دسته‌بندی نشده

ابرو های خود را با صابون هتلی لیفت کن

برای لیفت ابرو با صابون هتلی، براش ابرو را کمی مرطوب کرده و روی صابون بمالید، در نهایت ابروی خود را با آن شانه کنید.

یک مرد با اقامت در هتل دنیا را نجات داد!

هتل ها از جمله مراکز اقامتی در شهر ها هستند که مجهز به محصولات بهداشتی مختلفی برای مهمانان خود می باشد. یکی از این محصولات، صابون هتلی است. روزانه میلیون ها صابون نیمه استفاده شده توسط مهمانان در هتل ها به جای گذاشته می شود. در واقع همه ی ما  در هنگام اقامت در هتل زمانی که می خواهیم به حمام برویم، به سمت صابون های بسته بندی شده می رویم.

هتل ها در انتخاب لوازم بهداشتی خود بسیار دقت کرده و حتی هزینه های زیادی را هم در این باره صرف می کنند که البته بسیاری از افراد صابون ها و هر وسیله ای که پول آن را داده باشند با خود می برند که البته از نظر هتل داران حرکتی قابل قبول است، چون هزینه ی آن را پرداخت کرده اید ولی در مقابل افراد زیادی هم هستند که زباله های زیادی را پشت سر می گذارند چون این صابون ها باید دور انداخته شود و این موضوع یعنی انباشته شدن زباله و در نهایت مرگ زمین!

در کشور ما بیش از هزاران هتل وجود دارد و تخمین زده می ‌شود که سالانه چند هزار زباله جامد از باقی مانده همین صابون ها تولید می شود. در واقع صنعت هتل داری به اندازه وزن یک نهنگ آبی زباله تولید می کند. حال شاید برای شما هم این سوال پیش آید که پس تکلیف آن همه صابون چه می شود، چون اگر این همه زباله تولید شود، دیگر روی کره زمین جایی برای ما باقی نمی ماند!

حدودا 15 سال پیش، برای یک فردی همین سوال پیش آمد و در واقع باعث شد راهی بزرگ برای اشتغال زایی افراد زیادی باز شود. در سال 2008 این فکر برای اولین بار به ذهن شاون سیپلر در حالی که در هتلی در مینیاپولیس اقامت داشت، رسید. سیپلر که مدیر یک شرکت بود، سالانه 150 روز را در هتل ها برای سفر های کاری سپری می کرد  اما یک شب، به ذهنش خطور کرد که چه اتفاقی برای صابون استفاده شده هتل می افتد؟

بنابراین، او با میز پذیرش تماس گرفت و بدون مقدمه پرسید.

-“ببخشید، با این همه صابون باقی مانده چه می کنید؟”

مدیر هتل پاسخ داد: “خب، ما آن را دور می اندازیم.”

-یعنی همه هتل ها آن را دور می اندازند؟

“بله، آقا، همه چیز به محل دفن زباله می رود.”

سیپلر مقداری حساب کتاب کرد و متوجه شد که میلیون ‌ها صابونی که می توان آن ها را نجات داد، به هدر می رود. پس از گذشت چند هفته، ، او وارد یک مسافرخانه هالیدی در زادگاهش اورلاندو شد و از آن ها پرسید که آیا حاضرند صابون های هتلی استفاده شده را به او بدهند؟! مدیر کل با خوشحالی موافقت کرد و سیپلر با یک کیسه بزرگ از لوازم بهداشتی نیمه استفاده شده آنجا را ترک کرد.

سیپلر می گوید من در همان روز به چند هتل دیگر رفتم و از همه آن ها چندین کیسه زباله جامد جمع کردم. سیپلر و چند تن از دوستانشان یک “کارگاه” کوچک در یک گاراژ در مرکز شهر اورلاندو راه اندازی کردند. این گروه روی سطل‌ های ترشی وارونه می نشستند و سپس قسمت استفاده شده صابون‌ها را با پوست ‌کن‌ ها خراش داده و آن ‌ها را در چرخ گوشت به شکل رشته های ریز پودر می کردند.

سپس آن ها را در دستگاه های آرام پز ذوب کرده، مجدد قالب زده و آن ها را خشک می کردند تا تبدیل به یک محصول جدید و قابل استفاده شود. در همان سال ها گزارش می شد که  حدود 9 هزار کودک نیازمند زیر 5 سال هر روز در سراسر جهان بر اثر بیماری های مرتبط با بهداشت جان خود را از دست می دادند. طبق مطالعات جهانی، شستن دست ها اعداد و ارقام مرگ و میر را کاهش می دهد. با توجه به همین موضوع سیپلر به فکر راه اندازی دنیای پاک شد؛ یعنی ماموریتی که باید صابون ها را به کودکان نیازمند بدهد.

او برای اینکار نیاز به سرمایه داشت؛ بنابراین درخواست وام داد ولی با شکست مواجه شد. صابون های استفاده شده در انبار تلنبار شد و اگر راهی پیدا نمی کرد تمام این ایده از بین خواهد رفت؛ بنابراین از هتل ها برای بازیافت صابون مبلغی به صورت ماهانه دریافت می کرد تا در نهایت توانست شغل خود را گسترش دهد.

او در مصاحبه اخیر خود گفته دیگر خبری از پوست ‌کن یا چرخ ‌گوشت نیست، بلکه با دستگاه های حرفه ای تر بدون دخالت دست، مواد اضافی را از بین برده و مواد استریل شده به صورت بسته بندی شده در اختیار کشور های نیازمند قرار می گیرد. جالب است بدانید سازمان دنیای پاک توانست در تهیه صابون برای پناهندگان سوری و سومالیایی و ساکنان هائیتی پس از زلزله سال 2010 نقش مهمی داشته باشد.

نکات جالب درباره صابون های هتلی که نمی دانید

در نگاه اول صابون هتلی ممکن است یک مورد کوچک و بی اهمیت به نظر برسد، اما در واقع می تواند موضوعی جذاب برای کشف باشد. در اینجا چند نکته خواندنی در مورد صابون هتل وجود دارد که ممکن است برای شما جالب باشد:

‏1. پایداری: بسیاری از هتل ها در حال حاضر شیوه های سازگار با محیط زیست را اتخاذ می کنند، از جمله استفاده از صابون پایدار و زیست تخریب پذیر.

‏2. نام تجاری: صابون هتل می تواند ابزار قدرتمندی برای برندسازی باشد، زیرا اغلب با لوگو یا نام هتل سفارشی می شود.

‏3. بهداشت: صابون هتل یکی از جنبه های مهم بهداشت مهمان است، اما همچنین می تواند منبع بالقوه میکروب و باکتری باشد.

‏4. ترجیحات مهمان: مهمانان مختلف ممکن است ترجیحات متفاوتی در مورد صابون هتل داشته باشند، مانند عطر، بافت یا مواد تشکیل دهنده. می ‌توانید بررسی کنید که هتل‌ ها چگونه این اولویت‌ها را برآورده می ‌کنند، چه گزینه‌های صابون متنوعی ارائه دهند یا به مهمانان اجازه دهند صابون خود را بیاورند.

‏5. تاریخچه: صابون هتلی بیش از یک قرن است که وجود داشته است و تکامل آن را می توان از طریق تغییر در بسته بندی، مواد تشکیل دهنده و بازاریابی دنبال کرد. می‌ توانید تاریخچه صابون هتلی را بررسی کنید، از روز های اولیه آن به عنوان یک صابون ساده تا وضعیت فعلی آن به عنوان یک وسیله رفاهی لوکس.

‏6. تفاوت های فرهنگی: صابون هتل می تواند بسته به موقعیت و فرهنگ هتل بسیار متفاوت باشد. به این منظور جالب است که انواع مختلف صابون هتلی را از سراسر جهان مانند صابون سنتی ژاپنی یا صابون سیاه مراکشی را مقایسه کنید.

اهمیت استفاده از صابون هتلی در هتل ها

صابون هتلی یکی از آیتم های بسیار مهم بهداشتی در هتل ها محاسبه می شود و استفاده از آن در هتل ها به دلایل مختلفی حائز اهمیت است. اولین مورد، سلامت مهمانان می باشد. صابون هتلی از انتقال باکتری و ویروز ها جلوگیری کرده و درنتیجه به سرعت پوست صورت، دست و بدن را عاری از میکروب ها می کند.

از طرفی باعث ارائه تجربه بهتر به میهمانان می گردد. این محصول به دلیل بوی خوش، استفاده راحت، بسته بندی مناسب و لوکسی که داشته  احساس شیک و تمیز بودن در افراد را ایجاد کرده و به دلیل رایحه ی خوبش، باعث خوشبو شدن بدن فرد در طول سفر می گردد.

این محصول جز اقلام ضروری در هتل ها بوده که به دلیل عدم متحمل شدن هزینه های اضافی برای هتلداران، بسیار مقرون به صرفه است. همچنین استفاده از این این محصول تضمین می کند که مهمانان از یک صابون استاندارد استفاده می کنند که مطابق با استاندارد های جهانی است.

علاوه بر تمامی موضوعات ذکر شده، صالبون های هتلی فرصتی عالی برای برند سازی هستند و همانطور که اشاره کردیم یک محصول تبلیغاتی کاملا سازگار با محیط زیست است که استفاده از آن هم برای هتل و هم برای مهمانان مزایای زیادی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *