دسته‌بندی نشده

با استفاده از مایع دستشویی خانگی دیگر نگران لکه های گرد و غبار نباشید!

اگر کمی مایع دستشویی به اسپری های پاک کننده خود بیفزایید، با ایجاد یک لایه مقاوم، از جذب گرد و غبار جلوگیری خواهد کرد.

نحوه‌ی صحیح شستن دست‌ها به همراه نکات مهم

‏ بعد از همه‌ گیری بیماری کرونا شستن دست‌ ها تبدیل به یک عادت مهم در بین مردم شده است؛ چون کرونا یک بیماری تنفسی ویروسی بوده که از طریق ذرات ناشی از سرفه یا عطسه در هوا و از طریق دست ‌ها به افراد منتقل می ‌شود. زمانی که ویروس‌ ها روی سطوح مختلف بنشینند، چنانچه دست و پوست شما با آن محیط در تماس باشد، نهایتاً این ویروس به شما هم منتقل می ‌شود.

 چنانچه دست‌ هایتان را نشسته و با آن صورت خود را لمس کنید، به طور یقین بیمار خواهید شد. طبق تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۵ انجام شد، اینطور گزارش شده که افراد در هر ساعت بیش از ۲۰ بار صورت خود را با دستان خود لمس می ‌کنند؛ پس قطعاً دست ‌ها می‌ توانند مهم ‌ترین عامل ابتلا به ویروس و بیماری ‌ها و همچنین یک راه عالی برای جلوگیری از بیماری ‌ها هم باشند .

برای اینکه چرخه انتقال شیوع بیماری‌ ها را بشکنید باید روش ‌های پیشگیری از بیماری را بدانید، یکی از اصلی‌ترین روش‌ها شستشوی دست‌ها با اصول خاص است که در ادامه ما او هر آنچه که باید در این رابطه بدانید را در اختیار شما قرار می‌دهیم. در واقع شستن دست ها یکی از مهم ترین کارهایی است که می توانید برای محافظت از خود و دیگران در برابر بیماری انجام دهید.

‏1. دستان خود را با آب تمیز و جاری (گرم یا سرد) خیس کنید، شیر آب را ببندید و مایع دستشویی بزنید.

‏2. دست های خود را بهم بمالید تا کف کند. حتما پشت دست ها، بین انگشتان و زیر ناخن هایتان را هم بشویید.

‏3. دستان خود را حداقل 20 ثانیه اسکراب کنید.

‏4. دست های خود را به خوبی زیر آب تمیز و جاری بشویید.

‏5. دست های خود را با استفاده از یک حوله تمیز یا هوا خشک کنید.

‏در اینجا چند نکته مهم وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

‏- دست های خود را اغلب بشویید، به خصوص قبل از غذا خوردن، بعد از استفاده از دستشویی و بعد از تمیز کردن بینی، سرفه یا عطسه.

‏- در صورت در دسترس نبودن آب و مایع دستشویی از ضد عفونی کننده دست استفاده کنید. به دنبال محصولی باشید که حداقل 60 درصد الکل داشته باشد.

‏- تا حد امکان از دست زدن به صورت به خصوص چشم، بینی و دهان خودداری کنید.

‏- هنگام سرفه یا عطسه دهان و بینی خود را با دستمال یا آرنج خود بپوشانید.

‏به راحتی با پیروی از این مراحل و نکات ساده، می توانید به جلوگیری از گسترش میکروب ها و حفظ سلامت خود و دیگران کمک کنید.

مایع دستشویی برای پوست اگزمایی

اگر اگزما دارید، مهم است مراقب محصولاتی که روی پوست خود استفاده می کنید، از جمله مایع دستشویی که روزانه چندین بار از آن استفاده می کنیم، باشید. برخی از این مایع ها می توانند حاوی مواد شیمیایی قوی باشند که می توانند پوست مستعد اگزما را تحریک کرده و علائم را بدتر کنند. در اینجا چند نکته برای انتخاب مایع توالت ایمن برای اگزما آورده شده است:

‏1. به دنبال مایع دستشویی باشید که عاری از عطر و رنگ باشد. این مواد می توانند برای پوست های حساس تحریک کننده باشند.

‏2. مایعی را انتخاب کنید که ملایم و مرطوب کننده باشد. به دنبال موادی مانند آلوئه ورا، گلیسیرین یا کره شی باشید که می توانند به تسکین و آبرسانی پوست کمک کنند.

‏3. از مصرف مایع دستشویی که حاوی الکل یا سایر عوامل خشک کننده است، خودداری کنید. این ها می توانند چربی طبیعی پوست را از بین ببرند و علائم اگزما را بدتر کنند.

‏4. استفاده از مایع توالت ضد حساسیت یا توصیه شده توسط متخصصین پوست را در نظر بگیرید. این محصولات به گونه ای طراحی شده اند که برای پوست های حساس ملایم باشند.

‏5. همیشه قبل از استفاده منظم یک مایع دستشویی جدید، آن را روی یک قسمت کوچک از پوست آزمایش کنید. این کار به شما کمک می کند تا تشخیص دهید که آیا محصول مورد نظر برای پوست مستعد اگزما شما بی خطر است یا خیر.

‏علاوه بر انتخاب مایع توالت ایمن، رعایت عادات بهداشتی مناسب برای کمک به مدیریت علائم اگزما نیز مهم است. این شامل شستن مکرر دست ها با صابون ملایم و پرهیز از آب داغ است که می تواند پوست را خشک کند.

اگر می خواهید ماشینتان برق بزند، آن را با مایع دستشویی بشویید!

این روز ها قطعا شما هم شاهد نسخه های مختلفی از مصرف محصولات هستید؛ برای مثال یک عده می گویند، شستن ماشین با مایع دستشویی باعث براق شدن خودرو می گردد. اگر چه ممکن است استفاده از مایع دستشویی برای شستن ماشین و درخشندگی آن وسوسه انگیز باشد، اما توصیه نمی شود. این محصول همانطور که از نامش مشخص است، برای شستن دست مناسب بوده و برای استفاده روی رنگ خودرو طراحی نشده است که در واقع می تواند باعث آسیب به روکش شود.

‏مایع دستشویی حاوی مواد شیمیایی است که برای تجزیه و حل کردن مواد آلی مانند زباله ها و باکتری ها طراحی شده اند. این مواد شیمیایی می ‌توانند برای رنگ خودرو خیلی خشن باشند و می ‌توانند لایه محافظ را از بین ببرند و رنگ را در برابر آسیب ‌های ناشی از عناصر آسیب‌ پذیر کنند.

‏علاوه بر این، در صورت عدم شستشوی درست، مایع دستشویی می ‌تواند کف هایی از خود به جای بگذارد که به سختی جدا می ‌شود و می ‌تواند باعث ایجاد رگه‌ ها و لکه ‌هایی روی سطح خودرو شود. این در واقع می تواند ماشین را کثیف به نظر برساند تا براق.

‏به جای استفاده از مایع دستشویی، بهتر است از مواد شوینده کارواش استفاده کنید که به طور خاص برای استفاده روی رنگ خودرو طراحی شده است. این محصولات به گونه‌ ای طراحی شده‌ اند که روی رنگ ملایم باشند و در عین حال به طور موثر کثیفی را از بین ببرند. آن ها همچنین حاوی موادی هستند که به محافظت از رنگ کمک می کنند و ظاهری براق به جا می گذارند.

‏هنگام شستن خودرو، حتما از یک اسفنج نرم یا دستکش شستشو استفاده کنید تا رنگ آن خراشیده نشود. قبل از شستشو، ماشین را کاملاً با آب تمیز بشویید تا هرگونه کثیفی یا لکه از بین برود. پس از شست و شو، ماشین را با حوله نرم خشک کنید تا لکه های آب رو آن پیدا نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *