دسته‌بندی نشده

چند نرم کننده موثر مو که می‌ توانید در خانه بسازید

برای داشتن مو های نرم، لطیف، بدون وز و شاداب بهتر است از نرم کننده مو متناسب با جنس پوست و موی خود، استفااده کنید.

داشتن روتین مو مناسب برای مو فرفری ها

همان قدر که موی فر زیباست، نگهداری از آن هم سخت بوده و پروسه طولانی دارد. داشتن یک روتین مناسب مویی برای افرادی که مو های فر دارند، به زیبا تر دیده شدن مو ها کمک می کند؛ به این منظور شامپو و نرم کننده بدون سولفات را انتخاب کنید که به طور خاص برای مو های مجعد فرموله شده است. سولفات ها می توانند روغن های طبیعی را از موهای شما پاک کنند و آن ها را خشک و وز کنند. به دنبال محصولاتی باشید که حاوی مواد طبیعی مانند روغن نارگیل، شی باتر یا روغن آرگان هستند که می ‌توانند به مرطوب‌ کردن فر های شما کمک کنند.

از یک شانه با دندانه پهن یا انگشتانتان برای باز کردن مو هایتان در حالی که هنوز خیس هستند و با نرم کننده پوشانده شده است استفاده کنید. این به جلوگیری از شکستگی کمک می کند و حالت دادن به فر های خود را آسان تر می کند؛ به هیچ وجه پس از خشک شدن مو ها ، آن را شانه نکنید چون با باز کردن لول های فر، ترتیب آن ها را بهم می ریزد.

‏یک نرم کننده را روی مو های مرطوب خود بمالید تا به حفظ رطوبت کمک کند و فرهای شما را مشخص کند. به دنبال فرمول های سبک وزن باشید که موهای شما را سنگین نکنند. از یک محصول حالت دهنده مانند کرم فر، ژل یا موس استفاده کنید تا به نگه داشتن فر های خود کمک کند. با مقدار کمی شروع کنید و آن را روی مو هایتان بمالید و روی انتهای آن تمرکز کنید.

‏از دیفیوز پخش کننده روی سشوار خود استفاده کنید تا مو های خود را با حرارت کم خشک کنید یا اگر وقت دارید مو های خود را با هوا خشک کنید. از دست زدن به مو ها در هنگام خشک شدن برای جلوگیری از موخوره خودداری کنید. همچنین بهتر است از یک بطری اسپری پر از آب و کمی نرم کننده استفاده کنید تا فر های خود را در طول روز تازه نگه دارید، با این کار به سادگی مو های خود را مه آلود کرده و با دستان خود آن را حالت دهید تا فرهای خود را احیا کنید.

‏در نهایت، در هنگام خواب از یک روبالشی ساتن یا ابریشمی استفاده کنید یا موهای خود را در یک روسری ابریشمی بپیچید تا از فرهای خود در هنگام خواب محافظت کنید.

بهترین روش برای نرم کردن مو کدام است؟

راه های مختلفی برای نرم کردن مو وجود دارد و بهترین روش به نوع مو و نیاز های شما بستگی دارد. در اینجا چند گزینه برای بررسی وجود دارد:

‏1. از یک شامپو حالت دهنده عمقی استفاده کنید: شامپو های حالت دهنده می تواند به مرطوب کردن و نرم کردن مو کمک کند. به دنبال محصولاتی باشید که حاوی روغن ‌های طبیعی هستند، مانند روغن نارگیل یا روغن آرگان، که می ‌توانند به ساقه مو نفوذ کرده و آبرسانی طولانی ‌مدت را فراهم کنند.

‏3. از ماسک مو استفاده کنید: ماسک های مو شبیه به نرم کننده ها هستند، اما معمولا برای مدت طولانی تری روی مو باقی می مانند. به دنبال ماسک هایی باشید که حاوی موادی مانند شی باتر یا روغن آووکادو هستند که می توانند به تغذیه و نرم شدن مو کمک کنند.

‏4. از حالت دادن با محصولات حرارتی خودداری کنید: ابزار های حالت دهنده حرارتی مانند اتو های صاف و فر کننده می توانند به موها آسیب رسانده و مدیریت آن را دشوارتر کنند. اگر باید از ابزار های حرارتی استفاده کنید، حتما از اسپری محافظ دو فاز استفاده کرده تا آسیب ها را به حداقل برسانید.

‏5. از شانه دندانه پهن استفاده کنید: استفاده از شانه دندانه پهن می تواند به باز شدن موها بدون ایجاد شکستگی یا آسیب کمک کند. از ریشه موهای خود شروع کنید و به آرامی به سمت انتهای ساقه مو بروید.

‏6. مرتباً کوتاه کنید: اصلاح منظم مو ها می تواند به جلوگیری از ایجاد موخورع کمک کرده و مو ها را سالم و نرم نگه دارد.

‏به یاد داشته باشید که موهای هر فرد متفاوت است، بنابراین ممکن است برای یافتن بهترین روش برای شما کمی آزمون و خطا لازم باشد.

این محصولات برای مو های کدر و خشک معجزه می کند

بسیاری از افراد به دلیل رنگ کردن های متعدد یا اتو و سشوار کشیدن، دچار خشکی و کدری در مو هایشان شده اند، اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید، باید به دنبال یک شامپو و نرم کننده مرطوب کننده باشید که به طور خاص برای موهای خشک و کدر فرموله شده باشد. این محصولات به آبرسانی موهای شما و بازیابی درخشش طبیعی آن کمک می کنند. به دنبال موادی مانند روغن آرگان و روغن نارگیل باشید که می توانند به تغذیه و مرطوب کردن موهای شما کمک کنند.

‏یک بار در هفته از ماسک مو استفاده کنید تا به موهای خود آبرسانی بیشتری ببخشید. به دنبال ماسکی باشید که حاوی موادی مانند روغن آووکادو، عسل یا کراتین باشد که می تواند به ترمیم و تقویت موهای شما کمک کند. در حمام از یک نرم کننده مناسب موی وز استفاده کنید تا به حفظ رطوبت و محافظت از مو هایتان در برابر آسیب کمک کند.

‏پس از هر بار شستشو، زمانی که مو ها کمی نمدار هستند، یک روغن مو را ترجیحا روغن آرگان به انتهای موهای خود بمالید تا درخشندگی بیشتری پیدا کند. به دنبال روغن هایی مانند روغن آرگان، روغن جوجوبا یا روغن هسته انگور باشید که می تواند به تغذیه و محافظت از مو های شما کمک کند.

‏همان طور که در بالا هم اشاره کردیم، اگر از ابزار های حالت دهنده حرارتی مانند اتوی صاف یا اتوی فر استفاده می کنید، حتما از اسپری محافظ حرارت استفاده کنید تا آسیب را به حداقل برسانید. به دنبال اسپری حاوی موادی مانند کراتین یا پروتئین ابریشم باشید که می تواند به محافظت از موهای شما در برابر آسیب گرما کمک کند.

اگر مو های خشکی دارید، ممکن است نیازی به شستشوی هر روز نداشته باشید. از شامپوی خشک برای طراوت موهای خود در فاصله زمانی بین شستشو و جذب روغن اضافی استفاده کنید. به دنبال شامپوی خشک باشید که مخصوص موهای خشک است؛ زیرا این شامپو ها به تنظیم PH پوست سر کمک کرده و باعث تنظیم رطوبت و چربی پوست کف سر و مو ها می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *