دسته‌بندی نشده

بهترین روش برای تمیزی و لکه گیری سرامیک ها

اسپری پاک کننده و براق کننده سنگ و سرامیک، بهترین وسیله ای است که در عرض چند ثانیه سطوح سنگی را تمیز می کند.

رفع بوی بد از روی ظروف سرامیکی

ظروف سرامیکی گاهی اوقات بعد از تمیز کردن بوی بدی پیدا می کنند. این می تواند ناشی از عوامل متعددی باشد، از جمله نوع ماده شوینده استفاده شده، دمای آب و وجود باکتری یا سایر آلاینده ها. بوی بد می تواند ناخوشایند باشد و استفاده از ظروف یا وسایل آشپزی را دشوار کند. خوشبختانه چندین کار وجود دارد که می توانید برای رفع این بو و جلوگیری از بروز آن انجام دهید.

‏1. مواد شوینده خود را تغییر دهید

‏یکی از رایج ترین علل بوی بد ظروف و ظروف سرامیکی استفاده از مواد شوینده ای است که در از بین بردن تمام ذرات غذا و باکتری ها موثر نیست. سعی کنید از مواد شوینده دیگری استفاده کنید که به طور خاص برای استفاده از ظروف سرامیکی طراحی شده است. به دنبال شوینده ای باشید که حاوی آنزیم هایی باشد که می تواند به تجزیه ذرات غذا و باکتری ها کمک کند.

‏2. از آب داغ استفاده کنید

‏آب گرم می تواند به حذف ذرات غذا و باکتری ها از ظروف سرامیکی و ظروف پخت و پز به طور موثرتری نسبت به آب سرد کمک کند. سعی کنید ظروف خود را با آب داغ بشویید تا ببینید آیا این کار به از بین بردن بوی بد کمک می کند یا خیر.

‏3. از سرکه استفاده کنید

‏سرکه همان طور که می دانید، یک ماده پاک کننده طبیعی است که می تواند به از بین بردن بوی بد ظروف سرامیکی و وسایل آشپزی کمک کند. سینک یا لگن را با آب داغ پر کنید و یک فنجان سرکه سفید به آن اضافه کنید. ظروف و وسایل آشپزی خود را حداقل 30 دقیقه در محلول سرکه خیس کنید، سپس آنها را با آب داغ کاملا بشویید.

‏4. از جوش شیرین استفاده کنید

‏جوش شیرین یکی دیگر از پاک کننده های طبیعی است که می تواند به از بین بردن بوی بد ظروف و ظروف سرامیکی کمک کند. یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک فنجان آب داغ مخلوط کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد. خمیر را روی ظروف و ظروف خود بمالید و بگذارید حداقل 30 دقیقه بماند سپس آنها را با آب داغ کاملا بشویید.

‏5. از آب لیمو استفاده کنید

‏آب لیمو هم می تواند به از بین بردن بوی بد ظروف و ظروف سرامیکی کمک کند. آب یک لیمو را در سینک یا ظرفی پر از آب داغ فشار دهید و همانند روش های قبلی اجازه دهید ظروف کمی خیس بخورد و سپس آن ها را بشویید.

‏در نتیجه با رعایت این نکات می توانید بوی بد ظروف و ظروف سرامیکی خود را از بین ببرید و بوی تازگی و تمیزی آن ها را حفظ کنید؛ البته لازم است این موضوع را هم ذکر کنیم، اگر ظروف شما تزئینی است و فقط می خواهید آن ها را تمیز نگه دارید تا همیشه درخشان بنظر برسند، کافی است با پاک کننده و براق کننده سرامیک و سنگ آن ها را عاری از هر نوع لکه و کدری کنید.

ترکیبات معجزه آسای براق کننده سنگ

سطوح سنگی و سرامیکی زیبا و بادوام هستند اما به مرور زمان بر اثر ساییدگی می توانند درخشندگی خود را از دست بدهند. پولیش این سطوح می تواند به بازیابی درخشش و زیبایی آن ها کمک کند. در حالی که بسیاری از محصولات پولیش تجاری موجود هستند، ترکیبات معجزه گر طبیعی نیز می توانند برای صیقل دادن سطوح سنگ و سرامیک استفاده شوند.

‏1. جوش شیرین: جوش شیرین یک ترکیب طبیعی همه کاره است که می تواند برای بسیاری از اهداف تمیز کردن، از جمله صیقل دادن سنگ و سطوح سرامیکی استفاده شود. این محصول یک ساینده ملایم است که می تواند به از بین بردن لکه ها و افزایش درخشش سطوح کمک کند. برای استفاده از جوش شیرین برای پولیش، آن را با آب مخلوط کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد. خمیر را روی سطح سنگ یا سرامیک بمالید و با یک پارچه نرم به آرامی آن را بمالید. سطح را با آب بشویید و با یک پارچه تمیز خشک کنید.

‏2. سرکه: سرکه یکی دیگر از ترکیبات طبیعی است که می توان از آن برای صیقل دادن سطوح سنگ و سرامیک استفاده کرد. این ماده یک اسید ملایم است که علاوه بر رفع لکه، از ایجاد بوی بد هم جلوگیری می کند. برای استفاده از سرکه، مقدار مساوی سرکه و آب را در یک بطری اسپری مخلوط کنید. محلول را روی سطح سنگ یا سرامیک اسپری کرده و با یک پارچه نرم پاک کنید، حال سطح را با آب بشویید و با یک پارچه تمیز خشک نمایید.

3. روغن زیتون: روغن زیتون یک ترکیب طبیعی است که می تواند برای صیقل دادن سطوح سنگ و سرامیک استفاده شود. برای استفاده از روغن زیتون، مقدار کمی از آن را روی یک پارچه نرم بمالید و آن را به سطح سنگ یا سرامیک بمالید. اجازه دهید روغن به مدت چند دقیقه روی سرامیک بماند و سپس با یک پارچه تمیز هر گونه چربی اضافی را پاک کنید، اینگونه سطح مورد نظر را درخضض فوق العاده ای خواهد داشت.

‏4. نشاسته ذرت: نشاسته ذرت یک ترکیب طبیعی است که همانند جوش شیرین عمل می کند، به منظور استفاده از نشاسته ذرت ، آن را با آب مخلوط کنید تا خمیری به وجود بیاید. خمیر را روی سطح سنگ یا سرامیک بمالید و با یک پارچه نرم به آرامی آن را بمالید. سطح را با آب بشویید و با یک پارچه تمیز خشک کنید.                   

با این ترفند لکه های سیمان را از روی سطوح سنگی پاک کن!

لکه های سیمانی روی سطوح سرامیکی و سنگی ممکن است به سختی پاک شوند، اما با تکنیک ها و محصولات مناسب می توان از شر آن ها خلاص شد که در این مقاله چندین راهکار برای شما عزیزان آورده شده است.

‏1. محلول سرکه، جوش شیرین و آب

‏قسمت های مساوی جوش شیرین، سرکه و آب را در یک بطری اسپری مخلوط کنید. محلول را روی لکه سیمان اسپری کنید و بگذارید چند دقیقه بماند. لکه را با یک برس سفت پاک کنید و با آب بشویید.

‏2. اسید کلریدریک

‏اسید کلریدریک یک اسید قوی است که می تواند سیمان را حل کند. با این حال، مهم است که هنگام کار با این اسید احتیاط کنید، زیرا در صورت عدم استفاده صحیح می تواند خطرناک باشد. هنگام استفاده از اسید هیدروکلریک از لباس، دستکش و عینک محافظ استفاده کنید. اسید کلریدریک را روی لکه سیمان بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند. در نهایت از یک برس برای پاک کردن لکه استفاده کنید.

‏3. سیمان پاک کن تجاری

‏سیمان پاک کن های تجاری زیادی وجود دارند که به طور خاص برای از بین بردن لکه های سیمان از سطوح سرامیکی و سنگی طراحی شده اند. دستورالعمل های روی برچسب محصول را به دقت دنبال کنید.

4. استفاده از پاک کننده سرامیک

اگر لکه های سیمانی یا گچی روی سنگ یا سرامیک شما در حد کم باشد، پاک کننده و براق کننده سنگ و سرامیک هم می تواند در این زمینه کارساز باشد؛ به این منظور محلول را روی محل مورد نظر اسپری کنید، اجازه دهید چند دقیقه( طبق دستورالعمل) روی آن باقی بماند، از یک فرچه برای پاکسازی کمک بگیرید و سپس آن را بشویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *