دسته‌بندی نشده

اگر هنوز هم لباس هایتان را با دست می شویید بخوانید

اگر به دنبال راهکاری برای تمیزی بیشتر لباس ها بدون هیچ حساسیتی در پوست بدن و دست هستید، مایع چند منظوره دستی را امتحان کنید.

پاک کردن لکه انار از روی لباس

انار معمولاً شامل رنگ قرمز تیره و قابلیت رنگ‌ ریزی بالایی دارد. همچنین، دارای مواد رنگی طبیعی است که ممکن است در برخی اوقات اگر روی لباس بریزد، به مواد اولیه پارچه جذب شده باشند و باعث ایجاد لکه شوند. از بین بردن لکه های انار از روی لباس کار سختی است، اما با رویکرد صحیح می توانید از شر آن ها خلاص شوید و دیگر نیازی نیست نگران این قضیه باشید.

‏1. هر چه زودتر بتوانید لکه را درمان کنید، شانس بیشتری برای از بین بردن کامل آن دارید. به محض اینکه متوجه لکه شدید، آن را با یک پارچه تمیز یا حوله کاغذی پاک کنید تا آب اضافی آن پاک شود.

‏2. برای کمک به رقیق شدن لکه و جلوگیری از جا افتادن آن، ناحیه لکه دار را با آب سرد بشویید. پارچه را زیر آب جاری نگه دارید یا آن را چند دقیقه در یک کاسه آب سرد خیس کنید.

‏3. یک پاک کننده لکه را روی ناحیه لکه دار بزنید و بگذارید چند دقیقه بماند. می ‌توانید از یک لکه‌ بر تجاری مانند مایع چند منظوره دستی استفاده کنید یا خودتان با مخلوط کردن قسمت ‌های مساوی سرکه سفید و آب آن را درست کنید.

‏4. لباس را با آب سرد با استفاده از مواد شوینده ملایم بشویید. از استفاده از آب داغ خودداری کنید، زیرا این کار می تواند به طور دائمی لکه را ماندگار کند. برچسب مراقبت روی لباس را بررسی کنید تا مطمئن شوید که می توان آن را در ماشین لباسشویی شست.

‏5. پس از شستشو، ناحیه لکه دار را بررسی کنید تا ببینید آیا لکه به طور کامل پاک شده است یا خیر. اگر هنوز مقداری لکه وجود دارد، این روند را تا زمانی که لکه از بین برود تکرار کنید.

‏6. پس از پاک شدن لکه، لباس را طبق دستورالعمل برچسب مراقبت خشک کنید. اگر لکه به طور کامل پاک نشد از خشک کردن لباس خودداری کنید، زیرا این کار می تواند لکه را برای همیشه به جای بگذارد.

‏به یاد داشته باشید، همیشه بهتر است لکه ها را در اسرع وقت پاک کنید تا شانس خود را برای از بین بردن کامل آن ها افزایش دهید. با کمی حوصله و پشتکار می توانید لکه انار را از روی لباس خود پاک کنید و دیگر نیازی نیست، لباسی که دوستش دارید را دور بیندازید!

شستن لباس با دست در بارداری

شستن لباس ها با دست در دوران بارداری به طور کلی بی خطر است، به شرطی که اقدامات احتیاطی خاصی را برای محافظت از خود و کودک در حال رشد خود انجام دهید. در اینجا چند نکته برای شستن لباس با دست در دوران بارداری آورده شده است تا کمی از نگرانی های شما در این باره کم شود.

‏1. از دستکش استفاده کنید: برای محافظت از دستان خود در برابر مواد شوینده و مواد شیمیایی که ممکن است در مواد شوینده لباسشویی یا لکه برها وجود داشته باشد، دستکش بپوشید.

‏2. یک شوینده ملایم انتخاب کنید: از یک شوینده ملایم و بدون عطر مانند مایع چند منظوره دستی استفاده کنید که برای پوست شما ملایم بوده و حاوی مواد شیمیایی نباشد. از استفاده از سفید کننده یا نرم کننده پارچه خودداری کنید، زیرا ممکن است باعث تحریک پوست و سیستم تنفسی شود.

‏3. در آب خنک بشویید: برای شستن لباس‌ هایتان از آب خنک استفاده کنید، زیرا آب داغ می ‌تواند روی پوست اثر منفی داشته باشد و ممکن است باعث تحریک شود.

‏4. کاملاً آبکشی کنید: لباس های خود را کاملاً بشویید تا آثار شوینده و سایر مواد شیمیایی از بین برود. این کار به جلوگیری از تحریک پوست و واکنش های آلرژیک کمک می کند.

‏5. لباس ها را در مکانی با تهویه مناسب خشک کنید: لباس های خود را در مکانی با تهویه مناسب خشک کنید تا از استنشاق بخار مواد شوینده یا سایر مواد شیمیایی جلوگیری کنید.

‏به طور کلی، مهم است که از قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و سموم مضر در دوران بارداری خودداری کنید، زیرا به طور بالقوه می توانند به جنین در حال رشد آسیب برسانند. اگر در مورد ایمنی هر محصول پاک کننده یا مواد شیمیایی خانگی نگران هستید، بهتر است با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود یا یک مرکز کنترل سموم برای راهنمایی صحبت کنید.

بهترین روش شستن لباس های بافتنی

با شروع فصل سرما، کم کم لباس های نخی و تابستانه جای خود را به لباس های زمستانه و بافت می دهند. لباس‌ های بافتنی معمولا از نخ های ابریشم یا مصنوعی بافته می‌ شوند که به خوبی در هم تنیده شده‌ اند. این نوع لباس ها بادوام هستند و می‌ توانند در برابر شستشوی منظم مقاومت کنند، اما رعایت احتیاط‌ های خاصی برای جلوگیری از آسیب مهم است تا عمر لباس ها افزایش یابد.

‏بهتر است قبل از شستن لباس ها را بر اساس رنگ و نوع پارچه مرتب کنید. این کار به جلوگیری از محو شدن رنگ ها و آسیب دیدن پارچه ها کمک می کند. رنگ های تیره را جدا از رنگ های روشن و پارچه های ظریف را جدا از پارچه های سنگین بشویید.

‏از شوینده ملایمی استفاده کنید که مخصوص لباس های بافت است و از استفاده از مواد شوینده قوی یا سفید کننده خودداری کنید، زیرا این مواد می توانند به الیاف آسیب رسانده و باعث محو شدن رنگ آن ها شوند، توجه کنید اگر به صورت دستی لباس هایتان را می شویید، مایع چند منظوره دستی بهترین گزینه است، زیرا در چند بُعد مختلف به تمیزی لباس های بافت کمک می کند.

‏برای شستن لباس های بافته شده خود از آب خنک استفاده کنید، زیرا آب داغ می تواند باعث شل شدن الیاف شود. اگر نیاز به پاک کردن لکه ها دارید، قبل از شستن، آن ها را با یک لکه بردار از قبل پاک کنید. پس از شستن، لباس های بافته شده خود را به بند رخت به گونه ای آویزان کنید که لباس ها کشیده نشوند یا آن ها را صاف دراز کنید تا خشک شوند. از استفاده از خشک کن خودداری کنید، زیرا گرما می تواند به الیاف آسیب برساند و باعث انقباض شود.

‏با رعایت این نکات، می توانید اطمینان حاصل کنید که لباس های بافتنی شما بدون آسیب رساندن شسته می شوند. همچنین مهم است که برچسب مراقبت روی هر لباس را قبل از شستن بخوانید، زیرا برخی از پارچه ها ممکن است به دستورالعمل های مراقبت خاصی نیاز داشته باشند. اگر در مورد نحوه شستن یک لباس خاص شک دارید، بهتر است احتیاط کنید و آن را با دست بشویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *