دسته‌بندی نشده

تازه عروس ها این شوینده را بخرند!

پودر دستی 500 گرمی، به دلیل قیمت مناسب و کیفیت بالا، محصولی به صرفه برای زوج های جوانی است که به تازگی ازدواج کرده اند.

راهنمای شستن لباس چرمی

لباس‌ های چرمی جز لباس های بسیار شیک و بادوام برای هر کمد لباسی هستند، اما ممکن است به دلیل نگهداری سختی که دارد، برخی افراد از خرید آن خودداری کنند ولی لازم است بدانید، به هیچ عنوان لباس چرمی نگهداری سختی ندارد، فقط کافی است به یکسری نکاتی که در ادامه ارائه می دهیم، توجه کنید:

‏1. برچسب مراقبت را بررسی کنید: قبل از شستن لباس های چرمی، برچسب مراقبت را بررسی کنید تا ببینید آیا دستورالعمل یا هشدار خاصی وجود دارد یا خیر. برخی از لباس های چرمی ممکن است قابل شستشو نباشند و ممکن است نیاز به تمیز کردن حرفه ای داشته باشند.

‏2. ابتدا تمیز کنید: اگر لباس چرمی شما دارای لکه کوچکی است، سعی کنید ابتدا آن را با یک پارچه مرطوب و صابون ملایم تمیز کنید. محل را به آرامی با حرکات دایره ای مالش دهید و سپس صابون را با یک پارچه تمیز و مرطوب پاک کنید.

‏3. از پاک کننده چرم استفاده کنید: اگر لباس های چرمی شما کثیف است یا به طور کلی کثیف است، از پاک کننده چرمی استفاده کنید که به طور خاص برای نوع چرم شما طراحی شده است. پاک کننده را روی یک پارچه نرم بمالید و به آرامی با حرکات دایره ای به چرم بمالیدسپس پاک کننده اضافی را با یک پارچه تمیز و مرطوب پاک کنید.

‏4. آبکشی و خشک کردن: پس از تمیز کردن لباس های چرمی، آنها را با یک پارچه تمیز و مرطوب کاملاً بشویید تا پاک کننده های باقی مانده پاک شود. سپس، لباس را آویزان کنید تا در محلی با تهویه مناسب به دور از نور مستقیم خورشید یا منابع گرما خشک شوند. برای خشک کردن لباس های چرمی از خشک کن یا هر منبع حرارتی دیگری استفاده نکنید، زیرا باعث آسیب به پارچه می شود.

‏5. حالت دادن به چرم: پس از خشک شدن لباس های چرمی، از نرم کننده چرمی استفاده کنید تا چرم نرم و لطیف بماند. نرم کننده را روی یک پارچه نرم بمالید و روی لباس استعمال کنید، سپس هر گونه نرم کننده اضافی را با یک پارچه تمیز و خشک پاک کنید.

‏6. به‌ درستی نگهداری کنید: هنگام نگهداری لباس‌های چرمی، آن‌ ها را روی چوب لباسی ‌های پد دار در جای خشک و خنک و دور از نور مستقیم خورشید یا منابع گرما آویزان کنید. بهتر است آن ها را در کیسه های پلاستیکی یا سایر مواد غیر قابل تنفس نگهداری نکنید، زیرا سبب آسیب به چرم می شود.

‏توجه کنید لباس های چرم نیاز به شستشوی مکرر ندارد ولی لازم است بدانید، پودر دستی برای این لباس مناسب نیست و بهتر است از مایع لباسشویی استفاده کنید زیرا دارای ترکیبات ملایم تری است.

اشتباهات بزرگی که در حین شستن دستی لباس انجام می دهید

شستن لباس ها با دست می تواند راهی عالی برای صرفه جویی در هزینه و انرژی باشد، اما مهم است که این کار را به درستی انجام دهید تا از آسیب دیدن پارچه یا ایجاد چروکیدگی جلوگیری شود. در اینجا برخی از اشتباهات رایجی که هنگام شستن لباس با دست باید از آنها دوری کرد وجود دارد:

‏1. استفاده بیش از حد از مواد شوینده: استفاده بیش از حد از مواد شوینده می تواند باعث تجمع روی پارچه شود و آبکشی آن را دشوار کند. از مقدار توصیه شده مواد شوینده با توجه به مقدار لباسی که در حال شستشو هستید استفاده کنید.

‏2. خیس نکردن لباس قبل از شستن: خیساندن لباس ها در آب قبل از شستن می تواند به از بین بردن کثیفی ها و لکه ها کمک کند و پاک کردن آن ها را آسان تر کند. قبل از شستن لباس ها را حداقل 30 دقیقه بخیسانید.

‏3. استفاده از آب داغ: آب داغ می تواند باعث انقباض و آسیب به برخی پارچه ها شود. به جای آن از آب خنک یا ولرم استفاده کنید.

‏4. مالش دادن بیش از حد: مالش دادن بیش از حد لباس می تواند به پارچه آسیب برساند و باعث تغییر رنگ و ساییدگی شود پس فقط پارچه را به آرامی به هم بمالید تا کثیفی و لکه از بین برود.

‏5. آبکشی نکردن کافی: شستشوی کامل لباس ها برای از بین بردن آثار شوینده و جلوگیری از تجمع روی پارچه بسیار مهم است. لباس ها را بشویید تا آب شفاف شود؛ در غیر این صورت پودر روی لباس شوره می بندد.

‏6. استفاده از شوینده نامناسب: لازم است بدانید برای شستشوی دستی پودر دستی 500 گرمی، بهترین گزینه است چون هم استفاده راحتی دارد و هم از قدرت پاک کنندگی بالایی برخوردار است.

‏با اجتناب از این اشتباهات رایج، می‌توانید به بهترین شکل ظاهری لباس ‌هایتان هنگام شستن با دست کمک کنید. همچنین مهم است که قبل از شستن، برچسب مراقبت روی لباس ‌هایتان را بخوانید، زیرا برخی از پارچه ‌ها ممکن است نیاز به مراقبت ویژه داشته باشند.

بهترین روش شستن لباس عروس

قطعا اگر به تازگی عروسی کرده باشید، امکان دارد لباس عروس شما در طی مراسم یا عکاسی روی زمین کشیده شده و کثیف شود، این موضوع ناراحت کننده است و قطعا مزون ها پول گزافی را بابت خسارت از شما خواهند گرفت. پس اگر می خواهید لباستان را خودتان تمیز کنید، دست به کار شوید و با یک شوینده مناسب مانند پودر دستی 500 گرمی، آن را بشویید.

شستن لباس عروس یک فرآیند زمان بر است ولی اگر طبق اصول و به درستی شسته شود، قطعا ارزشش را خواهد داشت. به این منظور ابتدا لکه و کثیفی ها را با یک شوینده قوی مانند پودر دستی حذف کنید، سپس لباس را در آب بخیسانید. پس از خیساندن، به آرامی لباس را با چرخاندن آن در آب هم بزنید. مراقب باشید که پارچه را خیلی محکم نمالید یا مالش ندهید، زیرا ممکن است باعث آسیب شود.

پس از اتمام هم زدن لباس، آب شوینده را تخلیه کرده و وان یا لگن را با آب تمیز و ولرم دوباره پر کنید. مجدد لباس را به آرامی در آب چنگ بزنید و بشویید. پس از آبکشی، آب اضافی لباس را به آرامی فشار دهید. پارچه را پیچ و تاب ندهید، زیرا ممکن است باعث آسیب شود. حال لباس عروس را در محلی با تهویه مناسب و دور از نور مستقیم خورشید یا منابع گرما آویزان کنید تا خشک شود. در آخر به کمک اتو بخار، چروک هایی که روی پارچه ایجاد شده را از بین ببرید تا همانند روز اول تمیز و خوش استایل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *