دسته‌بندی نشده

پس از هر 50 بار استفاده از لباسشویی این کار را انجام بده!

استفاده از تمیز کننده ماشین لباسشویی، برای رسوب و جرم زدایی قطعات لباسشویی و رفع بوی بد آن کمک می کند.

نکات شستشوی پتو در خانه

شستن پتو ها در خانه می تواند راهی عالی برای صرفه جویی در هزینه و تمیز نگه داشتن رختخواب شما باشد. با این حال، مهم است که هنگام شستن پتو ها مراقب باشید تا از زبری آن ها یا آسیب رساندن به پارچه جلوگیری کنید. در اینجا چند نکته برای شستن پتو ها در خانه بدون زبر و خشن کردن آن ها آورده شده است:

‏1. برچسب مراقبت را بررسی کنید: قبل از شستن پتو، برچسب مراقبت را بررسی کنید تا ببینید آیا دستورالعمل خاصی برای شستشو و خشک کردن وجود دارد یا خیر. برخی از پتو ها ممکن است نیاز به مراقبت خاصی مانند خشک کردن آب سرد یا هوا داشته باشند تا آسیب نبینند.

‏2. از مواد شوینده ملایم استفاده کنید: هنگام شستن پتو، از شوینده ملایمی همچون تمیز کننده ها با رایحه ای تازه و مطبوع استفاده کنید که برای پارچه های ظریف طراحی شده است. از استفاده از مواد شوینده قوی یا سفید کننده خودداری کنید، زیرا این مواد می توانند به پارچه آسیب برسانند و باعث زبری آن شوند.

‏3. شستشو در آب سرد: برای جلوگیری از زبری پارچه، پتو خود را با آب سرد بشویید. آب داغ می تواند باعث چروک شدن الیاف و آسیب دیدن آن شود که باعث می شود پتو خشن و زبر شود.

‏4. از چرخه ملایم استفاده کنید: هنگام شستن پتو، از چرخه ملایم روی ماشین لباسشویی خود استفاده کنید. این به جلوگیری از گره خوردن یا آسیب دیدن پارچه در طول چرخه شستشو کمک می کند.

‏5. از بارگذاری بیش از حد دستگاه خودداری کنید: هنگام شستن پتو، از بارگذاری بیش از حد دستگاه خودداری کنید. این باعث می شود پارچه درهم و خشن شود که می تواند به الیاف آسیب برساند و احساس خراشیدگی روی پتو را ایجاد کند.

‏6. در صورت امکان در هوا خشک کنید: برای جلوگیری از زبری پارچه، در صورت امکان پتو را با هوا خشک کنید. آن را در بیرون یا روی قفسه خشک کن در داخل خانه آویزان کنید و در صورت امکان از استفاده از خشک کن خودداری کنید. اگر نیاز به استفاده از خشک کن دارید، از دمای کم استفاده کنید و به محض خشک شدن پتو را بردارید تا بیش از حد خشک نشود.

‏با رعایت این نکات، می توانید پتو های خود را در خانه بشویید بدون اینکه آن ها را زبر کنید یا به پارچه آسیب نرسانید. همچنین با این روش دیگر نیازی نیست هزینه های زیادی را به خشکشویی ها بپردازید.

چگونه بوی رطوبت و نم ‌زدگی را در لباس‌ ها از بین ببریم؟

بوی رطوبت در لباس ها یک مشکل رایج است که می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد. یکی از شایع ترین دلایل این است که لباس های خیس قبل از خشک کردن به مدت طولانی در ماشین لباسشویی باقی بمانند. این می تواند باعث رشد باکتری و کپک روی لباس شود و در نتیجه بوی کپک ایجاد شود.

‏یکی دیگر از دلایل رایج بوی رطوبت در لباس ها، خشک کردن آن ها در محیط مرطوب یا خشک نشدن کامل لباس ها است. این امر همچنین می تواند باعث رشد باکتری ها و کپک ها روی لباس شود و در نتیجه بوی نامطبوعی ایجاد شود. برای از بین بردن بوی نم در لباس، چندین مرحله وجود دارد که می توانید انجام دهید. ابتدا مطمئن شوید که لباس های خود را قبل از نگهداری کاملا خشک کنید. اگر به خشک ‌کن دسترسی ندارید، لباس ‌هایتان را بیرون زیر آفتاب آویزان کنید تا خشک شوند.

‏اگر بعد از خشک کردن لباس‌ هایتان هنوز بوی نم می ‌دهد، سعی کنید دوباره آن ‌ها را با یک فنجان سرکه سفید اضافه شده به چرخه شستشو، بشویید. سرکه یک خوشبو کننده طبیعی است و می تواند به از بین بردن بوی کپک از لباس کمک کند. همچنین می توانید از نرم کننده یا تمیز کننده لباس استفاده کنید تا بو های باقی مانده را بپوشانید. علاوه بر این، مطمئن شوید که لباس های خود را در مکانی خشک و دارای تهویه مناسب نگهداری کنید تا از تجمع رطوبت و رشد باکتری ها و کپک ها جلوگیری نمایید.

‏به طور خلاصه، بوی رطوبت در لباس ‌ها می ‌تواند ناشی از ماندن لباس‌های خیس برای مدت طولانی در ماشین لباس ‌شویی، خشک کردن آن ‌ها در محیط مرطوب یا خشک نشدن کاملاشان باشد. برای از بین بردن بوی نم زدگی و رطوبت حتما موارد ذکر شده را رعایت کنید. اما ساده ترین کار، استفاده از یک تمیز کننده است این محصولات حالت مایع داشته که در محفظه لباسشویی ریخته شده و به مرور وارد چرخه شستشو گردیده و لباس ها را تمیز و خوشبو می کند.

ماشین لباسشویی هم احتیاج به شستشو دارد

ماشین‌ های لباسشویی باید به طور دوره ‌ای تمیز شوند تا به درستی کار کنند و از تجمع باکتری ‌ها و کپک ‌ها جلوگیری شود. با گذشت زمان، کثیفی، باقیمانده مواد شوینده و نرم کننده پارچه می توانند در دستگاه جمع شوند که همین مورد می تواند باعث بوی بد آن شود و بر کیفیت لباس های شما تأثیر بگذارد. در اینجا چند نکته برای تمیز کردن ماشین لباسشویی آورده شده است:

  • ‏مخزن مواد شوینده را تمیز کنید: مخزن مواد شوینده ممکن است به مرور زمان با باقی مانده مسدود شود، بنابراین تمیز کردن مرتب آن مهم است. دیسپنسر را از دستگاه خارج کرده و در آب گرم و صابون بشویید. از یک مسواک کوچک برای پاک کردن هر گونه تجمع استفاده کنید.
  • ‏2. چرخه آب گرم را اجرا کنید: اجرای چرخه آب گرم بدون لباس یا مواد شوینده می تواند به حذف هر گونه تجمع در دستگاه کمک کند. یک فنجان سرکه سفید را به چرخه اضافه کنید تا به ضد عفونی و بوی بد دستگاه کمک کند.
  • ‏3. درام را تمیز کنید: درام ماشین لباسشویی نیز می تواند به مرور زمان کثیف شود. برای تمیز کردن آن، محلولی از مقدار مساوی آب و سرکه را با هم مخلوط کنید و با یک پارچه یا اسفنج داخل درام را پاک کنید. در صورت تمایل می توانید از تمیز کننده های تخصصی ماشین لباسشویی نیز استفاده کنید.
  • ‏4. قسمت بیرونی ماشین لباسشویی را پاک کنید: در نهایت قسمت بیرونی ماشین لباسشویی را با یک پارچه مرطوب پاک کنید تا گرد و غبار یا کثیفی که ممکن است جمع شده باشد پاک شود.

‏با رعایت این نکات می توانید ماشین لباسشویی خود را تمیز نگه دارید و به درستی کار کند. بهتر است حداقل هر سه ماه یکبار دستگاه خود را تمیز کنید تا از تجمع آن جلوگیری کنید و بوی تازگی و تمیزی لباس هایتان را حفظ کنید. معمولا شرکت های سازنده لباسشویی ها توصیه می کنند پس از 50 بار استفاده، لباسشویی را جرم گیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *