دسته‌بندی نشده

بی دردسرترین راه از بین بردن جرم و رسوبات روی شیرآلات

اگر به دنبال راهکاری بی دردسر برای تمیزی شیر آلات خود هستید، باید بگوییم که پاک کننده شیرآلات بهترین گزینه است.

ترفند های جالب خانگی برای تمیزی سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی محیطی است که همه ی ما چندین بار در طی روز از آن استفاده می کنیم و تقریبا تمیزی آن و هر چیزی که در سرویس بهداشتی وجود دارد، حائز اهمیت است؛ زیرا محیطی پر از باکتری است که اگر به طور مداوم سطوح تمیز نشوند، به منبع انتشار باکتری و میکروب ها تبدیل می شوند. از جمله شیرآلات که دست هایمان را به آن می زنیم تا بشوییم و اگر باکتری روی آن ها بماند، تبدیل به بزرگترین منبع آلودگی و بیماری می شود. به همین منظور ترفند هایی را که برای تمیزی شیرآلات وجود دارد را باید یاد بگیرید.

‏1. استفاده از جوش شیرین و سرکه: مقدار مساوی جوش شیرین و سرکه را مخلوط کنید تا خمیری ایجاد شود. خمیر را روی شیر آب بمالید و بگذارید 10-15 دقیقه بماند. شیر آب را با یک برس یا اسفنج نرم تمیز کنید، سپس با آب بشویید و با یک پارچه نرم خشک کنید، این کار علاوه بر این که رسوبات را پاک می کند، محیط را عاری از باکتری هم می نماید.

‏2. استفاده از آب لیمو: یک لیمو را از وسط نصف کنید و قسمت بریده شده را روی شیر آب بمالید. اسیدیته آب لیمو می تواند به حل شدن تجمع مواد معدنی و لکه ها کمک کند. شیر آب را با آب بشویید و با یک پارچه نرم خشک کنید.

‏3. از خمیر دندان استفاده کنید: مقدار کمی از خمیر دندان را روی یک برس یا اسفنج نرم بمالید و شیر آب را تمیز کنید. خواص سایشی خفیف خمیردندان می تواند به از بین بردن لکه ها و تجمع آن کمک کند. در نهایت شیرآب را به روش های بالا پاک کنید.

‏4. از الکل استفاده کنید: یک پارچه نرم را با الکل مرطوب کنید و شیر آب را پاک کنید. الکل می تواند به حل شدن تجمع مواد معدنی و ضد عفونی سطح کمک کند؛ همنین شیرآلات را ضدعفونی می کند.

5. اسپری ‌های پاک کننده شیرآلات: این ها نوعی محصول پاک ‌کننده هستند که در بطری اسپری عرضه می ‌شوند و به گونه ‌ای طراحی شده‌ اند که مستقیماً روی سطوح اسپری شوند تا آن ها را تمیز و ضد عفونی کنند. آن  ها معمولاً در خانه ها، ادارات و سایر تنظیمات برای تمیز کردن سطوحی مانند میز، سینک، توالت و کف استفاده می شوند.

‏اسپری ‌های تمیزکننده معمولاً حاوی ترکیبی از مواد تمیز کننده، ضدعفونی ‌کننده‌ها و عطر ها هستند. عوامل تمیز کننده به از بین بردن کثیفی و کثیفی روی سطوح کمک می کنند، در حالی که ضد عفونی کننده ها باکتری ها و ویروس های موجود را از بین می برند. این عطر ها برای ارائه رایحه ای مطبوع و پوشاندن هر گونه بوی نامطبوع اضافه می شوند.

باید و نباید های تمیز کردن شیرآلات

بسیاری از افراد در پاک کردن شیرآلات حمام، اشپزخانه یا سرویس بهداشتی اشتباهاتی را تکرار می کنند که این اشتباهات می تواند منجر به آسیب زدن به شیرآلات شود و از عمر آن ها بکاهد، به همین دلیل ما مقاله ای جامع از باید ها و نباید ها در تمیز کردن این محصولات، برای شما عزیزان آماده کردیم تا به راحتی شیرآلات منزل را تمیز کنید.

‏þ از یک پارچه یا اسفنج نرم برای تمیز کردن شیر آب استفاده کنید و از استفاده از مواد ساینده مانند پشم فولادی یا برس های شستشو خودداری کنید، زیرا می توانند سطح شیر آب را خراش داده و خط و خش بیندازند.

‏þ برای تمیز کردن شیر آب از یک محلول تمیزکننده ملایم مانند صابون ظرفشویی یا سرکه استفاده کنید.  همچنین می توانید از پاک کننده شیرآلات استفاده کنی، چون ترکیبات آن ها رسوب و جرم ها را پاک می کند.

‏þ پس از تمیز کردن، شیر آب را کاملاً با آب بشویید تا باقی مانده از محلول تمیز کننده پاک شود.

‏þ شیر آب را با یک پارچه نرم خشک کنید تا از لکه های آب و تجمع مواد معدنی جلوگیری کنید.

‏ý از مواد ساینده مانند سیم ظرفشویی یا برس های شستشو برای تمیز کردن شیر آب استفاده نکنید، زیرا می توانند سطح شیر را خراش دهند.

‏ý از مواد شیمیایی قوی مانند اسید، سفید کننده یا آمونیاک برای تمیز کردن شیر آب استفاده نکنید، زیرا می توانند به شیر آب آسیب رسانده و آن ها را سیاه کنند.

‏ý لکه های آب یا تجمع مواد معدنی را روی شیر آب نگذارید، زیرا به مرور زمان از بین بردن آن ها دشوار است.

‏ý برای تمیز کردن شیر آب از آب داغ استفاده نکنید، زیرا ممکن است به روکش شیر آسیب برساند.

‏به یاد داشته باشید که همیشه دستورالعمل های سازنده را برای تمیز کردن و نگهداری مدل خاص شیر خود دنبال کنید.            

نکات نگهداری از شیرآلات استیل

فولاد و استیل ضد زنگ به دلیل دوام، مقاومت در برابر خوردگی و ظاهری براق، ماده ای محبوب است که در بسیاری از محصولات خانگی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. شیرآلاتی که ما در خانه خود داریم، اغلب از جنس استیل هستند. استیل تمیز کردن آسانی دارد ولی اگر به درستی نگهداری نشود، پاک کردن آن تبدیل به یک چالش خواهد شد.

‏1. مرتباً تمیز کنید: تمیز کردن منظم برای جلوگیری از تجمع کثیفی و کثیفی روی شیرآلات استیل ضد زنگ ضروری است. از یک پارچه یا اسفنج نرم با آب گرم و صابون ملایم برای تمیز کردن سطح استفاده کنید و از به کار گرفتن اسکاچ و سیم ظرفشویی خودداری نمایید.

‏2. کاملاً خشک کنید: پس از تمیز کردن، مطمئن شوید که سطح شیرآلات را با یک پارچه یا حوله نرم کاملاً خشک می کنید. این کار از ایجاد لکه ها و رگه های آب روی سطح جلوگیری می کند.

‏3. استفاده از سرکه: برای لکه های سخت یا تجمع، می توانید از محلولی از قسمت های مساوی آب و سرکه برای تمیز کردن استفاده کنید. محلول را با یک پارچه نرم یا اسفنج بمالید و کاملا با آب بشویید.

‏4. از مواد شیمیایی قوی مانند اسید اجتناب کنید: استفاده از مواد شیمیایی که حاوی مواد اسیدی هستند، اگر با سطوح فلزی و استیل برخورد کنند، لکه های سیاه رنگ روی آن ایجاد می کند و ظاهر شیرالات را زشت می کند.

‏5. از پوشش های محافظ استفاده کنید: استفاده از یک پوشش محافظ مانند موم یا روغن می تواند به جلوگیری از خراشیدگی و حفظ درخشندگی سطوح استیل شیرآلات ضد زنگ کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *