دسته‌بندی نشده

گرفتگی لوله ها را از این روش برطرف کن

مایع لوله باز کن، تنها محصولی است که می تواند هر نوع مواد مسدود کننده در لوله ها را از بین ببرد.

چرا مایع لوله باز کن بهتر است؟

لوله بازکن ها که به عنوان پاک کننده های تخلیه نیز شناخته می شوند، معمولاً حاوی ترکیبی از مواد شیمیایی هستند که با هم کار می کنند تا انسداد لوله ها را حل کرده و از بین ببرند. ترکیبات خاص در لوله بازکن ها بسته به برند و نوع محصول می تواند متفاوت باشد، اما در اینجا برخی از مواد متداول موجود در بسیاری از پاک کننده های زهکشی وجود دارد:

‏1. هیدروکسید سدیم (لیمو): این یک ترکیب بسیار سوزاننده است که می تواند مواد آلی مانند: مو، چربی و ذرات غذا را در خود حل کند. با تولید گرما در هنگام تماس با آب کار می کند که می تواند به از بین بردن انسداد لوله کمک کند.

‏2. اسید سولفوریک: این ماده شیمیایی قوی دیگری است که می تواند مواد آلی و سایر موادی را که ممکن است باعث انسداد شوند را در خود حل کند؛ اغلب در پاک کننده های فاضلاب صنعتی استفاده می شود.

‏3. اسید کلریدریک: این یک اسید خورنده است که می تواند رسوبات معدنی و سایر موادی را که ممکن است لوله را مسدود کند حل کند؛ اغلب در پاک کننده های کاسه توالت و سایر محصولات تمیز کننده حمام استفاده می شود.

‏4. آنزیم ها: برخی از پاک کننده های فاضلاب حاوی آنزیم هایی هستند که می توانند مواد آلی مانند مو و ذرات غذا را بدون استفاده از مواد شیمیایی خشن تجزیه کنند. این نوع پاک کننده های فاضلاب اغلب به عنوان جایگزین های “طبیعی” یا “دوستانه محیط زیست” جایگزین پاک کننده های تخلیه سنتی به بازار عرضه می شوند.

‏توجه به این نکته مهم است که اگرچه این ترکیبات می توانند در باز کردن گرفتگی لوله ها موثر باشند، اما در صورت عدم استفاده صحیح می توانند مضر باشند. آن ها در صورت عدم دفع صحیح می توانند باعث سوختگی شیمیایی، آسیب به لوله ها و آسیب به محیط زیست شوند.

مهم است که دستور العمل های روی برچسب محصول را به دقت دنبال کنید و هنگام کار با پاک کننده های فاضلاب از وسایل محافظ مانند: دستکش و عینک استفاده کنید. علاوه بر این، ایده خوبی است که قبل از استفاده از پاک کننده های تخلیه، ابتدا روش های غیر شیمیایی برای رفع گرفتگی لوله ها را امتحان کنید.

ترفند های خانگی برای رفع گرفتگی لوله

گرفتگی لوله ها می تواند مشکلی خسته کننده و کثیف باشد؛ خوشبختانه، چندین ترفند خانگی وجود دارد که می‌ توانید از آن ها برای باز کردن گرفتگی لوله‌ ها بدون نیاز به تماس با لوله‌ کش استفاده کنید. در اینجا چند روش موثر برای امتحان آورده شده است:

  • ‏1. جوشاندن آب: یکی از ساده ترین و موثر ترین راه ها برای رفع گرفتگی زهکشی ریختن آب جوش در آن است.

یک قابلمه آب را بجوشانید و آن را با احتیاط در آبکش بریزید و بین هر بار ریختن چند ثانیه بگذارید کار کند؛ این می تواند به حل شدن و از بین بردن هرگونه انسداد در لوله کمک کند.

  • ‏2. جوش شیرین و سرکه: یکی دیگر از روش های محبوب برای رفع گرفتگی لوله ها، استفاده از مخلوط جوش شیرین و سرکه است.

با ریختن یک فنجان جوش شیرین در آبکش و سپس یک فنجان سرکه شروع کنید.

برای جلوگیری از خروج مخلوط، لوله فاضلاب را با یک پلاگین یا پارچه بپوشانید و اجازه دهید، حدود 30 دقیقه بماند؛ سپس آب جوش را در زهکشی بریزید تا انسداد برطرف شود.

  • ‏4. آویز سیمی: اگر آویز سیمی در اطراف دارید، می توانید آن را صاف کرده و از آن برای باز کردن گرفتگی لوله های خود استفاده کنید.

یک سر چوب لباسی را به شکل قلاب خم کنید و از آن برای بیرون آوردن هر گونه باقی مانده یا مویی که ممکن است باعث انسداد شود استفاده کنید.

  • ‏6. پاک کننده های شیمیایی: در حالی که پاک کننده های شیمیایی می توانند در رفع گرفتگی لوله ها موثر باشند، اما می توانند به لوله های شما و محیط زیست آسیب بزنند.

یکی از این مواد شیمیایی مایع لوله باز کن است که استفاده یک یا دوباره از آن آن هم به روشی درست، هیچ آسیبی به لوله وارد نمی کند، فقط باید حتما به نحوه مصرف درست ان دقت داشته باشید.

  • استفاده از فنر: اگر در لوله شما مو یا دستمال و آشغال های ریز گیر کرده باشد، استفاده از فنر کمک می کند که آشغال ها به پیچ های فنر گیر کرده و بیرون بیایند به این ترتیب لوله باز می شود.

آیا عوارض و خطرات مایع لوله باز کن را می دانید؟!

در حالی که مایعات لوله بازکن می توانند در رفع گرفتگی لوله ها موثر باشند، اما با عوارض و خطرات بالقوه متعددی همراه هستند؛ در اینجا برخی از رایج ترین مشکلات مربوط به استفاده از مایعات لوله بازکنی وجود دارد:

‏1. سوختگی های شیمیایی: مایعات لوله بازکن حاوی مواد شیمیایی قوی هستند که در صورت تماس با پوست یا چشم شما می توانند باعث سوختگی شیمیایی شوند. استفاده از دستکش و محافظ چشم هنگام دست زدن به این محصولات برای جلوگیری از آسیب بسیار مهم است و حتما باید این مورد را جدی بگیرید.

‏2. آسیب به لوله ها: برخی از مایعات لوله بازکنی ممکن است خورنده باشند و در صورت استفاده نادرست یا زیاد به لوله ها آسیب بزنند. این می تواند منجر به نشتی، ترک و سایر مشکلات لوله کشی شود که تعمیر آن ها می تواند هزینه بر باشد.

‏3. آسیب به محیط زیست: بسیاری از مایعات لوله بازکنی حاوی مواد شیمیایی خشن هستند که در صورت عدم دفع صحیح می توانند برای محیط زیست مضر باشند. این مواد شیمیایی می توانند منابع آب را آلوده کرده و در صورت عدم رسیدگی مسئولانه به حیات وحش آسیب بزنند.

‏4. خطرات سلامتی: استنشاق دود مایعات لوله بازکن می تواند برای سلامتی شما مضر باشد، به خصوص اگر مشکلات تنفسی مانند آسم یا آلرژی دارید؛ استفاده از این محصولات در محیطی با تهویه مناسب و اجتناب از تنفس گاز های آسیب زای آن بسیار مهم است.

‏5. نا کار آمدی: برخی انسداد ها ممکن است برای کنترل مایعات لوله بازکن بسیار شدید باشد، به خصوص اگر ناشی از اشیاء جامد مانند اسباب بازی یا جواهرات باشد. در این مواقع بهتر است از خدمات لوله باز کنی کمک بگیرید زیرا تجهیزات آن ها کامل تر است و بهتر می توانند شما را در این زمینه کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *