دسته‌بندی نشده

نحوه شستشو و تمیز کردن مبل در منزل

آسانترین راه برای تمیز کردن مبلمان و فرش ، شامپو فرش و مبل است که با فرمولاسیون قوی خود لکه ها را پاک می کند.

نکات نگهداری از فرش دستبافت در خانه

فرش های دستبافت، سرمایه گذاری های زیبا و ارزشمندی هستند که برای اطمینان از طول عمر و زیبایی، نیاز به نگهداری مناسب دارند همچنین شستن آن ها نیاز به دقت و توجه خاصی دارد تا الیاف و رنگ های ظریف آسیبی نبینند. فرش خود را حداقل یک بار در هفته جاروبرقی بکشید تا کثیفی، گرد و غبار و زباله ها پاک شود.

فرش خود را هر شش ماه یکبار بچرخانید تا از سایش ناهموار و کم رنگ شدن آن جلوگیری کنید. این امر به ویژه برای فرش هایی که در معرض نور مستقیم خورشید یا محل عبور هستند بسیار مهم است. نور مستقیم خورشید می تواند باعث رنگ پریدگی و آسیب به فرش دستباف شود. از پرده برای محافظت از فرش خود در برابر نور مستقیم خورشید استفاده کنید.

اگر چیزی روی فرش خود ریختید، بلافاصله آن را با یک پارچه تمیز و خشک پاک کنید. محل ریخته شده را مالش یا مالش ندهید، زیرا می تواند به الیاف آسیب برساند و لکه را پخش کند.فرش های دستبافت بسته به میزان تردد پا و قرار گرفتن در معرض کثیفی و گرد و غبار باید هر 3-1 سال یکبار به صورت حرفه ای تمیز شوند.

اثاثیه سنگین می تواند الیاف فرش دستباف را بشکند و باعث آسیب دائمی شود. برای جلوگیری از این اتفاق از پد مبلمان استفاده کنید. اگر قصد شستن فرش را داریدف بهتر است قبل از شستن ، برچسب  آن را بررسی کنید یا با سازنده مشورت کنید تا روش تمیز کردن توصیه شده را تعیین کنید. برخی از فرش ها ممکن است نیاز به تمیز کردن حرفه ای یا مراقبت های تخصصی داشته باشند.

‏قبل از شستن کل فرش، قسمت کوچک و نامشخص فرش را از نظر ثبات رنگ تست کنید. مقدار کمی آب و مواد شوینده را به محل مورد نظر بمالید و با یک پارچه سفید پاک کنید. در صورت انتقال رنگ به پارچه، اقدام به شستشوی فرش نکنید.از یک جاروبرقی ببرای پاک کردن هرگونه کثیفی یا زباله از روی فرش قبل از شستشو استفاده کنید.

از شوینده ملایم مانند شامپو فرش استفاده کنید که به طور خاص برای پارچه های ظریف فرموله شده است. شستشوی دستی مطمئن ترین روش برای تمیز کردن فرش های دستباف است. یک لگن بزرگ یا وان حمام را با آب خنک پر کنید و مقدار کمی مواد شوینده به آن اضافه کنید. به آرامی آب را هم بزنید تا کف ایجاد شود، سپس فرش را زیر آب فرو ببرید و از یک برس یا اسفنج نرم برای تمیز کردن آن استفاده کنید.

‏فرش را با آب خنک کاملاً بشویید تا تمام باقی مانده مواد صابونی از بین برود. ممکن است لازم باشد چندین بار آبکشی کنید تا مطمئن شوید که تمام شوینده پاک شده است. فرش را به آرامی فشار دهید یا لول کنید تا آب اضافی آن گرفته شود، اما آن را پیچ ندهید، زیرا می تواند به الیاف آسیب برساند.

‏حال فرش را آویزان کنید یا روی یک سطح تمیز و خشک بگذارید تا در هوا خشک شود. از قرار دادن آن در معرض نور مستقیم خورشید یا گرما خودداری کنید، زیرا می تواند باعث محو شدن یا جمع شدن آن شود. اگر فرش شما خیلی کثیف نیست و سطحی آلوده شده، بهتر است به تمیز کردن با شامپو فرش و مبل بسنده کنید تا طول عمر فرش شما هم افزایش یابد.

روش شستن و تمیز کردن فرش کرمی و روشن

فرش های با رنگ روشن، جلوه ای زیبا و حسی تازه به منزل می بخشد ولی همان قدر که این فرش ها به محیط زیبایی می بخشد، همان قدر هم نگه داری از آن سخت است؛ چون فرش های کرمی و روشن بیشتر در معرض آلودگی قرار دارند و با هر قطره آب یا گرد و غبار هوا کثیف می شود و اگر به موقع تمیز نشود،دچار چرک مردگی شده و ظاهری نازیبا پیدا می کند. اگر شما هم صاحب یک فرش زیبا با رنگ روشن هستید و می خواهید آن را تمیز کنید، این مقاله مختص شما است:

‏1. فرش را به طور کامل جاروبرقی بکشید تا هر گونه کثیفی یا آشغالی از بین برود.

‏2. محلولی از آب گرم و مواد شوینده را در یک سطل مخلوط کنید.

‏3. یک اسفنج یا پارچه تمیز را به محلول آغشته کنید و آن را به خوبی بچرخانید.

‏4. محلول را روی قسمتی از فرش تست کنید تا مطمئن شوید که تغییر رنگ یا آسیبی ایجاد نمی کند.

‏5. تمام قسمت های فرش اعم از ریشه سطح و پشت فرش را به خوبی تمیز کنید و دستمال بکشید.

‏6. از یک پارچه تمیز و مرطوب برای شستشوی کامل ناحیه استفاده کنید و مطمئن شوید که تمام باقی مانده مواد شوینده را پاک کنید.

‏7. محل را با یک حوله خشک پاک کنید تا رطوبت تا حد ممکن از بین برود.

‏8. قبل از راه رفتن روی فرش یا نشستن روی مبلمان، اجازه دهید محیط مورد نظر کاملاً با گردش هوا خشک شود.

‏9. برای لکه های سرسخت می توانید از یک قالیشویی تخصصی استفاده کنید.

‏توجه کنید که بهترین شوینده برای هر فرش از جمله فرش های روشن که هیچ آسیبی به بافت و رنگ آن وارد نمی کند و همانند روز اول فرش را تمیز و درخشان می نماید، شامپو فرش و مبل است. این محصول دو منظوره استفاده شده و با ترکیبات قوی اما ملایم خود، قادر است لکه های شیر، آب، خون یا چربی و روغن را از بین ببرد و تمیزی بی نهایت را مهمان خانه هایتان کند.

پاک کردن موی حیوانات خانگی از فرش با روش‌ های ساده

داشتن حیوانات خانگی برای برخی از افراد بسیار لذت بخش است و به مرور جز اعضای خانواده می شود و جایگاه خاص خودش را خواهد داشت. اگر حیوان خانگی شما مانند سگ و گربه ریزش مو داشته باشد، حتما موهای آن روی فرش و مبل شما دیده می شود. موی حیوان شاید تمیز به نظر برسد ولی اصلا ظاهر زیبایی روی فرش یا مبل ندارد. اگر شما هم دغدغه تمیز کردن سطوح نام برده را دارید، با ما همراه باشید.

‏از بین بردن مو های حیوان خانگی از روی فرش می تواند یک کار چالش برانگیز باشد، اما چندین روش موثر وجود دارد که می توانید امتحان کنید:

‏1. جاروبرقی: از یک جاروبرقی با مکش قوی و اتصال برس برای پاک کردن مو های حیوانات خانگی از روی فرش استفاده کنید. جاروبرقی را در جهات مختلف حرکت دهید تا اطمینان حاصل کنید که تا آنجا که ممکن است مو ها را جمع کنید.

‏2. غلتک پرزدار: از یک غلتک پرزدار یا نوار چسب برای برداشتن مو ها از روی فرش یا مبل استفاده کنید. چسب و غلتک ها مو ها را به خود جذب کرده و آن ها از پاک می کند.

‏3. اسفنج خیس: یک اسفنج را با آب خیس کنید و در یک جهت روی فرش بکشید. رطوبت به شل شدن و جمع شدن مو های حیوان خانگی کمک می کند و برداشتن آن را با جارو برقی یا غلتک پرز آسان تر می کند.

‏به یاد داشته باشید که برای به حداقل رساندن ریزش، به طور مرتب حیوانات خانگی خود را نظافت کنید و فرش های خود را مرتباً جاروبرقی بکشید تا از ایجاد مو های حیوانات خانگی جلوگیری کنید. اگر علاوه بر جمع کردن مو می خواهید محل مورد نظر را هم تمیز کنید، از یک شامپو فرش و مبل استفاده کنید تا محیط شما تمیز و پاکیزه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *