دسته‌بندی نشده

وسایل خود را ضدعفونی کنید تا مریض نشوید!

ژل ضد عفونی کننده، محصولی است که می تواند باکتری و میکروب های بیماری زایی که روی سطوح مختلف می نشینند را، از بین ببرد.

بهترین راه برای از بین بردن باکتری روی دست

ژل ضد عفونی کننده نوعی ضدعفونی کننده دست است که برای از بین بردن باکتری ها و سایر میکروارگانیسم های روی سطح پوست طراحی شده است.  این محصول حاوی الکل است و می تواند به طور موثر باکتری ها و ویروس ها را از بین ببرد. ژل ضد عفونی کننده روشی مناسب و موثر برای از بین بردن باکتری های سطحی است، به ویژه زمانی که شستن دست ها امکان پذیر نیست.

‏وقتی ژل ضدعفونی کننده روی پوست استفاده می شود، دیواره سلولی باکتری ها و سایر میکروارگانیسم ها را می شکند و باعث مرگ آن ها می شود. این فرآیند به عنوان دناتوره شدن شناخته می شود و به همین دلیل است که ضدعفونی کننده های مبتنی بر الکل در کشتن باکتری ها و ویروس ها بسیار موثر هستند.

‏ژل ضد عفونی کننده به ویژه در از بین بردن باکتری های سطحی موثر است زیرا می توان آن را مستقیماً بدون نیاز به آب یا صابون روی پوست استفاده کرد. این امر آن را به گزینه ای مناسب برای موقعیت هایی تبدیل می کند که شستن دست ها امکان پذیر نیست، مانند هنگام مسافرت یا مکان های عمومی.

‏ژل ضدعفونی کننده علاوه بر اثربخشی در از بین بردن باکتری های سطحی، فواید دیگری نیز دارد. این می تواند به جلوگیری از گسترش بیماری های عفونی کمک کند، به ویژه در محیط هایی مانند بیمارستان ها و مدارس که در آن خطر انتقال بالا وجود دارد. همچنین می تواند با از بین بردن باکتری های روی دست ها قبل از دست زدن به غذا، خطر ابتلا به بیماری های ناشی از غذا را کاهش دهد.

‏با این حال، توجه به این نکته مهم است که ژل ضد عفونی کننده جایگزینی برای شستشوی صحیح دست ها نیست. در حالی که می تواند به طور موثر باکتری های سطحی را از بین ببرد، کثیفی یا سایر آلاینده هایی را که ممکن است روی پوست وجود داشته باشد را از بین نمی برد. به همین دلیل، استفاده از ژل ضد عفونی کننده همراه با تکنیک های مناسب شستشوی دست بسیار مهم است.

‏علاوه بر این، استفاده صحیح از محصول برای اطمینان از اثربخشی آن بسیار مهم است. این شامل استفاده از ژل کافی برای پوشاندن تمام سطوح دست، مالیدن ژل به پوست برای حداقل 20 ثانیه و اجازه دادن به ژل برای خشک شدن کامل قبل از دست زدن به هر چیزی است.

روش های خانگی برای ضد عفونی کردن وسایل

ضد عفونی کردن تجهیزات بخش مهمی از حفظ یک خانه تمیز و سالم است. ضد عفونی کردن به کشتن باکتری ها، ویروس ها و سایر میکروارگانیسم هایی که می توانند باعث بیماری شوند کمک می کند. در حالی که بسیاری از ضدعفونی‌کننده‌ های تجاری موجود هستند، روش ‌های خانگی متعددی نیز وجود دارد که می‌توان از آن ها برای ضدعفونی مؤثر تجهیزات استفاده کرد.

‏1. سرکه: سرکه یک ضد عفونی کننده طبیعی است که می توان از آن برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن وسایل استفاده کرد. مقدار مساوی از سرکه سفید و آب را در یک بطری اسپری مخلوط کنید و محلول را روی دستگاه اسپری کنید. اجازه دهید محلول چند دقیقه بماند قبل از اینکه آن را با یک پارچه تمیز پاک کنید.

‏2. پراکسید هیدروژن: پراکسید هیدروژن یکی دیگر از مواد ضدعفونی کننده طبیعی است برای استفاده از آن، مقدار مساوی از پراکسید هیدروژن و آب را در یک بطری اسپری مخلوط کرده و روی سطح مد نظر اسپری کنید، حدودا 5 دقیقه لازم است تا اثر بخش باشد، سپس سطح را با یک پارچه پاک کنید.

‏3. سفید کننده: سفید کننده یک ضد عفونی کننده قوی است که می توان از آن برای تمیز کردن و ضد عفونی تجهیزات استفاده کرد. 1 قاشق غذاخوری سفید کننده را با 2 لیوان آب مخلوط کنید و از محلول برای پاک کردن تجهیزات استفاده کنید. هنگام استفاده از سفید کننده حتما از دستکش استفاده کنید و پس از ضدعفونی کردن تجهیزات را کاملا با آب بشویید.

4. ژل ضد عفونی کننده: اما لازم است بهترین و مطمئن ترین راهکار را که استفاده از ژل های ضد عفونی کننده است را پیشنهاد دهیم. این محصول بدون آسیب به سطوح اثر بخشی 100% داشته و در حذف میکروب و ویروس ها موثر است.

بدون هیچ آسیبی موبایلت را تمیز کن

تلفن های همراه یکی از پرکاربردترین وسایل زندگی روزمره ما هستند و می توانند حاوی مقدار قابل توجهی باکتری و ویروس باشند. دست های مدام با سطوح مختلف در تماس است و زمانی که به گوشی دست بزنیم، این باکتری ها روی موبایل نشسته و خود یک عامل اصلی برای انتقال ویروس می شود. این ویروس ها هم زمانی که ما با تلفن صحبت می کنیم، روی پوست می نشیند و می تواند سبب بروز جوش و آکنه هم شود.

ضدعفونی کردن تلفن همراه برای جلوگیری از شیوع بیماری مهم است، اما انجام این کار بدون آسیب رساندن به گوشی بسیار مهم است. پس این مقاله را بخوانید تا بدون از کار انداختن موبایل، آن را تمیز کنید.

  1. ‏از پارچه میکروفایبر استفاده کنید: پارچه میکروفایبر روشی ملایم و موثر برای تمیز کردن و ضدعفونی کردن تلفن همراه است. پارچه را با آب یا محلول تمیزکننده مانند مخلوط 50/50 آب و الکل مرطوب کنید و به آرامی گوشی را پاک کنید. از ورود رطوبت به قسمت شارژ و باند گوشی خودداری کنید.
  1. ‏استفاده از نور ماوراء بنفش: نور ماوراء بنفش روشی موثر برای ضدعفونی کردن تلفن همراه بدون استفاده از مواد شیمیایی است. برای ضدعفونی کردن گوشی از یک جعبه نور UV استفاده کرده و حتماً دستورالعمل های سازنده را برای استفاده دنبال کنید.
  2. ‏از ژل ضد عفونی کننده استفاده کنید: ژل های ضدعفونی کننده، راه مناسبی برای ضدعفونی کردن تلفن همراه است. برای استفاده از این محصول می توانید کمی از ژل را روی پارچه ای تمیز بریزید، سپس به آرامی سطح گوشی را تمیز کنید و پس از خشک شدن، گوشی را استفاده کنید. لازم است ذکر کنیم، استفاده از این محصول محدود به موبایل نیست و شما می توانید سطوح مختلفی مانند دست، میز، صندلی، لپتاپ و غیره را تمیز کنید.
  3. ‏استفاده از مواد شیمیایی قوی را قطع کنید: مواد شیمیایی قوی مانند سفید کننده یا آمونیاک می توانند به صفحه نمایش گوشی و سایر اجزای آن آسیب برسانند. هنگام ضدعفونی کردن تلفن همراه از استفاده از این نوع مواد شیمیایی خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *