دسته‌بندی نشده

بهترین تمیز کننده برای پوست بدن از آلودگی

اگر به دنبال یک تمیز کننده برای پوست خود در حمام هستید، حتما صابون حمام را امتحان کنید تا با یکبار استفاده متوجه فوایدش شوید.

علل اصلی جوش صورت و بدن و راه های درمان آن

جوش های صورت و بدن که اغلب پشت بازو، کمر یا ران ها نمایان می شود، بسیار آزار دهنده هستند و قطعا تاثیر زیادی در اعتماد به نفستان خواهد داشت. لازم است بدانید، این جوش ها می تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله تغییرات هورمونی، ژنتیک، بهداشت نامناسب و برخی دارو ها باشد. این جوش ها می توانند ناخوشایند و ناراحت کننده باشند، اما راه های مختلفی برای درمان آن ها وجود دارد، یکی از کم هزینه ترین روش ها، استفاده از صابون حمام است.

‏1. از صابون ملایم و غیر کومدون زا استفاده کنید: هنگام درمان جوش های پشت و بازو با صابون، مهم است که صابون ملایم و غیر کومدون زا انتخاب کنید که منافذ شما را مسدود نکند و پوست شما را تحریک نکند. به دنبال صابونی باشید که به طور خاص برای پوست مستعد آکنه طراحی شده است و حاوی موادی مانند اسید سالیسیلیک یا بنزوئیل پراکسید است که می تواند به باز کردن منافذ پوست و کاهش التهاب کمک کند.

‏2. به طور مرتب لایه برداری کنید: لایه برداری پوست می تواند به حذف سلول های مرده پوست و باز کردن منافذ پوست کمک کرده و می تواند باعث جلوگیری از ایجاد جوش ها شود. یک یا دو بار در هفته از یک اسکراب یا برس لایه بردار ملایم برای لایه برداری قسمت های مختلف بدن استفاده کنید.

‏3. پوست خود را تمیز و خشک نگه دارید: تمیز و خشک نگه داشتن پوست می تواند به جلوگیری از تجمع چربی و باکتری که منجر به ایجاد جوش می شود، کمک کند. به طور مرتب دوش بگیرید و بعد از حمام از یک حوله تمیز برای خشک کردن پوست خود استفاده کنید.

‏4. از پوشیدن لباس ‌های تنگ اجتناب کنید: لباس ‌های تنگ می ‌توانند عرق و چربی را روی پوست شما حبس کنند، که همین موضوع می ‌تواند به ایجاد جوش کمک کند. لباس های گشاد که از پارچه های قابل تنفس مانند پنبه یا کتان ساخته شده اند بپوشید.

‏5. از شوینده بدن دارویی استفاده کنید: علاوه بر استفاده از یک صابون ملایم و غیر کومدون زا، ممکن است بخواهید از شوینده بدن دارویی که حاوی موادی مانند اسید سالیسیلیک یا بنزوئیل پراکسید است نیز استفاده کنید. این مواد می توانند به باز کردن منافذ و کاهش التهاب کمک کنند و در نتیجه منجر به کاهش جوش و آکنه می شود.

‏به طور کلی، درمان جوش های بدن با صابون به ترکیبی از اقدامات بهداشتی خوب، لایه برداری ملایم و استفاده از محصولات دارویی در صورت نیاز دارد. اگر جوش های شدید یا دردناک دارید، ممکن است بخواهید برای گزینه های درمانی اضافی با یک متخصص پوست مشورت کنید.

 برای اینکه پوستتان خشک نشود، از این صابون استفاده کنید

وقتی نوبت به انتخاب صابونی می رسد که پوست شما را خشک نکند، مهم است که به دنبال محصولی باشید که ملایم و مرطوب کننده باشد. در اینجا چند نکته برای انتخاب صابون مناسب برای پوست شما وجود دارد:

‏1. به دنبال صابونی باشید که برچسب “ملایم” داشته باشد: این نوع صابون ها به گونه ای طراحی شده اند که بر روی پوست سختی کمتری داشته و کمتر روغن های طبیعی را از بین ببرند.

‏2. صابونی را انتخاب کنید که مرطوب کننده باشد: به دنبال صابونی باشید که حاوی موادی مانند گلیسیرین، شی باتر یا روغن نارگیل باشد که می تواند به آبرسانی و تغذیه پوست کمک کند.

‏3. از صابون‌های حاوی مواد حساسیت زا و قوی اجتناب کنید: صابون ‌هایی که حاوی موادی مانند الکل، عطر ها یا سولفات ‌ها هستند می‌توانند پوست را خشک و تحریک کنند پس به دنبال صابونی باشید که فاقد این نوع مواد باشد.

‏4. استفاده از پاک کننده های بدون صابون را در نظر بگیرید: شوینده های بدون صابون به گونه ای فرموله شده اند که ملایم و غیر خشک کننده باشند و برای افرادی که پوست خشک یا حساس دارند گزینه خوبی باشد.

‏5. از آب ولرم استفاده کنید: هنگام شستن پوست به جای آب داغ از آب ولرم استفاده کنید؛ زیرا آب داغ  با از بین بردن چربی پوست عامل اصلی در خشکی پوست است.

کاربرد های شگفت انگیر صابون در خانه داری که شاید نشنیده اید!

صابون یک کالای خانگی همه کاره است که می تواند برای اهداف مختلفی فراتر از شستن دست ها یا بدن استفاده شود. در اینجا چند کاربرد شگفت انگیز صابون در خانه آورده شده است:

‏1. تمیز کردن ظروف: از صابون می توان برای تمیز کردن ظروف با ایجاد محلول صابونی استفاده کرد که به تجزیه چربی و ذرات غذا کمک می کند. به سادگی مقدار کمی صابون رنده شده را به سینک پر از آب گرم اضافه کنید و از یک اسفنج یا دستمال ظرفشویی برای شستن ظروف خود استفاده کنید.

‏2. از بین بردن لکه: از صابون می توان برای از بین بردن لکه از روی لباس، فرش یا لوازم داخلی استفاده کرد. به سادگی محل لک شده را خیس کنید، یک تکه صابون را روی لکه بمالید و سپس با آب بشویید.

‏3. روان کننده کشو ها و در ها: صابون را می توان به عنوان روان کننده لولا هایی که به سختی باز یا بسته می شوند استفاده کرد. به سادگی یک تکه صابون را روی مسیر ریل کشو یا لولا ها بمالید تا به آن ها کمک کنید تا راحت تر سر بخورند.

‏4. دفع حشرات: از صابون می توان برای دفع حشرات مانند پشه و مگس استفاده کرد. به سادگی چند قطره صابون مایع را در یک بطری اسپری با آب مخلوط کنید و در اطراف خانه یا مناطق بیرونی خود اسپری کنید.

‏5. از بین بردن بوها: همچنین می توانید از صابون برای از بین بردن بو از دستان خود پس از دست زدن به غذا های بدبو مانند سیر یا پیاز استفاده کرد. به سادگی یک تکه صابون را روی دستان خود بمالید و با آب بشویید.

‏6. تمیز کردن کف: صابون را می توان با افزودن مقدار کمی به یک سطل آب گرم و استفاده از تمیز کردن کف برای تمیز کردن کف منزل استفاده کرد.

‏7. تمیز کردن پد و شت های آرایش: می توان از صابون برای تمیز کردن برس های آرایشی با ایجاد محلول صابونی و سپس چرخاندن برس ها در محلول استفاده کرد تا کثیفی و بقایای آرایش پاک شود. بلندر یا پدی که با آن کرم پودر را روی پوست خود اعمال می کنید یا شت های رژگونه به مرور کثیف می شوند و بهترین راه تمیزی آن ها این است که هر چند وقت یکبار، آن ها را با صابون بشویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *