوگیری از شکستگی و ایجاد موخوره کمک می کند.

ترفند ساده برای رفع وزی و موخوره بعد از شسوار

سشوار کردن مو هایتان می ‌تواند ظاهری براق و صاف به ‌نظر بیاورد، اما همچنین می ‌تواند باعث وز شدن موها شود. اگر بعد از سشوار کردن مو های تان وز می شود، نگران نباشید چون چند ترفند ساده وجود دارد که می توانید برای رفع آن استفاده کنید. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند مو های وز شده خود را درست کنید:

‏1. از محافظ حرارتی استفاده کنید: قبل از سشوار کشیدن مو هایتان، حتما از اسپری یا سرم محافظ دو فاز استفاده کنید. این کار به محافظت از مو های شما در برابر آسیب گرما و جلوگیری از موخوره کمک می کند.

‏2. از سری پخش کننده استفاده کنید: اگر موهای مجعد یا موج دار دارید، استفاده از سری پخش کننده روی سشوار می تواند به تقویت بافت طبیعی شما و جلوگیری از موخوره کمک کند. مطمئن شوید که از دمای کم استفاده کنید.

‏3. از روغن آرگان استفاده کنید: اگر بعد از سشوار کشیدن همچنان با موخوره مواجه هستید، سرم یا روغن آرگان به مو های خود بزنید. این کار به افزایش درخشندگی مو کمک کرده و وز را کاهش می دهد.

‏4. از ماسک تقویت کننده و شامپو مخصوص موهای وز استفاده کنید: ترکیباتی که در این دو محصول وجود دارد شامل روغن های طبیعی و ویتامین E است که تاثیر زیادی در زیبایی مو و تقویت کنندگی آن دارد.

‏اگر حتما این نکات را رعایت کنید، به مرور وزی موهایتان درمان شده، موخوره ها از بین می رود و فرم و حالت موهایتان زیبا تر می گردد. فقط دقت کنید، موخوره باید اول کوتاه شود و سپس از محصولات پیشگیری استفاده شود تا دیگر مو ها دچار موخوره نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *