دسته‌بندی نشده

سطوح استیل را چگونه تمیز کنیم

با براق کننده سطوح استیل و فلزی هر نوع سطح فلزی و آهنی را بدون کوچکترین خط و خش تمیز کنید.

6 راهکار عالی برای پاک کردن جای انگشت روی یخچال استیل

همان قدر که یخچال استیل زیبا است و شیک بودن خاصی به آشپزخانه می بخشد، به همان اندازه هم نگه داری و تمیز نگه داشتن آن سخت است؛ چون به نسبت رنگ های دیگر لکه های اثر انگشت را بیشتر نشان می دهد که این رد های اثر انگشت در یخچال استیل ممکن است ناخوشایند و سخت باشد. اگر شما هم از پاک کردن های مداوم خسته شده اید و می خواهید این لکه ها را با یک حرکت ساده از بین ببرید، با ما همراه باشید چون 6 راهکار عالی برایتان داریم.

‏1. استفاده از آب و صابون مایع: چند قطره از صابون مایع را با آب گرم مخلوط کنید و با استفاده از یک پارچه نرم سطح یخچال را به آرامی تمیز کنید. حال با یک پارچه نم دار باقیمانده مواد را از بین ببرید و در نهایت با یک پارچه نرم خشک کنید.

‏2. استفاده از سرکه و آب: قسمت های مساوی سرکه سفید و آب را در یک بطری اسپری مخلوط کنید. محلول را روی سطح یخچال اسپری کنید و از یک پارچه نرم برای پاک کردن اثر انگشت استفاده کنید.

‏3. استفاده از الکل طبی: الکل طبی را روی یک پارچه نرم بمالید و به آرامی روی سطح یخچال را بمالید تا اثر انگشت از بین برود. توجه کنید در حین استفاده از الکل باید عکس العملتان سریع باشد تا از تبخیر الکل جلوگیری شود.

‏4. استفاده از جوش شیرین: جوش شیرین را با آب مخلوط کنید تا خمیری ایجاد شود. خمیر را روی یک پارچه نرم بمالید و به آرامی روی لکه ها قرار دهید تا اثر انگشت از بین برود. در نهایت با یک پارچه تمیز، محل مورد نظر را پاک کنید.

‏5. از پاک کننده شیشه استفاده کنید: شیشه پاک کن را بر محل مورد نظر مستقیما اسپری کرده و با یک پارچه خشک کنید.

‏6. از پاک کننده استیل استفاده کنید: پاک کننده استیل و سطوح فلزی، بهترین گزینه ای است که می توانیم به شما پیشنهاد بدیم، چون هم تاثیر گذاری سریعی دارد و هم قادر است هر نوع لکه ای را پاک کند.

‏لازم است این نکته را ذکر کنیم که، همیشه هنگام تمیز کردن یخچال استیل از پارچه نرم استفاده کنید تا سطح آن خراشیده نشود. در اسرع وقت لکه ها و اثر انگشت ها را پاک کنید تا از سخت تر شدن آن ها جلوگیری کنید.

تمیزکردن ظروف نقره و سیلور و نحوه براق کردن آن‌ها

ظروف نقره و سیلور، جز ظرف های بسیار با ارزش و قیمتی هستند. هر فردی که حتی یکی از آن ها را داشته باشد، در تمیز و سالم نگه داشتنش تلاش زیادی می کند چون هم از لحاظ مادی و هم معنوی بسیار ارزشمند است. تمیز کردن ظروف نقره و نقره کار مهمی برای حفظ درخشش و زیبایی آن هاست. در اینجا چند مرحله برای تمیز نگه داشتنشان آورده شده است:

‏1. یک محلول پاک کننده درست کنید؛ به این منظور 1 قاشق غذاخوری جوش شیرین را با 1 فنجان آب گرم در یک کاسه مخلوط کنید.

‏2. یک کاسه را با فویل آلومینیومی بپوشانید، سمت براق رو به سمت بالا باشد.

‏3.ظروف نقره را در کاسه قرار دهید و مطمئن شوید که هر قطعه با فویل آلومینیومی تماس داشته باشد.

‏4. حال محلول تمیز کننده را روی ظروف نقره بریزید و مطمئن شوید که هر قطعه کاملاً در آب فرو رفته است.

‏5. اجازه دهید ظروف نقره 5-10 دقیقه خیس بخورد.

‏6. از مسواک استفاده کنید تا به آرامی قسمت های کدر شده روی ظروف نقره را بشویید.

‏7. در نهایت ظروف نقره را زیر آب جاری بشویید تا باقی مانده محلول تمیز کننده پاک شود.

‏8. سپس از یک پارچه نرم برای خشک کردن ظروف نقره استفاده کنید.

‏ از استفاده از پاک کننده های اسکراب خودداری کنید، زیرا می توانند سطح ظروف نقره را خراش دهند. حتما ظروف نقره را در جای خشک نگهداری کنید تا کدر نشوند. برای جلوگیری از کدر شدن از ظروف نقره به طور مرتب استفاده کنید. اگر ظروف نقره ای به شدت کدر شده دارید، ممکن است لازم باشد از یک پاک کننده تخصصی استفاده کنید؛ یکی از این تمیز کننده ها پاک کننده سطوح استیل و فلزی است که ترکیبات قوی آن بدون آسیب به سطح مورد نظر، کثیفی و لکه ها را از بین می برد.

چگونگی کندن برچسب ظروف استیل

حتما برای شما هم پیش آمده که یک ظرف استیل خریداری کرده اید و روی آن یک برچسب مشاهده می کنید و می خواهید برچسب روی آن را جدا کنید؛ ولی برچسب آن نصفه نیمه جدا شده و رد چسب آن روی ظرف باقی می ماند. این کار نه تنها خوشایند نبوده، بلکه اصلا جلوه ی خوبی ندارد؛ زیرا چسب ها می توانند ذرات ریز کثیفی را به خود جذب کنند. برداشتن برچسب ها از ظروف فولادی می تواند یک کار چالش برانگیز باشد، اما با ابزار و تکنیک های مناسب می توان آن را به راحتی انجام داد. در اینجا چند مرحله برای حذف برچسب از ظروف فولادی وجود دارد:

  • از یک سشوار برای گرم کردن برچسب به مدت 30-60 ثانیه استفاده کنید. این کار باعث نرم شدن چسب می شود و حذف آن آسان تر می شود.
  • ‏به کمک یک کاردک یا تیغ به آرامی برچسب را از ظرف جدا کنید. از یک گوشه شروع کنید و روی برچسب حرکت کنید و مراقب باشید سطح ظرف خراشیده نشود.
  • ‏اگر باقی مانده چسب روی ظرف باقی مانده است، از الکل برای پاک کردن آن استفاده کنید. مقدار کمی الکل را روی یک پارچه نرم بمالید و روی باقی مانده چسب را بمالید تا از بین برود.
  • همچنین می توانید از سرکه سفید استفاده کنید؛ به این منظور سرکه را مستقیما روی محل برچسب بریزید اجازه دهید چند دقیقه بماند سپس با انگشت یا یک کاردک که سر آن تیز نیست، برچسب را از روی ظرف جدا کنید.
  • ‏پس از پاک کردن برچسب و باقی مانده چسب، ظرف را با آب و صابون تمیز کنید تا باقیمانده یا کثیفی پاک شود.
  • ‏اگر پس از شستن باز هم کمی از اثرات چسب باقی مانده بود، می توانید از یک اسپری تمیز کننده سطوح استیل و فلزی کمک بگیرید. این محصول با ترکیبات قوی خود به خوبی ظرف فلزی را تمیز می کند و هیچ اثری از لکه به جای نمی گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *