دسته‌بندی نشده

شستشوی اصولی لباس مشکی جهت جلوگیری از بور شدن

استفاده از مایع مشکین شوی برای لباس های تیره و مشکی، بهترین گزینه است تا از بور شدن لباس جلوگیری کند.

حفظ رنگ لباس های مشکی

رنگ لباس ‌های مشکی می‌ توانند به مرور زمان محو شوند که همین مورد آن ها را کهنه و فرسوده نشان می دهد. با این حال، چندین مرحله وجود دارد که می ‌توانید برای کمک به حفظ رنگ لباس ‌های مشکی و زنده نگه داشتن آن‌ ها انجام دهید.

‏قبل از هر کاری، لباس های مشکی خود را از رنگ های دیگر جدا کنید تا از  محو شدن رنگ آن جلوگیری کنید و حتما لباس های مشکی را با هم جداگانه بشویید. لباس های مشکی خود را با آب سرد بشویید، زیرا آب داغ می تواند باعث کم رنگ شدن و آسیب به پارچه شود. شوینده ملایمی را انتخاب کنید که به طور خاص برای رنگ های تیره طراحی شده باشد. از استفاده از سفید کننده ها یا نرم کننده های پارچه خودداری کنید، زیرا این مواد باعث رنگ پریدگی و آسیب به پارچه می شوند.

‏مایع شستشوی مشکی نوعی شوینده لباسشویی است که به طور خاص برای شستن لباس های مشکی طراحی شده و برای کمک به حفظ رنگ لباس مشکی و جلوگیری از محو شدن در طول زمان فرموله شده است. مایع مشکین شوی حاوی مواد خاصی است که به محافظت از رنگ در لباس های مشکی از محو شدن کمک می کند. همچنین به از بین بردن کثیفی و لکه بدون آسیب رساندن به پارچه کمک می کند.

‏مواد تشکیل دهنده مایع شستشوی مشکی بسته به برند می تواند متفاوت باشد، اما معمولاً شامل سورفکتانت ها، آنزیم ها و محافظ های رنگ هستند. برخی از مارک ها ممکن است حاوی مواد طبیعی مانند عصاره های گیاهی یا روغن های ضروری نیز باشند. نور مستقیم خورشید نیز می تواند باعث کمرنگ شدن و آسیب دیدن لباس های مشکی شود. لباس های مشکی خود را در یک مکان سایه دار یا داخل خانه آویزان کنید تا خشک شوند.

اگر نیاز به اتو کردن لباس های مشکی دارید، این کار را از داخل بیرون انجام دهید. این کار به محافظت از لایه بیرونی پارچه در برابر آسیب کمک می کند. با دنبال کردن این مراحل می توانید به حفظ رنگ لباس مشکی خود کمک کنید. توجه به این نکته ضروری است که برخی از پارچه ها ممکن است نیاز به مراقبت ویژه داشته باشند، بنابراین همیشه قبل از شستشو برچسب مراقبت را بررسی نمایید.

شستن شلوار جین مشکی با نمک

شلوار جین مشکی از محبوب ترین شلوار هایی است که تقریبا همه ی ما در کمد لباس های خود داریم زیرا با اکثر لباس ها ست می شود. شاید شستن این شلوار چالشی برای افراد باشد اما لازم است بگوییم، شستن شلوار جین مشکی با نمک روشی محبوب برای حفظ رنگ پارچه و جلوگیری از کم رنگ شدن آن است.

‏به این منظور، با پر کردن یک ظرف بزرگ، مانند وان یا سینک، با آب سرد شروع کنید. اطمینان حاصل کنید که آب کافی برای زیر آب رفتن شلوار جین وجود دارد. حال 1 فنجان نمک به آب اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا حل شود. نمک به چسبیدن رنگ در پارچه و جلوگیری از محو شدن آن کمک می کند. شلوار جین مشکی را در ظرف آب نمک قرار دهید و مطمئن شوید که به طور یکنواخت خیس شده است.

اجازه دهید شلوار جین حداقل یک ساعت در آب نمک خیس بخورد. در صورت تمایل می توانید آن ها را برای مدت طولانی تری بگذارید تا خیس بخورند. پس از خیس شدن، شلوار جین را از آب نمک خارج کرده و با آب سرد کاملاً بشویید و حتما مطمئن شوید که تمام آب نمک از پارچه شسته شده است در غیر این صورت نمک شوره می بندد.

هنگامی که شلوار جین آبکشی شد، آن را آویزان کنید یا صاف کنید تا خشک شود. از خشک کن خودداری کنید، زیرا باعث چروک شدن و آسیب به پارچه می شود. توجه به این نکته ضروری است که شستن شلوار جین مشکی با نمک ممکن است به طور کامل از کم رنگ شدن آن در طول زمان جلوگیری نکند، اما می تواند به افزایش عمر پارچه و حفظ رنگ آن کمک کند.

هر چقدر هم که نمک برای شستن لباس مشکی مناسب باشد، باز هم به پای مایع تیره شوی نمی رسد. این محصول با فرمولاسیونی قوی در تمیز کنندگی تولید شده که در حین تمیز کردن، باعث تثبیت رنگ در لباس های مشکی می شود.

قوانینی برای مشکی پوشان

پوشیدن لباس های مشکی می تواند راهی عالی برای شیک و شیک به نظر رسیدن باشد، اما همچنین می تواند چالشی برای حفظ شادابی و جذابیت آن ها نیز وجود داشته باشد. در اینجا قوانین مهمی باید برای کسانی که مشکی می پوشند وجود دارد تا با رعایت این نکات  لباس مشکی خود را به بهترین شکل حفظ کرده و همیشه خوش تیپ بنظر برسند.

‏1. لباس های مشکی را جدا بشویید: لباس های مشکی را همیشه باید جدا از رنگ های دیگر بشویید تا مانع از رنگ و رو رفتگی آن ها شود. آنها را در آب سرد با مواد شوینده ملایمی که مخصوص رنگ های تیره طراحی شده است بشویید.

‏2. از شستن بیش از حد خودداری کنید: بیش از حد شستن می تواند باعث رنگ پریدگی و آسیب به لباس های مشکی شود. فقط در صورت لزوم آن ها را بشویید و از مواد شوینده قوی یا سفید کننده خودداری کنید.

‏4. خشک کن: از استفاده از خشک کن خودداری کنید، زیرا می تواند باعث چروکیدگی و آسیب به پارچه شود. لباس‌های مشکی‌تان را آویزان کنید تا در یک مکان سایه‌دار یا داخل خانه خشک شوند.

‏5. به درستی نگهداری کنید: لباس های مشکی خود را در جای خشک و خنک و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید. از آویزان کردن آن ها در یک منطقه مرطوب خودداری کنید، زیرا باعث ایجاد کپک می شود.

‏6. با دقت اتو کنید: اگر نیاز به اتو کردن لباس های مشکی دارید، این کار را با دقت انجام دهید و از دمای کم استفاده کنید. آن ها را از داخل اتو کنید تا رد اتو روی سطح بیرونی پارچه نمایان نشود.

7. از مشکین شوی استفاده کنید: هیچگاه لباس مشکی خود را با شوینده ای که مخصوص لباس تیره نیست نشویید، چون آن ها ترکیبات تثبیت کننده رنگ مشکی را در خود ندارند، بنابراین به مرور سبب کمرنگ شدن و بور شدن لباس مشکی می گردد که همین موضوع عامل اصلی کهنه شدن لباس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *