دسته‌بندی نشده

با کمترین هزینه صورتت را لیفت کن!

شیر پاک کن، حاوی ترکیبات جوانساز است که اگر به طور روزانه از آن استفاده کنید، به مرور متوجه تغییراتی همچون لیفت  پوست می شوید.

بهترین پاک کننده آرایش برای پوست های چرب

فرقی نمی کند شما پوستتان چرب باشد یا خشک، در هر حالت، هر دو گزینه آزار دهنده است و حتما باید یکسری اقدامات جهت درمان آن ها و برگرداندن چربی و رطوبت مورد نیاز پوست انجام داد. اگر پوست چرب دارید، مهم است که پاک کننده آرایشی را انتخاب کنید که به طور موثر تمام آثار آرایش و ناخالصی ها را بدون برجای گذاشتن چربی یا باقیمانده اضافی پاک کند. در اینجا چند گزینه برای بهترین پاک کننده آرایش برای پوست های چرب وجود دارد:

‏1. میسلار واتر : همانطور که قبلاً ذکر شد، میسلار واتر یک پاک کننده مبتنی بر آب است که حاوی میسل های ریزی است که کثیفی و هر نوع مواد آرایشی را به خوبی از روی سطح پوست پاک می کند. این یک گزینه عالی برای پوست های چرب است زیرا به طور موثر چربی اضافی را از بین می برد و منافذ را بدون برجای گذاشتن اثری از پوست باز می کند.

‏2. پاک کننده های مبتنی بر روغن: در حالی که ممکن است استفاده از پاک کننده های مبتنی بر روغن برای پوست های چرب غیر منطقی به نظر برسد، پاک کننده های مبتنی بر روغن در واقع می توانند در پاک کردن آرایش و آلودگی ها بدون از بین بردن چربی طبیعی پوست بسیار موثر باشند. به دنبال پاک کننده های روغنی باشید که حاوی موادی مانند روغن درخت چای، روغن جوجوبا یا روغن هسته انگور هستند که سبک و بدون چربی هستند.

‏3. شوینده های فومی: شوینده های فوم دار گزینه مناسب دیگری برای پوست های چرب هستند، زیرا به از بین بردن چربی اضافی و ناخالصی ها بدون بر جای گذاشتن اثر کمک می کنند. به دنبال پاک کننده های کف کننده باشید که حاوی اسید سالیسیلیک یا اسید گلیکولیک هستند، که می توانند به باز کردن منافذ پوست و جلوگیری از ایجاد جوش کمک کنند.

‏4. دستمال ‌های مرطوب: دستمال‌ های پاک‌کننده گزینه‌ ای مناسب برای پاک کردن آرایش هستند و گزینه ‌های زیادی از آن برای پوست‌ های چرب طراحی شده ‌اند. به دنبال دستمال ‌هایی باشید که حاوی موادی مانند اسید سالسیلیک یا روغن درخت چای هستند که می ‌توانند به کنترل تولید روغن و جلوگیری از جوش کمک کنند.

‏5. شیر پاک کن: شیر پاک کن به دلیل درصد نرم کنندگی بسیار بالا برای افرادی که پوست خشک دارند، بسیار مناسب است؛ اما این موضوع دلیلی نمی شود ارفادی که پوست چرب دارند از آن استفاده نکنند چون شیر پاک کن علاوه بر نرمی، به تنظیم PH پوست کمک می کند.

برای پاک کردن آرایش شیر پاک کن بهتر است یا میسلار واتر؟

هم شیر پاک کن و هم آب میسلار در پاک کردن آرایش موثر هستند، اما به روش های کمی متفاوت عمل می کنند. شیر پاک کن یک پاک کننده کرمی و بر پایه نرم کننده است که برای حل کردن آرایش و ناخالصی ها و در عین حال تغذیه پوست طراحی شده است. معمولاً روی پوست خشک اعمال شده و قبل از شستشو با آب ماساژ داده می شود. شیر پاک کن گزینه خوبی برای کسانی است که پوست خشک یا حساسی دارند، زیرا ملایم و مرطوب کننده است.

‏از سوی دیگر، میسلار واتر یک پاک ‌کننده مبتنی بر آب است و حاوی مولکول ‌های روغن است که کثیفی، روغن و آرایش را جذب و به دام می ‌اندازد. معمولاً این محصول را باید روی یک پد پنبه ای اعمال کرد و بدون اینکه نیاز به آبکشی داشته باشد، روی پوست را تمیز می کند. میسلار واتر گزینه خوبی برای کسانی است که پوست چرب یا مستعد آکنه دارند، زیرا به از بین بردن چربی اضافی و باز کردن منافذ کمک می کند.

‏در نهایت، انتخاب بین شیر پاک کننده و آب میسلار به نوع پوستتان بستگی دارد. اما طبق تحقیقات انجام شده، ترکیبات موجود در شیر پاک کن برای تمیز کنندگی موثر تر است؛ زیرا شیر پاک کن که به عنوان شیر پاک کننده نیز شناخته می شود، نوعی پاک کننده صورت است که برای پاک کردن آرایش و آلودگی ها از روی پوست طراحی شده و در عین حال آن را تغذیه و مرطوب می کند.

‏شیر پاک کن ها را می‌ توان به عنوان بخشی از یک برنامه روزانه مراقبت از پوست استفاده کرد تا به تمیزی و سلامت پوست کمک کند. برای استفاده از یک پاک کننده شیر، معمولاً مقدار کمی از آن را به نوک انگشتان خود بمالید و روی پوست خود ماساژ دهید، با تمرکز بر مناطقی که آرایش کرده اید. سپس می توانید صورت خود را با آب گرم بشویید یا پاک کننده را با یک پارچه مرطوب پاک کنید.

‏برخی از این محصولات ممکن است حاوی مواد اضافی مانند ویتامین‌ ها، آنتی ‌اکسیدان ‌ها یا عصاره ‌های گیاهی باشند تا فواید بیشتری برای پوست داشته باشند. به عنوان مثال، برخی از پاک کننده ها ممکن است حاوی بابونه یا آلوئه ورا برای تسکین و آرامش پوست باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است حاوی ویتامین E یا عصاره چای سبز برای محافظت آنتی اکسیدانی باشند.

اصولی ترین روش برای پاک کردن آرایش

ابتدایی ترین راه برای پاک کردن آرایش استفاده از یک پاک کننده ملایم و آب است. در اینجا مراحلی وجود دارد که باید دنبال کنید:

‏1. صورت خود را با آب گرم خیس کنید تا منافذ باز شود.

‏2. مقدار کمی از پاک کننده مانند شیر پاک کن را به نوک انگشتان خود بمالید و با تمرکز روی مناطقی که آرایش کرده اید، روی پوست خود ماساژ دهید.

‏3. از حرکات دایره ای برای اعمال پاک کننده روی پوست خود استفاده کنید و مراقب باشید که پوست خود را خیلی محکم نکشید.

‏4. صورت خود را کاملا با آب ولرم بشویید، مطمئن شوید که تمام آثار پاک کننده و آرایش پاک شده است.

‏5. حال پوست را با یک حوله تمیز خشک کنید، مراقب باشید که پوستتان تحریک نشود.

‏اگر آرایش ضد آب یا ماندگاری دارید، ممکن است نیاز به استفاده از پاک کننده های تخصصی آرایش یا پاک کننده های مبتنی بر روغن داشته باشید تا به طور موثر تمام آثار آرایش را پاک کنید؛ یعنی به ترتیب بهتر است از میسلار واتر یا شیر پاک کن، شوینده صورت، تونر و در نهایت از آبرسان و مرطوب کننده استفاده نمایید. با این حال، برای آرایش روزمره، یک پاک کننده ملایم و آب باید برای پاک کردن آرایش و تمیز نگه داشتن پوست شما کافی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *