دسته‌بندی نشده

فقط آب برای شستن میوه و سبزی کافی نیست!

آب به تنهایی قدرت حذف برخی میکروب ها را ندارد، از این رو باید از اسپری گندزدای میوه سبزیجات استفاده نمود.

روش های آسان برای ضد عفونی کردن سبزی و میوه

ضدعفونی کردن میوه ها و سبزیجات گام مهمی برای اطمینان از ایمن بودن آن ها است. در اینجا چند راه ساده برای ضدعفونی کردن میوه ها و سبزیجات وجود دارد که‏ با پیروی از این روش‌ های آسان، می ‌توانید هر گونه کثیفی، باکتری یا آفت‌ کشی را که ممکن است روی سطح محصول وجود داشته باشد پاک کنید و از آن در غذاهای مورد علاقه خود لذت ببرید.

‏1. شستشو با آب: ساده ترین راه برای ضد عفونی کردن میوه ها و سبزیجات این است که آن ها را کاملا با آب بشویید. با استفاده از یک برس تمیز یا دستان خود سطح محصول را به آرامی بشویید، این کار به حذف هرگونه آلودگی، باکتری یا آفت کشی که ممکن است روی سطح محصول باشد کمک می کند.

‏2. از سرکه استفاده کنید: سرکه یک ضد عفونی کننده طبیعی است که می تواند به کشتن باکتری ها و ویروس های سطح میوه ها و سبزیجات کمک کند. یک قسمت سرکه را با سه قسمت آب در یک بطری اسپری مخلوط کنید و محلول را روی سطح محصول اسپری کنید. بگذارید چند دقیقه بماند، سپس محصول را دوباره زیر آب جاری بشویید.

‏3. استفاده از آب نمک: آب شور یکی دیگر از مواد ضدعفونی کننده طبیعی است که می تواند به کشتن باکتری ها و ویروس های سطح میوه ها و سبزیجات کمک کند. یک قاشق غذاخوری نمک را با چهار فنجان آب در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید، سپس محصول را برای چند دقیقه در محلول خیس کنید. پس از خیساندن محصول را به طور کامل زیر آب جاری بشویید.

‏4. از پراکسید هیدروژن استفاده کنید: پراکسید هیدروژن یک ضدعفونی کننده قوی است، برای استفاده از آن یک قسمت پراکسید هیدروژن را با چهار قسمت آب در یک بطری اسپری مخلوط کنید و محلول را روی سطح محصول اسپری کنید. حال اجازه دهید تا محلول به بافت میوه و سبزی وارد شده و باکتری ها را از بین ببرد.

‏5. از محصولات شستشوی تجاری استفاده کنید: بسیاری از محصولات تجاری مانند اسپری گند زدای سبزی و میوه موجود هستند که می توانند به ضد عفونی میوه ها و سبزیجات کمک کنند. دستورالعمل های روی برچسب را به دقت دنبال کنید تا مطمئن شوید که از محصول به درستی استفاده می کنید.

بهترین شیوه شستن و انگل زدایی بروکلی

کلم بروکلی یک سبزی مغذی و خوشمزه است که می توان آن را در انواع غذا ها میل کرد. با این حال، مانند همه محصولات، مهم است که کلم بروکلی را به درستی بشویید و ضدعفونی کنید تا هرگونه آلودگی، باکتری یا آفت کشی که ممکن است وجود داشته باشد پاک شود. لازم است این موضوع را هم ذکر کنیم کلم بروکلی حاوی کرم هایی است که با چشم دیده نمی شود و اگر با این روش ها شسته نشود، به انگل دچار خواهید شد:

‏1. یک کاسه بزرگ را با آب سرد پر کنید: با پر کردن یک کاسه بزرگ با آب سرد شروع کنید. کاسه باید به اندازه ای بزرگ باشد که کلم بروکلی را بدون شلوغی در آن نگه دارد.

‏2. ساقه ها را برش دهید و گلچه ها را جدا کنید: با یک چاقوی تیز، ساقه های سفت ته کلم بروکلی را جدا کنید. سپس کلم بروکلی ها را به صورت گلچه های جداگانه جدا کنید.

‏3. کلم بروکلی را در آب خیس کنید: گلچه های کلم بروکلی را در کاسه آب قرار دهید و اجازه دهید چند دقیقه خیس بخورند. این کار به از بین بردن هرگونه کثیفی یا باقی مانده ای که ممکن است به سطح بروکلی چسبیده باشد کمک می کند.

‏4. کلم بروکلی را زیر آب جاری بشویید: پس از خیساندن، کلم بروکلی را از کاسه خارج کنید و آن را کاملا زیر آب جاری بشویید. با استفاده از دستان خود سطح بروکلی را به آرامی مالش دهید تا هرگونه کثیفی یا گل باقیمانده از بین برود.

‏5. کلم بروکلی را ضد عفونی کنید: برای ضدعفونی کلم بروکلی می توانید از محلول سرکه و آب استفاده کنید. همچنین اسپری گندزدای میوه و سبزی هم یک راهکار عالی و مطمئن است که استفاده از آن راحت وآسان می باشدو نیاز به هیچ محصول دیگری ندارد

‏6. کلم بروکلی را خشک کنید: وقتی کلم بروکلی را شستید و ضدعفونی کردید، از یک حوله تمیز یا حوله کاغذی برای خشک کردن آن استفاده کنید. این به حذف هر گونه رطوبت اضافی که ممکن است وجود داشته باشد کمک می کند.

نمک بهتر است یا گندزدای سبزی؟

بررسی اثرات نمک و اسپری ضدعفونی کننده سبزیجات و میوه ها بر تمیزی آن ها یک راه عالی برای اطمینان از ایمن بودن محصولی است که مصرف می کنیم. در اینجا یک پاسخ دقیق و کامل در مورد این موضوع وجود دارد:

‏1. نمک: نمک یک ضدعفونی کننده طبیعی است که می تواند به کشتن باکتری ها و ویروس های سطح میوه ها و سبزیجات کمک کند. برای بررسی اثرات نمک بر تمیزی محصول، می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ‏یک قاشق غذاخوری نمک را با چهار فنجان آب در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید.
  •  محصول را چند دقیقه در محلول خیس کنید.
  • ‏ محصول را پس از خیساندن کاملاً زیر آب جاری بشویید.
  • ‏ از میکروسکوپ یا ذره بین برای بررسی سطح محصول از نظر آلودگی یا باکتری های باقی مانده استفاده کنید.

‏مطالعات نشان داده اند که خیساندن محصولات در آب شور می تواند به حذف 75 درصد باکتری ها و آفت کش ها از سطح محصول کمک کند. با این حال، توجه به این نکته مهم است که برخی از انواع محصولات ممکن است نمک را جذب کنند، که می تواند بر طعم و بافت آن ها تأثیر بگذارد.

‏2. اسپری گندزدای سبزیجات و میوه ها: اسپری های ضد عفونی کننده و گندزدای سبزیجات و میوه ها محصولات تجاری هستند که برای از بین بردن باکتری ها و ویروس های سطح محصول طراحی شده اند. برای بررسی اثرات این اسپری ها بر تمیزی محصول می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

‏- اسپری ضدعفونی کننده را روی سطح محصول اسپری کنید.

‏- بگذارید چند دقیقه بماند.

‏- محصول را به طور کامل زیر آب جاری بشویید.

‏- از میکروسکوپ یا ذره بین برای بررسی سطح محصول از نظر آلودگی یا باکتری های باقی مانده استفاده کنید.

‏مطالعات نشان داده اند که اسپری های ضدعفونی کننده سبزیجات و میوه ها می توانند در از بین بردن باکتری ها و ویروس های سطح محصول موثر باشند و نسبت به هر ماده دیگر می تواند باکتری و ویروس ها را از بین ببرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *