دسته‌بندی نشده

ترفند های مهم برای شستن لباس ها

استفاده از پودر ماشینی 500 گرمی، یکی از ترفند های مهم برای کاهش هزینه ها و سهولت استفاده از محصول است.

به راحتی پرده را در ماشین لباسشویی بشور

شستن پرده ها در ماشین لباسشویی می تواند یک روش راحت و موثر برای تمیز کردن آن ها باشد، اما رعایت مراحل مناسب برای جلوگیری از آسیب رساندن به پارچه بسیار مهم است. چون اغلب پرده ها از جنس حریر هستند، اگر به درستی شسته نشود، قطعا پارچه پرده آسیب خواهد دید. قبل از شستن پرده ها، برچسب مراقبت را بررسی کنید تا ببینید آیا دستورالعمل یا هشدار خاصی وجود دارد یا خیر. برخی از پرده ها ممکن است قابل شستشو با ماشین نباشند و ممکن است به تمیز کردن حرفه ای یا شستن دستی نیاز داشته باشند.

اگر پرده های شما هر گونه قلاب یا حلقه دارند، قبل از شستن آن ها را بردارید. این کار به جلوگیری از آسیب دیدن ماشین لباسشویی و پرده ها کمک می کند. همچنین مانع از زنگ زدگی و رنگ پس دادن قطعات فلزی می گردد. چنانچه پرده های شما دارای هر گونه لکه یا لکه هستند، آن ها را با یک لکه بر یا مخلوطی از آب و مواد شوینده ملایم از قبل تمیز کنید. محلول را به آرامی روی پارچه مالیده و اجازه دهید چند دقیقه قبل از شستشو بماند.

‏ماشین لباسشویی خود را روی چرخه ملایم با آب سرد تنظیم کنید و مقدار کمی ماده شوینده ملایم که مخصوص پارچه های ظریف طراحی شده است به آن اضافه کنید. از مصرف سفید کننده یا سایر مواد شیمیایی قوی خودداری کنید، زیرا این مواد می توانند به پارچه آسیب برسانند. پودر لباسشویی 500 گرمی برای استفاده چند باره جهت شستن پرده ها بسیار مناسب و به صرفه است.

‏برای جلوگیری از گره خوردن یا آسیب دیدن پرده ها در ماشین لباسشویی، آن ها را در کیسه لباس های مشبک یا توری قرار دهید. پس از آبکشی، پرده ها را در مکانی با تهویه مناسب و دور از نور مستقیم خورشید یا منابع گرما آویزان کنید. برای جلوگیری از آسیب رساندن به پارچه، از بند رخت یا قفسه خشک کن استفاده کنید. برای خشک کردن پرده ها از خشک کن یا هیچ منبع حرارتی دیگری استفاده نکنید، زیرا این کار می تواند باعث چروکیدگی یا آسیب به پارچه شود.

اگر نمی خواهید زحمت اتوکشی پرده ها را بکشید، زمانی که پرده کمی مرطوب است، روی میله پرده آن را در جای خودش آویزان کنید تا شکل اصلی خود را حفظ کند یا به کمک اتو بخار حالت آن را حفظ کنید. به همین راحتی پرده منزل شما تمیز و پاکیزه می شود.

چرا قبل از پوشیدن لباس نو آن را بشوییم؟

شستن لباس ‌های جدید قبل از پوشیدن آن ها گام مهمی در حفظ بهداشت و جلوگیری از خطرات احتمالی سلامتی است. در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا باید لباس های نو را قبل از پوشیدن بشویید:

‏1. حذف مواد شیمیایی و رنگ: لباس های جدید اغلب با مواد شیمیایی و رنگ در طول فرآیند تولید، درست می شوند تا ظاهر خود را بهبود بخشند یا از چین و چروک جلوگیری کنند. این مواد شیمیایی در صورت تماس با پوست می توانند باعث تحریک پوست، واکنش های آلرژیک یا سایر مشکلات سلامتی شوند. شستن لباس های جدید می تواند به حذف این مواد شیمیایی و رنگ ها کمک کند و پوشیدن آن ها را ایمن تر کند.

‏2. میکروب ها و باکتری ها را از بین ببرید: لباس های جدید نیز ممکن است به میکروب ها و باکتری ها در فرآیند تولید، حمل و نقل یا جابجایی آلوده شوند. این میکروب ها در صورتی که قبل از پوشیدن لباس پاک نشوند می توانند باعث عفونت های پوستی، مشکلات تنفسی یا سایر بیماری ها شوند. شستن لباس‌های جدید می ‌تواند باعث حذف میکروب ‌ها و باکتری ‌ها شود تا لباس ها تمیز تر گردند.

‏3. بهبود راحتی و تناسب: لباس های جدید به دلیل مواد شیمیایی و رنگ های مورد استفاده در فرآیند تولید، ممکن است بافت سفت یا آهار دار داشته باشند. شستن لباس های جدید می تواند به نرم شدن پارچه و بهبود راحتی و تناسب کلی لباس کمک کند.

‏4. جلوگیری از تغییر رنگ: لباس های جدید نیز ممکن است در اولین شستن، کمی رنگ پس دهند که همین مورد می تواند لباس های دیگر را لکه دار کند یا به پارچه آسیب برساند. شستن لباس های جدید قبل از پوشیدن می تواند به جلوگیری حفظ کیفیت لباس کمک نماید.

بهترین دما برای شستن لباس در ماشین لباسشویی

بهترین دما برای شستشوی لباس ها در ماشین لباسشویی به عوامل مختلفی از جمله نوع پارچه، میزان کثیفی و سطح بهداشت مطلوب بستگی دارد. اغلب ماشین لباسشویی ها متناسب با نوع شستشویی که دارند، به صورت خودکار دمای آب را تنظیم می کنند و همین موضوع باعث می شود دیگر نیاز به تنظیمات دستی نباشد. ولی برخی اوقات درجه کثیفی لباس ها و جنسشان شرایط را عوض می کند و نیاز است که حتما تنظیمات دما به صورت دستی انجام شود.

‏1. آب داغ (130 درجه فارنهایت یا بالاتر): آب گرم برای شستن لباس های بسیار کثیف، مانند لباس های کار یا لباس های ورزشی، بهترین است، زیرا می تواند به از بین بردن کثیفی، عرق و باکتری ها کمک کند. آب گرم برای ضدعفونی کردن لباس‌ها نیز مؤثر است، به‌خصوص اگر فردی در خانواده شما بیمار باشد یا سیستم ایمنی ضعیفی داشته باشد. با این حال، آب داغ ممکن است باعث چروک شدن یا محو شدن برخی از پارچه ها شود، بنابراین مهم است که قبل از استفاده از آب داغ برچسب مراقبت را بررسی کنید.

‏2. آب گرم (90 درجه فارنهایت تا 110 درجه فارنهایت): آب گرم برای شستن بیشتر لباس های روزمره مانند شلوار جین، تی شرت و لباس زیر بهترین است که می تواند به از بین بردن کثیفی و لکه بدون آسیب رساندن به پارچه کمک کند. از طرفی احتمال رنگ و رو رفتگی لباس نیز کمتر از آب داغ است.

‏3. آب سرد (80 درجه فارنهایت یا پایین تر): آب سرد برای شستن پارچه های ظریف مانند ابریشم، پشم یا توری و همچنین لباس هایی که مستعد چروک شدن یا پژمرده شدن هستند، بهترین است. آب سرد می تواند به جلوگیری از آسیب به پارچه و حفظ رنگ و شکل لباس کمک کند. از طرفی نسبت به آب گرم یا داغ از نظر انرژی کارآمدتر است که می تواند به صرفه جویی در هزینه در قبوض آب و برق شما کمک کند. معمولا شستشوی پرده ها، لباس های زمستانی و کتان بهتر است با آب سرد انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *