دسته‌بندی نشده

روش‌ های ضدعفونی و استریل کردن لوازم آرایشی

با ضد عفونی کننده ضد بو می توانید هر وسیله ای اعم از لوازم آرایشی یا حتی هوای محیط را تمیز و ضد عفونی کنید.

سریع ترین راهکار ضدعفونی کردن هوای خانه و محیط کار

ضد عفونی کردن هوای خانه یا محیط کار گام مهمی در حفظ محیط زندگی سالم است، به ویژه در مواقع بیماری یا زمانی که نگرانی در مورد عوامل بیماری زا موجود در هوا وجود دارد. به همین منظور بهترین روش ها را به شما عزیزان ارائه می دهیم:

‏1. از دستگاه تصفیه هوا استفاده کنید: دستگاه های تصفیه هوا برای حذف آلاینده ها از جمله باکتری ها، ویروس ها و سایر ذرات مضر طراحی شده اند. به دنبال یک تصفیه کننده هوا با فیلتر HEPA باشید که بتواند ذرات کوچکی به اندازه 0.3 میکرون را جذب کند.

‏2. باز کردن پنجره ها: باز کردن پنجره ها می تواند به بهبود تهویه و گردش هوای تازه در سراسر خانه کمک کند. این کار باعث می شود غلظت آلاینده های موجود در هوا کاهش یافته و کیفیت هوای داخل خانه هم بهبود یابد.

‏3. از نور UV-C استفاده کنید: نشان داده شده است که نور UV-C در کشتن باکتری ها و ویروس های موجود در هوا موثر است. می توانید از لامپ UV-C یا تصفیه کننده هوا که دارای فناوری UV-C است برای ضدعفونی کردن هوای خانه خود استفاده کنید.

‏4. از روغن های ضروری استفاده کنید: برخی از روغن های ضروری مانند روغن درخت چای و روغن اکالیپتوس دارای خواص ضد میکروبی طبیعی هستند که می توانند به ضد عفونی کردن هوا کمک کنند. شما می توانید از یک اسپری برای پخش کردن اسانس ها در هوا و ایجاد رایحه دلپذیر و تازه استفاده کنید.

‏5. به طور منظم تمیز کنید: تمیز کردن منظم می تواند به حذف گرد و غبار، کثیفی و سایر آلودگی ها از سطوح و هوا کمک کند. حتما فرش ها و اثاثه یا لوازم داخلی را به طور مرتب جاروبرقی بکشید، سطوح را گردگیری کنید و در صورت نیاز کف را تمیز کنید.

‏6. از اسپری های ضد عفونی کننده استفاده کنید: از اسپری های ضد عفونی کننده ضد بو می توان برای از بین بردن باکتری ها و ویروس ها روی سطوح و هوا استفاده کرد. به دنبال اسپری ضد عفونی کننده ای باشید که مورد تاییدیه سازمان بهداشت باشد و دستورالعمل ها را به دقت دنبال کنید.

‏توجه به این نکته ضروری است که اگرچه این روش ‌ها می ‌توانند به ضدعفونی کردن هوای خانه کمک کنند، اما باید همراه با سایر اقدامات مانند شستن دست‌ ها و فاصله‌گذاری اجتماعی برای جلوگیری از گسترش بیماری استفاده شوند. با انجام این مراحل و رعایت اصول بهداشتی، می توانید به سالم و ایمن نگه داشتن خانه خود کمک کنید.

از بین بردن بوی یخچال

یخچال محل نگهداری انواع مواد غذایی است و چون تنوع آن ها بالا می باشد، احتمال اینکه بوی هر کدام در یخچال قاطی شود، بسیار زیاد است که تجمع بو و ترکیب ان ها با یکذدیگر سبب ایجاد یک بوی نامطبوع می شود و اگر شما نان را بدون نایلون یا غذا را بدون درپوش در یخچال قرار دهید، بوی سایر خوراکی ها را جذب کرده و در نتیجه طعمی نامطبوع خواهد داشت.

اولین قدم برای از بین بردن بوی بد یخچال این است که همه مواد غذایی و نوشیدنی ها را از یخچال خارج کنید. این به شما این امکان را می دهد که فضای داخلی را به طور کامل تمیز کنید و هر گونه منبع بو را شناسایی کنید. حال از محلول آب گرم و مواد شوینده ملایم برای تمیز کردن فضای داخلی یخچال از جمله قفسه ها، کشو ها و دیواره ها استفاده کنید. حتماً آن را کاملاً بشویید و با یک پارچه تمیز خشک کنید.

همانطور که در حال تمیز کردن یخچال هستید، مواد غذایی فاسد یا تاریخ مصرف گذشته که ممکن است باعث ایجاد بو شوند را بررسی کنید. اقلامی را که تاریخ انقضا آن ها گذشته است یا علائم فساد در آن ها دیده می شود را دور بریزید. به منظور رفع سریع بو می توانید از جوش شیرین استفاده کنید؛ زیرا یک خوشبو کننده طبیعی است که می تواند به جذب بو های داخل یخچال کمک کند. یک جعبه باز جوش شیرین را در یکی از قفسه ها قرار دهید و بگذارید چند ساعت یا یک شب در یخچال بماند.

زغال فعال یکی دیگر از خوشبوکننده های طبیعی است که می تواند به جذب بو در یخچال کمک کند. یک کیسه کوچک زغال فعال را در به مدت یک شب در یخچال قرار دهید. تفاله های قهوه هم همین کاربرد را دارد و اگر دقت کنید در اکثر عطر فروشی ها برای اینکه بوی عطر قبلی از بینی پاک شود، کمی پودر قهوه به مشتری می دهند تا بو کند.

‏ برای جلوگیری از بازگشت بو، مهم است که یخچال خود را تمیز و عاری از مواد غذایی فاسد نگه دارید و هر نوع آلودگی را به محض وقوع پاک کنید و مرتباً مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته یا فاسد را بررسی کنید. بعد از تمیز کردن کامل، می توانید از اسپری های ضد عفونی کننده ضد بو استفاده نمایید. این محصول به جذب بوی نامطبوع کمک کرده و از انتشار بو هم جلوگیری می کند.

از بین بردن بوی کفش با جوش شیرین

اگر ساعات زیادی پاهایتان در کفش قرار دارد، قطعا با کفش های بدبو سر و کار خواهید داشت. ذاتا پوست پا زمانی که در معرض یک فضای بسته مانند کفش قرار بگیرد آن هم به مدت طولانی، دچار تعریق می شود که همین موضوع باعث ایجاد بوی نامطبوع در کفش می گردد. استفاده از جوراب های پلاستیکی، نشستن منظم پا و جوراب، پوشیدن کفش های فیک و بی کیفیت، همگی از عوامل اصلی ایجاد بو در پا هستند اما جوش شیرین می تواند راه حل ساده و موثری باشد.

 جوش شیرین یک خوشبو کننده طبیعی است که می تواند به جذب بو کمک کرده و بوی تازگی و تمیزی کفش های شما را به ارمغان بیاورد. برای اینکار، با از بین بردن هر گونه آلودگی یا زباله از کفش خود شروع کنید. از یک برس نرم یا یک پارچه مرطوب برای پاک کردن هر گونه کثیفی استفاده کنید.

‏مقدار زیادی جوش شیرین را در هر کفش بپاشید. شما می خواهید از جوش شیرین به اندازه ای استفاده کنید که تمام داخل کفش را بپوشاند، اما نه آنقدر که بیرون بریزد. با انگشتان خود جوش شیرین را به طور یکنواخت در اطراف داخل کفش پخش کنید. اطمینان حاصل کنید که جوش شیرین به طور یکنواخت پخش شده و تمام قسمت های کفش را پوشش می دهد.

‏بگذارید جوش شیرین برای چند ساعت یا در صورت امکان یک شب در کفش بماند. این به جوش شیرین زمان می دهد تا هر بو را جذب کند. هنگامی که جوش شیرین زمان داشت تا جادوی خود را انجام دهد، از یک برس نرم یا پارچه برای پاک کردن جوش شیرین اضافی از کفش استفاده کنید. اگر هنوز مقداری از جوش شیرین در کفش باقی مانده است، می توانید از جاروبرقی برای جدا کردن آن استفاده کنید. با استفاده از یک برس نرم، داخل کفش را به آرامی جاروبرقی بکشید.

‏در نهایت کفش خود را بو کنید تا ببینید آیا بو از بین رفته است یا خیر. اگر هنوز مقداری بو وجود دارد، می توانید این فرآیند را با جوش شیرین تازه تکرار کنید. علاوه بر استفاده از جوش شیرین، چند کار دیگر نیز وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از بازگشت بوی بد کفش انجام دهید. برای مثال، می‌ توانید سعی کنید جوراب‌ های ضد رطوبت بپوشید و از محصولات ضد عفونی کننده ضد بو استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *