دسته‌بندی نشده

آیا می دانید رشته صابون به عنوان بهترین پاک کننده چربی شناخته شده است؟

رشته صابون، ترکیبات بسیار قوی تری نسبت به سایر شوینده ها داشته و می تواند در یک چشم بهم زدن لکه ها را پاک کند.

چگونه از شر لکه های قدیمی روی لباس خلاص شویم؟

لکه‌ های قدیمی ممکن است به دلیل مدت زمان بیشتری که در لباس باقی مانده‌ اند، سخت‌ تر پاک شوند، اما با استفاده از روش‌ های مناسب می ‌توان آن ‌ها را پاک کرد.

  1. شستن با آب و صابون

روش اول و ساده‌ ترین روش برای پاک کردن لکه ‌های قدیمی، استفاده از آب و صابون است. برای این کار، لباس را در آب گرم قرار دهید و با صابون یا مایع شستشوی لباس، لباس را بشویید. سپس لباس را با آب بشویید تا صابون کاملاً از لباس برود. اگر لکه هنوز باقی مانده است، می ‌توانید از روش‌ه ای دیگر استفاده کنید.

  •  استفاده از اسید استئاریک

اگر لکه ‌ای روی لباس شما باقی مانده است، می‌توانید از اسید استئاریک استفاده کنید. برای این کار، یک قاشق چایخوری اسید را در یک لیوان آب حل کنید و لباس را در این محلول قرار دهید. سپس لباس را با آب شسته و خشک کنید. این روش برای پاک کردن لکه‌ های قدیمی روی لباس‌ های سفید بسیار موثر است.

  • استفاده از اکسیژنه های قوی

اکسیژنه های قوی مانند اکسیژنه های آلی، می ‌توانند به شما در پاک کردن لکه ‌های قدیمی کمک کنند. برای این کار، می ‌توانید از محصولاتی مانند اکسیژنه های قوی مایع یا پودر استفاده کنید. این محصولات باید با آب مخلوط شوند و سپس لباس را در این محلول قرار دهید. در نهایت لباس را با آب شسته و خشک کنید.

  •  استفاده از سفید کننده‌ های لباس

اگر لباس شما سفید است، می ‌توانید از سفید کننده‌ های لباس استفاده کنید. برای این کار، سفید کننده را با آب مخلوط کرده و لباس را در این محلول قرار دهید. سپس لباس را با آب شسته و خشک نمایید، این روش  هم از قدیمی ترین و رایج ترین روش های پاکسازی لباس از لکه است.

  • استفاده از مواد شوینده خاص

اگر هیچ یک از روش‌ های فوق برای پاک کردن لکه‌ های قدیمی روی لباس شما موثر نبود، می ‌توانید از رشته صابون استفاده کنید. قدرت پاک کنندگی بالای این محصول باعث شده سخت ترین لکه ها را پاک کند و بدون هیچ تغییر رنگی لباس را همانند روز اول کند.

در نهایت، باید به این نکته توجه داشت که برای پاک کردن هر نوع لکه ای از  روی لباس‌ ها، باید از روش ‌های مناسب استفاده کرد و همچنین باید به نوع لباس و نوع لکه توجه نمود.

از بین بردن پرز لباس

لباس‌ها پرز دار شدن ممکن است به چندین علت اتفاق بیفتد. یکی از علل مهم، استفاده از پارچه‌ هایی بافت باز و ناهموار است که در طول استفاده، پرز هایی را به وجود می ‌آورند. همچنین، شستشوی نامناسب و استفاده از مواد شوینده نامناسب نیز می ‌تواند باعث پرز دار شدن لباس ‌ها شود. در نهایت، استفاده از لباس‌ های با کیفیت پایین نیز می ‌تواند پرز دار شوند. برای جلوگیری از پرز دار شدن لباس ‌ها، می‌توانید از مواد شوینده مناسب و دور از حرارت استفاده کنید و همچنین لباس ‌های با کیفیت و بافت صاف تر را انتخاب کنید.

پرز های لباس معمولاً به دلیل اصطکاک بین بافت پارچه و سطوح دیگر، مانند صندلی ‌ها یا حتی خود لباس  ایجاد می‌شوند. در ادامه، چند راهکار موثر برای از بین بردن پرز های لباس را برای شما شرح می ‌دهیم:

  1. استفاده از تیغه‌ های خاص برای پاک کردن پرزها: این تیغه‌ها معمولاً در فروشگاه‌ های لباس فروخته می‌شوند و با استفاده از آن‌ها می ‌توانید پرزهای لباس را به راحتی از بین ببرید.
  2. استفاده از برس خاص: برخی از برس‌ های خاص برای پاک کردن پرز ها طراحی شده ‌اند که استفاده از آن ها بسیار راحت است.
  3. استفاده از چسب: چسب‌ های مخصوصی برای پاک کردن پرزهای لباس وجود دارند. این چسب را روی قسمت پرز دار می چسبانید و سپس می کشید، در همین حین متوجه می شوید که چسب پرز های لباس را برداشته است.
  4. شستشوی لباس با آب سرد: شستشوی لباس با آب سرد می ‌تواند به کاهش تولید پرز های لباس کمک کند.
  5. استفاده از نرم ‌کننده: استفاده از نرم‌ کننده می‌ تواند یکی دیگر موارد کمک کننده به پرز لباس باشد.
  6. استفاده از لباس‌ شویی با برنامه خاص: برخی از لباس‌شویی‌ ها برنامه‌ های خاصی برای کاهش تولید اصطکاک بین لباس دارند که اینگونه مانع از ایجاد پرز می شوند.

در نهایت باید ذکر کنیم هر لباسی نیاز به شستشو دارد و امکان دارد لباس هایی که مستعد پرزدهی هستند، کثیف شده و نیاز به شوینده های قوی داشته باشند؛ از این رو باید بی ضررترین شوینده که رشته صابون است را معرفی کنیم. این محصول همانند پودر صابون بوده ولی قدرت پاک کنندگی دو برابر دارد که به بافت لباس آسیب نرسانده و از ایجاد الکتریسیته ساکن و اصطکاک هم جلوگیری می نماید.

5 ترکیب خانگی برای شستن لباس به جای مایع لباسشویی

شستن لباس ‌ها از کار های روزمره هر خانواده ای است. اما استفاده از مایع لباسشویی ممکن است هزینه‌ های بالایی داشته باشد و برخی از افراد ممکن است به علت حساسیت به مواد شیمیایی موجود در مایع لباسشویی، از استفاده این محصول خودداری کنند. حتی اگر مایع لباسشویی شما تمام شده و امکان خرید آن را ندارید، می توانید از 6 ترکیب خانگی کم هزینه ساتفاده کنید.

1. سرکه و جوش شیرین: این ترکیب می ‌تواند به عنوان یک جایگزین عالی برای مایع لباسشویی استفاده شود. برای استفاده از این ترکیب، یک فنجان سرکه و یک فنجان جوش شیرین را با هم مخلوط نموده و به آب برای شستشوی لباس اضافه کنید.

2. سدیم کربنات و سدیم بی ‌کربنات: این ترکیب می ‌تواند به عنوان یک جایگزین دیگر باشد. برای استفاده از این ترکیب، یک قاشق غذاخوری از هر دو ماده را با هم مخلوط نموده و به آبی که قرار است لباس را بشویید اضافه کنید.

3. رشته صابون: این محصول در بین شوینده ها کمتر شناخته شده ولی اگر یکبار از آن استفاده کنید، متوجه قدرت پاک کنندگی آن خواهید شد و همیشه آن را در فهرست خرید شوینده های خود قرار می دهید.

4. خاک سفید: خاک سفید هم یک جایگزین قدیمی است که از قدیم الایام استفاده می شد. برای استفاده از این ترکیب، یک قاشق غذاخوری خاک سفید را به آب شستشوی لباس اضافه نموده و لباس ها را بشویید..

5. صابون مایع خانگی: صابون مایع خانگی می ‌تواند به عنوان یک جایگزین دیگر برای مایع لباسشویی استفاده شود. برای تهیه این صابون، یک قاشق غذاخوری صابون رشته ای را با یک لیوان آب جوش مخلوط کرده و به آب برای شستن لباس اضافه نمایید.

در نهایت، برای استفاده از هر یک از این ترکیب‌ها، بهتر است ابتدا لباس‌ها را به آب سرد برای چند دقیقه بنشانید و سپس ترکیب مورد نظر را به آب شستشوی لباس اضافه کنید و لباس‌ها را شستشو دهید. به این ترتیب، می‌توانید لباس‌های خود را به صورت طبیعی و با کمترین هزینه شستشو دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *