دسته‌بندی نشده

بهترین شوینده مو از قدیم تا به حالا

شامپو تخم مرغی، بهترین و قدیمی ترین شامپویی است که به دلیل ویژگی های خاصش، هنوز هم در بین مردم محبوب است.

با تخم مرغ مو های خود را شاداب کن!

تخم مرغ یک ماده طبیعی عالی است که می تواند برای طراوت و احیای موهای شما استفاده شود. آن ها سرشار از پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی هستند که می توانند به تغذیه و تقویت موهای شما کمک کنند و ظاهری درخشان و سالم به آن ببخشند.

‏1. ماسک تخم مرغ: برای ایجاد یک ماسک تخم مرغ، یک یا دو تخم مرغ را در یک کاسه با هم بزنید تا خوب هم زده شوند. مخلوط را روی موها و پوست سر خود بمالید، مطمئن شوید که تمام موهای شما را بپوشاند. اجازه دهید ماسک به مدت 20 تا 30 دقیقه روی پوست بماند، سپس به طور کامل با آب خنک بشویید و طبق معمول شامپو بزنید. این ماسک می تواند به تغذیه و تقویت مو های شما کمک کرده و ظاهری درخشان و سالم به آن ها بدهد.

‏2. ماسک تخم مرغ و روغن زیتون: همچنین می توانید تخم مرغ را با روغن زیتون ترکیب کنید تا یک ماسک موی مغذی ایجاد کنید. یک یا دو تخم مرغ را با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون در یک کاسه با همزن بزنید تا خوب ترکیب شوند. مخلوط را روی موها و پوست سر خود بمالید، مطمئن شوید که تمام موهای شما را بپوشاند.، حال اجازه دهید ماسک به مدت 30 دقیقه روی پوست بماند، پس از مدت زمان ذکر شده موهای خود را بشویید. این ماسک نه تنها مو ها را مغذی و تقویت می کند، بلکه به درخشش آن و جلوگیری از موخوره هم کمک می کند.

‏3. ماسک تخم مرغ و عسل: یکی دیگر از راه های عالی برای درخشش و تقویت موهایتان با تخم مرغ، ترکیب آن با عسل است. یک یا دو تخم مرغ را با دو قاشق غذاخوری عسل در یک کاسه هم بزنید تا خوب ترکیب شوند. مخلوط را همانند روش های قبلی روی مو اجرا کنید. این ماسک می تواند به مرطوب کردن و تغذیه موهای شما کمک کند و باعث نرمی و براق شدن مو های شما شود.

اگر بوی تخم مرغ روی موهایتان ناخوشایند است، اصلا نیازی نیست این همه راهکار استفاده کنید، فقط کافی است یک شامپو تخم مرغی تهیه کرده و مو های خود را با آن بشویید که قطعا با یکبار استفاده، متوجه تغییرات در مو های خود می گردید.

پروتئین هایی که برای رشد مو ضروری است

شامپو تخم مرغی همان محصولی است که اصلی ترین ماده تشکیل دهنده آن مواد تخم مرغ است؛ یعنی پروتئین های موجود در تخم مرغ را در خودش دارد. تخم مرغ سرشار از مواد مغذی است و هر کدام به نحوی می توانند سبب درخشش، شادابی، سالم بودن و رشد مو ها شوند. تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین است که برای رشد موی سالم ضروری است. پروتئین موجود در تخم مرغ حاوی آمینو اسیدهایی است که برای ساخت و ترمیم فولیکول های مو مهم هستند. برخی از این پروتئین ها شامل:

‏1. کراتین: کراتین پروتئینی است که در مو، ناخن و پوست یافت می شود. برای حفظ استحکام و قابلیت ارتجاعی مو ضروری است. تخم مرغ منبع غنی کراتین است که می تواند به تقویت مو و جلوگیری از شکستگی آن ها کمک کند.

‏2. کلاژن: کلاژن پروتئینی است که در بافت های همبند سرتاسر بدن از جمله پوست سر یافت می شود. این به حمایت از ساختار فولیکول های مو و تقویت رشد موی سالم کمک می کند. تخم مرغ حاوی کلاژن است که می تواند به بهبود سلامت کلی و ظاهر مو های شما کمک کند.

‏3. بیوتین: بیوتین یک ویتامین B است که برای رشد موی سالم ضروری است که به تقویت فولیکول های مو و جلوگیری از ریزش آن ها کمک می کند.

‏4. لیزین: لیزین یک اسید آمینه است که برای ساخت و ترمیم فولیکول های مو مهم است و باعث تقویت مو و جلوگیری از شکستگی می شود.

‏برای استفاده از تخم مرغ برای طراوت مو های خود، می توانید یک ماسک تخم مرغ ساده را با هم زدن یک یا دو تخم مرغ با هم زدن و استفاده از مخلوط روی مو ها و پوست سر ایجاد کنید. اجازه دهید ماسک به مدت 20 تا 30 دقیقه روی پوست بماند، سپس به طور کامل با آب خنک بشویید و طبق معمول شامپو بزنید یا هم می توانید شامپو تخم مرغی بزنید تا هم از خواصش بهره مند شوید و هم زحمت درست کردن ماسک را نداشته باشید.

راز پر پشت بودن موهای مامان بزرگ ها

اگر سری به آلبوم عکس های مامن بزرگ هایمان بیندازیم، قطعا متوجه گیسو کمند بودن آن ها می شویم که موهایی پر پشت و بلند دارند، موهایی که همین حالا قطعا آرزوی خیلی از ماها است. اما راز این حجم از مو را می دانید؟ در زمان های قدیم شامپو های خاصی وجود نداشت و شامپو تخم مرغی تقریبا جز اولین محصولات شوینده مو بود که وارد بازار شد.

این محصول از همان اول محبوب شد و تا به همین امروز هم مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. البته لازم است ذکر کنیم، ‏راز داشتن موهای پرپشت برای مادر بزرگان در ترکیبی از ژنتیک، شیوه زندگی و شیوه های مراقبت از مو نهفته است. ژنتیک نقش بسزایی در تعیین ضخامت و بافت موهای شما دارد. اگر مادر یا مادربزرگ شما مو های پرپشتی داشت، احتمال اینکه مو های پرپشتی نیز داشته باشید بیشتر است.

تغییرات هورمونی که در دوران بارداری رخ می دهد نیز می تواند به ضخیم شدن مو ها کمک کند. در دوران بارداری، افزایش سطح استروژن می ‌تواند فاز رشد فولیکول ‌های مو را طولانی‌ تر کند و در نتیجه مو های پرپشت ‌تر و ضخیم ‌تری داشته باشد. خوردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل نیز می تواند به تقویت موهای ضخیم و سالم کمک کند. غذاهایی که سرشار از پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی هستند، مانند تخم مرغ، آجیل، سبزیجات برگ دار و ماهی می توانند به تغذیه مو های شما از درون کمک کنند.

روش های صحیح مراقبت از مو نیز می تواند به تقویت موهای ضخیم و سالم کمک کند. از استفاده از مواد شیمیایی یا ابزارهای حالت دهنده حرارتی که می توانند به موهای شما آسیب برسانند، خودداری کنید. در عوض، از شامپو ها و نرم کننده های ملایمی که برای نوع موی شما فرموله شده اند استفاده کنید و اجازه دهید موهایتان تا حد امکان در هوا خشک شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *